Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

 

Jo tall er en realistisk sannhet om du skal diskutere politikk. Det er den eneste sannheten. Skal du diskutere basert på noe annet så får du ikke meg med på debatten, siden jeg automatisk opphever alle dine påstander.

 

Du får ikke med deg din egen Hitlerisme, interessant ... 

 

 

Absurd. Objektiv fakta finnes og er det eneste som faktisk betyr noe, hvordan ellers skal vi kunne skille skjønnlitteratur og sakprosa? Dette er det eneste holdepunktet vi har selv om du har innbilt deg at du finner den i religionen. Og det er sikkert deilig, men det blir ikke mer sant for alle oss andre som må forholde oss til en tidvis ganske kald virkelighet selv om du aldri så mye koser deg med tankespillet ditt.

 

Disse tankespillene har vi nå dessverre fått jevnlige beviser for at spinner ut av kontroll og ender på bestialsk vis med å faktisk drepe uskyldige sivilister. Jeg blir mindre og mindre opptatt av hvilken religion det er snakk om, alle er potensielt sett farlige noe vi snart må ta inn over oss. Og ja, Buddister dreper muslimer på Sri Lanka as we speak.

 

 

 

Her er adekvat lesestoff for deg å lese deg opp på, så kan du etterpå komme med skråsikre påstander igjen

 

 

Dualisme (lat.dualis) betyr todelt, og går ut på at man trenger to uforenlige grunnbegreper for å forklare tilværelsen, for eksempel kropp og sjel, godt og ondt. Det motsatte verdenssynet, at alt er ett kalles monisme.

 

Årsaken for all vold er den grunnleggende vrangforestillingen du tror på, og som kort forklart er: Jeg er her og du er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Absurd. Objektiv fakta finnes og er det eneste som faktisk betyr noe, hvordan ellers skal vi kunne skille skjønnlitteratur og sakprosa? Dette er det eneste holdepunktet vi har selv om du har innbilt deg at du finner den i religionen. Og det er sikkert deilig, men det blir ikke mer sant for alle oss andre som må forholde oss til en tidvis ganske kald virkelighet selv om du aldri så mye koser deg med tankespillet ditt.

 

Disse tankespillene har vi nå dessverre fått jevnlige beviser for at spinner ut av kontroll og ender på bestialsk vis med å faktisk drepe uskyldige sivilister. Jeg blir mindre og mindre opptatt av hvilken religion det er snakk om, alle er potensielt sett farlige noe vi snart må ta inn over oss. Og ja, Buddister dreper muslimer på Sri Lanka as we speak.

 

 

 

Her er adekvat lesestoff for deg å lese deg opp på, så kan du etterpå komme med skråsikre påstander igjen

 

 

Dualisme (lat.dualis) betyr todelt, og går ut på at man trenger to uforenlige grunnbegreper for å forklare tilværelsen, for eksempel kropp og sjel, godt og ondt. Det motsatte verdenssynet, at alt er ett kalles monisme.

 

Årsaken for all vold er den grunnleggende vrangforestillingen du tror på, og som kort forklart er: Jeg er her og du er der.

 

 

Vel, det eneste jeg er skråsikker på er at objektive fakta og empiriske bevis ender i sannhet og det blir mildt sagt opsiktsvekkende at en som ikke er bundet opp i disse polariserende livssyn skal være plaget av vrangforestillinger som forårsaker all vold...? Jeg har nok en langt mer solidarisk tilnærming til det meste og de fleste enn noen religiøse jeg har møtt så den holder ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det tar nok litt lengre tid å fullt ut sette seg inn i hva dualitet og virkelighet er for noe, samt å se nærmere på hvor verden skapes og hvem den skaperen er. Før man har løst den gåten er det egentlig intet å diskutere, fordi alt er subjektivt, og det er intet skille mellom subjekt og observasjonen som subjektet foretar seg

 

Og enda en gang: Hvis det ikke er noen som innbiller seg at det er noe annet der ute, og dermed skaper sånne skiller, kollapser verden og det må bli fred - ser du ikke den logiske sannheten?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Fordi vestlige politikere/soldater går til direkte angrep på sivile?

 

 

Nei, ikke nødvendigvis. Terror er ikke basert på symmetri. Den behøver ikke være et "rettferdig" svar. Det betyr ikke at det ikke er en sammenheng.

 

Norge er ikke et unisont 'Vi'?

 

 

Nei, heldigvis ikke. Men det var altså Norge som stat jeg mente. Beklager forvirringen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Fordi vestlige politikere/soldater går til direkte angrep på sivile?

