Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

Er det noen som vil prøve å peke ut de voldelige antidemokratene etter dagens demonstrasjon? Hvilke apekatter er det som må holdes i tøyler for å ikke angripe et fredelig mindretall med vold?

Jeg følger med :) Til nå ser det ut til at det er kastet en snøball mot Pegida, men ellers ikke noe. Overraskende med tanke på hva Blitz har funnet på opp gjennom historien, men politiet har vel kontroll.

 

 

 

Ja, det var flaks at brosteinen var frosset fast ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

...

Ellers så jeg en modig muslim med skjegg og religiøs drakt forsvare bl.a. homofiles rettigheter. Han blir vel drapstruet nå.

....

 

Hvem tror du vil drapstrue en tolerant og velintegrert muslim? :hmm:

 

Islamister og høyre-ekstreme da begge hater homofile.

 

 

Ja, det er merkelig hvor mye disse har til felles i grunn... rart det bare er akseptert med kritikk av den ene gruppen...

 

Og hvor er "antirasistene" når IslamNet på sine "fredskonferanser" snakker varmt om å steine alle homofile? Eller når Profetens Ummah snakker om hva vi vantro fortjener?

Lenke til kommentar

Ja, det er merkelig hvor mye disse har til felles i grunn... rart det bare er akseptert med kritikk av den ene gruppen...

 

Og hvor er "antirasistene" når IslamNet på sine "fredskonferanser" snakker varmt om å steine alle homofile? Eller når Profetens Ummah snakker om hva vi vantro fortjener?

Nettopp!

 

Hvem er vel en mer logiske representanter for antirasistene enn Antirasistisk Senter? Hvor var de da Ali Muhammad Qasim, visstnok med tilknytning til Profetens Ummah, skulle holde tale? Hvorfor gjør de ingenting? Hvorfor tør de ikke kritisere?

 

Nei vent, beklager, jeg glemte at de protesterte og fikk han fjernet som taler.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

 

 

...

Ellers så jeg en modig muslim med skjegg og religiøs drakt forsvare bl.a. homofiles rettigheter. Han blir vel drapstruet nå.

....

 

Hvem tror du vil drapstrue en tolerant og velintegrert muslim? :hmm:

 

Islamister og høyre-ekstreme da begge hater homofile.

 

 

Ja, det er merkelig hvor mye disse har til felles i grunn... rart det bare er akseptert med kritikk av den ene gruppen...

 

Når ble en demonstrasjon mot islamsk ekstremisme sett på som negativt? Jeg kan gi et tips som gjør det hele litt mindre merkelig: islamisme ≠ islam. Pegida kommer med tildels usann kritikk av muslimer generelt, og blander inn litt ullen redsel for terrorisme. Løgn og fordommer er ikke noe vi trenger i debatten.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noen overraskelse at Blitzere lager kvalme og tyr til vold, godt hjulpet av skapkommunistene i "Nye SOS Rasisme" med stalinisten Kjell Gunnar Larsen i bakhånd. Er vel bare å ta en tur innom Anti-Pegida siden på facebook så ser du hva slags medlemmer det er. Uten å nevne navn er det mange som er rødere enn sitt eget blod.

Folk fra Blitz og Sos-rasisme er venstreekstreme og hooligans. Heldigvis så klarte de å drite seg ut for "den fjerde statsmakt" i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er vel ikke noen overraskelse at Blitzere lager kvalme og tyr til vold, godt hjulpet av skapkommunistene i "Nye SOS Rasisme" med stalinisten Kjell Gunnar Larsen i bakhånd. Er vel bare å ta en tur innom Anti-Pegida siden på facebook så ser du hva slags medlemmer det er. Uten å nevne navn er det mange som er rødere enn sitt eget blod.

Folk fra Blitz og Sos-rasisme er venstreekstreme og hooligans. Heldigvis så klarte de å drite seg ut for "den fjerde statsmakt" i dag.

 

Og disse bryr seg egentlig ikke om å stoppe noe som helst, kun øke faenskapen og volden.

Merkelige folk dette. Dem har nok ikke peiling på hva blitz, rasisme eller SOS betyr engang.

Endret av Kissie
Lenke til kommentar

 

 

Er vel ikke noen overraskelse at Blitzere lager kvalme og tyr til vold, godt hjulpet av skapkommunistene i "Nye SOS Rasisme" med stalinisten Kjell Gunnar Larsen i bakhånd. Er vel bare å ta en tur innom Anti-Pegida siden på facebook så ser du hva slags medlemmer det er. Uten å nevne navn er det mange som er rødere enn sitt eget blod.