Nei, ikke nødvendigvis. Terror er ikke basert på symmetri. Den behøver ikke være et "rettferdig" svar. Det betyr ikke at det ikke er en sammenheng.

Norge er ikke et unisont 'Vi'?

Nei, heldigvis ikke. Men det var altså Norge som stat jeg mente. Beklager forvirringen.

 

Geir :)

Så vestlige politikere/vestlige soldater/NATO ol. går ikke inn for å drepe sivile og er ikke ansvarlig for alle drap på sivile?

 

Norske myndigheter, norske regjeringen, norske Storting, norske stat ol.

Lenke til kommentar

Så vestlige politikere/vestlige soldater/NATO ol. går ikke inn for å drepe sivile ...

 

Jeg håper ikke det.

 

... og er ikke ansvarlig for alle drap på sivile?

 

Ikke alle nei. Men når det er en konsekvens av de handlinger de bestemmer og utfører så er de det, selv om konsekvensen ikke er "ønsket".

 

Norske myndigheter, norske regjeringen, norske Storting, norske stat ol.

 

Som sagt: Norge som stat. Hvem som har mest ansvar for å gjennomføre en slik politikk i en demokratisk stat får være et annet spørsmål. Jeg sa hva jeg synes burde være politikken, men det er jo ikke opp til meg alene.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke bare det det er et eksempel på. Også et fint eksempel på feminisme dette, "vi kan gjøre alt det menn kan", nei dere kan ikke det. Jeg er en stor tilhenger av kvinnelige politibetjenter men de bør være klar over sine fysiske begrensninger. Du sender ikke kvinnelige politibetjenter til å håndtere en utagerende og voldelig mann.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/kultur/video-av-angrep-mot-tre-kvinnelige-svenske-politibetjenter-vekker-oppsikt---skandale/67453883

 

Enda et eksempel på sveriges flause.

Mener mange av dere fortsatt at vi har for streng innvandringspolitikk her i landet?

 

 

Det går vel strengt tatt an å mene at vi har en for streng innvandringspolitikk, selv om Sverige har et for tafatt politi...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/kultur/video-av-angrep-mot-tre-kvinnelige-svenske-politibetjenter-vekker-oppsikt---skandale/67453883

 

Enda et eksempel på sveriges flause.

Mener mange av dere fortsatt at vi har for streng innvandringspolitikk her i landet?

 

Det eneste pinlige her er jo at folk tror kvinner er like fysisk sterke som menn og kan gjøre de samme oppgavene.

 

Resultatet er som forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

http://www.dagbladet.no/kultur/video-av-angrep-mot-tre-kvinnelige-svenske-politibetjenter-vekker-oppsikt---skandale/67453883

 

Enda et eksempel på sveriges flause.

Mener mange av dere fortsatt at vi har for streng innvandringspolitikk her i landet?

 

Det går vel strengt tatt an å mene at vi har en for streng innvandringspolitikk, selv om Sverige har et for tafatt politi...?

 

Geir :)

Joda , men det er jo ikke politiet som er skyld i Sveriges problemer. Det er feilslått politikk over lang tid (25år+). Klart alle kan gjøre feil , men jeg synes det er på tide at de svenske myndighetene innrømmer dette og begynner å gjøre noe med det.

 

Det er som er så irriterende , de er altfor skinnhellige.

Lenke til kommentar

 

http://www.dagbladet.no/kultur/video-av-angrep-mot-tre-kvinnelige-svenske-politibetjenter-vekker-oppsikt---skandale/67453883

 

Enda et eksempel på sveriges flause.

Mener mange av dere fortsatt at vi har for streng innvandringspolitikk her i landet?

 

Det eneste pinlige her er jo at folk tror kvinner er like fysisk sterke som menn og kan gjøre de samme oppgavene.

 

Resultatet er som forventet.

 

 

Du har ikke trua verken på kvinnene eller utlendingene involvert her nei.

 

Det var ihvertfall mye som forventet ;)

Lenke til kommentar

 

http://www.dagbladet.no/kultur/video-av-angrep-mot-tre-kvinnelige-svenske-politibetjenter-vekker-oppsikt---skandale/67453883

 

Enda et eksempel på sveriges flause.

Mener mange av dere fortsatt at vi har for streng innvandringspolitikk her i landet?

Det eneste pinlige her er jo at folk tror kvinner er like fysisk sterke som menn og kan gjøre de samme oppgavene.

 

Resultatet er som forventet.

Hvem tror det? Hvem er "folk"?

 

Dessuten er det håndteringen og ikke den fysiske styrken som er problemet her. Tre kvinnelige politibetjenter skal med riktig trening kunne løse den saken langt bedre enn vi så i videoen.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...