Folk fra Blitz og Sos-rasisme er venstreekstreme og hooligans. Heldigvis så klarte de å drite seg ut for "den fjerde statsmakt" i dag.

 

Og disse bryr seg egentlig ikke om å stoppe noe som helst, kun øke faenskapen og volden.

Merkelige folk dette. Dem har nok ikke peiling på hva blitz, rasisme eller SOS betyr engang.

 

 

Kids som er sure og sinte på alt, helt til de blir unge voksne og skjønner litt mer av hvordan verden henger i hop. Uansett ganske pinlig å se jenter som garantert er selverklærte feminister kjempe høylytt for Islam... Skivebom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er åpenbart at blitzere er venstreorienterte, og det er flere eksempler på at ellers partinøytrale organisasjoner er blitt overtatt av stalinister og andre.

 

Men det var et betydelig antall høyreekstreme og "hooligans" i Pegidas tog også, og de står i nøyaktig samme fare for å blir infiltrert av folk som kun ønsker å øke faenskapen og volden.

 

Slik er det desverre på samfunnsdebattens fløyer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er åpenbart at blitzere er venstreorienterte ...

 

Virker slik ja. Hva synes du om denne tråden nå? Stort sett konsensus?

... og det er flere eksempler på at ellers partinøytrale organisasjoner er blitt overtatt av stalinister og andre.

  1. Har du eksempler på noen norske stalinister?
  2. Hvem er andre?

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Pegida har en del gode poenger når det kommer til islamsk innvandring i vesten. Støtter det meste der. Problemet er heller hvilke type folk slike demonstrasjoner tiltrekker seg i tillegg, som for eksempel han tullingen som slang drit til han TV2-reporteren.

 

Det gjelder forøvrig begge sider i disse demonstrasjonene og motdemonstrasjonene.

 

Og at norsk media er venstrevridd er det vel ei heller ingen tvil om, det gir dekningen av denne saken ingen tvil om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

PEGIDA-togene både her i Norge og Tyskland har vel gått usedvanlig rolig for seg ellers bortsett fra han tullingen på TV. Helt til nå selvfølgelig, når anti-rasistene begynte å møte opp.

Lenke til kommentar

Virker slik ja. Hva synes du om denne tråden nå? Stort sett konsensus?

 

Jeg synes ikke noe spesielt om tråden, i den ene eller andre retning. Det er temaet som opptar meg, og jeg bidrar med mitt etter bste evne.

 

Har du eksempler på noen norske stalinister?

 

 

Nei, om du tenker på navn, så har jeg ikke fulgt med i den siste tidens utvikling i den bransjen. Men jeg tenker på det vi med fint kalte "marxist-leninister" i mine dager, eller maoister, hvilket idag vil omfatte organisasjoner som "Tjen Folket".

 

Hvem er andre?

 

Ulike venstresosialistiske grupperinger. I min ungdom het de KAF og KAG og KUL og MLG og andre tre bokstavers varianter. Tilsvarende finnes idag også. Jeg ser "plakatene" deres klistret opp på lyktestolpene i sentrum. Som den gang er de vel ikke akkurat store utenfor lesesalene på Blindern og på Stalinhøyden...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Pegida har en del gode poenger når det kommer til islamsk innvandring i vesten. Støtter det meste der. Problemet er heller hvilke type folk slike demonstrasjoner tiltrekker seg i tillegg, som for eksempel han tullingen som slang drit til han TV2-reporteren.

 

Det gjelder forøvrig begge sider i disse demonstrasjonene og motdemonstrasjonene.

 

Og at norsk media er venstrevridd er det vel ei heller ingen tvil om, det gir dekningen av denne saken ingen tvil om.

Spør du blitzerne om det samme er det ingen tvil om at media er høyrevridd.

 

Spør du en som støtter Palestina er det ingen tvil om at media favoriserer Israel. Spør du en Israel-tilhenger er det ingen tvil om at media støtter Palestina.

 

Spør du meg er det ingen tvil om at media støtter alle andre enn de som er enig med meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Max Hermansen slutter ikke å uttrykke sin ignoranse: http://www.dagbladet.no/2015/01/20/kultur/meninger/kronikk/debatt/pegida/37257741/

 

Litt bakgrunnsstoff: Hermansen svarer her på et annet debattinnlegg, og dette innlegget ser ut til å blant annet basere seg på en debatt i Dagsnytt 18 hvor Hermansen var invitert, men nektet å stille. Noen av de som stilte var ansatte i SSB som kommenterte på Hermansens bruk av statistikk, og som gav Hermansens tolking totalslakt. At Hermansen unngår debatter og velger arenaer hvor han fritt kan plukke faktaopplysninger gjør ham ikke til noen troverdig person.

 

Fyren passer nok bedre som politiker enn som lærer.

 

EDIT:

En annen artikkel som avklær Hermansen på et annet punkt: http://www.vepsen.no/2015/01/kneblet-og-fortiet/

Endret av Feynman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Max Hermansen slutter ikke å uttrykke sin ignoranse: http://www.dagbladet.no/2015/01/20/kultur/meninger/kronikk/debatt/pegida/37257741/

 

Litt bakgrunnsstoff: Hermansen svarer her på et annet debattinnlegg, og dette innlegget ser ut til å blant annet basere seg på en debatt i Dagsnytt 18 hvor Hermansen var invitert, men nektet å stille. Noen av de som stilte var ansatte i SSB som kommenterte på Hermansens bruk av statistikk, og som gav Hermansens tolking totalslakt. At Hermansen unngår debatter og velger arenaer hvor han fritt kan plukke faktaopplysninger gjør ham ikke til noen troverdig person.

 

Fyren passer nok bedre som politiker enn som lærer.

 

EDIT:

En annen artikkel som avklær Hermansen på et annet punkt: http://www.vepsen.no/2015/01/kneblet-og-fortiet/

 

Huff, det er så tragikomisk jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Artig at Hermansen tar i bruk "If it walks like a duck..." "argumentet". Etter eget sigende er han jo i så fall en ravende rasist. Ja du vet, "If it talks like a racist...".

 

Noe av det virkelige tragiske er når han så til de grader blir satt på plass, at han ikke evner å forstå det selv. Media burde faktisk "kneble" han og fjerne hans "ytringsfrihet". Ikke fordi de er uenige, men i henhold til "Vær varsom" plakaten. Den fyren der trenger virkelig å beskyttes mot seg selv.

 

Når folk lurer på hvorfor Pegida får lite støtte i folket og på politisk plan, samtidig som de forsøker å unnskylde dem med at problemet er ikke Pegida, men idiotene Pegida tiltrekker seg. Vel, hva kan man si? "If it walks like a duck?"...

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

]

Huff, det er så tragikomisk jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Artig at Hermansen tar i bruk "If it walks like a duck..." "argumentet". Etter eget sigende er han jo i så fall en ravende rasist. Ja du vet, "If it talks like a racist...".

Ble litt nysgjerrig på dette duck-begrepet; kjenner det fra programmering (duck typing) men tenkte det var hentet fra en annen plass. Viste seg å være rett: http://en.wikipedia.org/wiki/Duck_test

 

Det morsomme er at utrykket ser ut til å være mye brukt under den kalde krigen om kommunister. Frykten da var nok reell nok, men det er nok ikke den stolteste delen av amerikansk historie. Han legger opp til en artig historisk parallell.

 

Kanskje han heller bør holde seg til "elefanten i rommet", siden han fremstår som en av de blinde mennene som forklare fenomenet fra sitt ene ståsted.

Lenke til kommentar

Jeg vet. Men det er artig å se hva slags unnskyldning disse folka finner på i løse lufta for og forsvare islam. Det er islam og dens ideologi som dreper mennesker. Det er de naive snillistiske politikerne og deres støttespillere som har ansvaret. De bør etter min mening stilles til rette og dømmes. Vi har i 30 år advart mot islamsk terror, det har blitt advart mot at islam er uforenelig med våre vestlige verdier. Det vil smelle en dag. Dette har alle vært fullstendig klar over. Men få har gjort noe. Det går seg til er argumentet, islam vil tilpasse seg. Akkurat som en ideologi vil til passe seg. Hvor har de slikt tøv i fra? Hvordan er det mulig og hjernevaske unge mennesker til og tro på slikt? Hitler gjorde det på 30 tallet i Tyskland og det viser seg at mennesker ikke har utviklet seg stort siden den gang.

På samme måte som kristendommen og kristendommen var uforenelig med de østlige verdiene når kristendommen og korstogene drepte mennesker. Religion er som atomkraft; det kan brukes til gode ting, og det kan brukes til onde ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...