Gå til innhold

Sony tilbyr kompensasjon for PlayStation Network-nedetiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Var det ingenting i hele verden de kunne gjort for å forhindre dette? Hmm...

 

Hva med å faktisk ha en bedre sikkerhet på sine tjenester? Kanskje de for lenge siden skulle oppgradert sikkerhetssystemene sine av ansvarsfølelse for sine betalende brukere?

 

Eller er dette ikke noe som er mulig i hele verden?

Jeg bare spør jeg.

 

 

http://kotaku.com/how-ddos-attacks-work-and-why-theyre-so-hard-to-stop-1676445620

 

 

At Microsoft brukte halvparten av tiden på å få opp Xbox Live igjen etter det samme angrepet tilsier likevel at det er forbedringspotensiale. Uansett er Sony (som påpekt over) objektivt ansvarlig for at deres egen tjeneste (som de tar betalt for) faktisk fungerer til enhver tid.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uansett er Sony (som påpekt over) objektivt ansvarlig for at deres egne tjeneste (som de tar betalt for) faktisk fungerer til enhver tid.

I en perfekt verden ja, men du har godtatt det selv i den avtalen du må godkjenne for å bruke PSN.

tvilsomt noen av de som syter her i tråden har lest ett eneste ord av den brukeravtalen!

Lenke til kommentar

For det første argumenterer vi ikke på juridisk grunnlag, men på etisk/moralsk grunnlag. Hvilket lands rettsregler som regulerer slike internasjonale avtaler er utrolig komplisert, og ikke noe folk på dette forumet har kunnskap til å gå inn på i detalj. Derfor har ingen gjort det hittil i tråden.

 

For det andre så vil ikke slike lange, utilgjengelige standardavtaler være bindende for forbrukere etter norsk rett, som hovedregel. Det avgjørende er at Sony antakelig ikke har rimelig grunn til å tro at forbrukere har godtatt klausulene i disse avtalene, fordi den jevne forbruker ikke har lest/forstått innholdet i en slik avtale. Dette følger av norsk rettspraksis.

 

Synes vi kan la dette ligge nå. Sony er et gigantisk, internasjonalt selskap. De trenger ikke tilfeldige norske forumbrukere til å beskytte seg. Etter min mening er det en uting å forsvare næringsdrivende. Sony bryr seg bare om pengene dine, ikke innbill deg noe annet.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften. Etter min mening burde de bare holde kjeft, eller gi en ordentlig kompensasjon. (Et spill f.eks)

 

@pistasjmustasj: Dette er helt klart Sonys ansvar. Hvem sin "feil" det er har ingen betydning, og å unnskylde selskaper i slike tilfeller som dette minner mest om fanboyisme. Husk, onlinefunksjonen til PS4 er noe vi betaler månedlig for, og det er Sony som har gjort det sånn at også single player-spilling er avhengig av internett. Da er det helt og fullt deres ansvar å sørge for at denne tjenesten fungerer. Og analogien din fungerer ikke, når man kjøper en bil abonnerer man ikke på en løpende tjeneste.

 

Single-player-spilling er ikkje avhengig av internett, så den påstanden er direkte feil. Hadde vore moro å fått vite korleis du kom fram til dette?

Lenke til kommentar

 

Too little, too late! ... jeg fikk selv en PS4 av min samboer til jul fordi jeg/vi har jobbet hardt/mye med oppussing det siste året, og det står fortsatt på for fullt. Derfor gledet jeg meg til å første juledag skulle kose meg på en av de ekstremt få dagene jeg unner meg fri, bare for å møte "could not log in". Hvilket jo effektivt gjør en PS4 ubrukelig. Som ett minimum burde de gitt alle en måned Plus gratis!

 

What? Det er jo ingen selvfølge at noen skal få noe som helst, dette var ikke Sony sin feil..

 

Hvis noen punkterer bilen din så skal jo ikke forhandleren kompensere for det.

lol? Er jo ikke noe likt scenario.... Er heller om du punkterer bilen, FORDI de som solgte deg bilen hadde lagt en kinaputt i dekket. PSN er en tjeneste sony leverer, og de KREVER at du er pålogget her for å spille mange spill og må oppdatere konsollen for å bruke den, da er det og sony sin feil.

Lenke til kommentar

Enig. Dette er en veik kompensasjon. 10% rabatt? Det er en fornærmelse for de som ikke fikk prøve sine nye konsoller på julaften.

På hvilken måte var PS4en "ubrukelig" bare fordi nettet var nede? Du kan jo fortsatt spille spill på fysisk plate? Om noen er så idiot at de kjøper PS4 uten spill i en høytid de vet det er ekstremt med trafikk på PSN, og PSN dermed vil være tregt i dagevis, er det deres egen skyld om de ikke får spilt noe som helst. Kjøp et spill eller to fysisk, så slipper du problemer. Verre er det ikke. At Sony faktisk gir oss noe som helst er bare en bonus.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper Sony regner sammen hva alle får i rabatt disse dagene, og ber om det samme i rabatt fra Prolexic. Det er jo de som ikke greide levere den tjenesten som Sony hadde kjøpt. Så vidt jeg leste i jula er det Amazon som hoster serverne for online-spilling (disse var OK), Akamai som har download-serverne (også OK) og serverne for PSN autentisering ligger hos (eller bak) Prolexic, som spesialiserer seg på å stoppe DDOS-angrep før de når inn til selve serverne. De hadde tydeligvis ikke gode nok systemer for å filtrere ut hva som var angrep, og hva som bare var desperate Playstation-eiere som prøvde å logge på igjen og igjen. Kanskje Sony burde ha autentisering hos Google eller Facebook i stedet...?

Lenke til kommentar

 

 

Too little, too late! ... jeg fikk selv en PS4 av min samboer til jul fordi jeg/vi har jobbet hardt/mye med oppussing det siste året, og det står fortsatt på for fullt. Derfor gledet jeg meg til å første juledag skulle kose meg på en av de ekstremt få dagene jeg unner meg fri, bare for å møte "could not log in". Hvilket jo effektivt gjør en PS4 ubrukelig. Som ett minimum burde de gitt alle en måned Plus gratis!

 

What? Det er jo ingen selvfølge at noen skal få noe som helst, dette var ikke Sony sin feil..

 

Hvis noen punkterer bilen din så skal jo ikke forhandleren kompensere for det.

lol? Er jo ikke noe likt scenario.... Er heller om du punkterer bilen, FORDI de som solgte deg bilen hadde lagt en kinaputt i dekket. PSN er en tjeneste sony leverer, og de KREVER at du er pålogget her for å spille mange spill og må oppdatere konsollen for å bruke den, da er det og sony sin feil.

Nå er der vel teknisk sett utviklerne sin feil at spillet (er vel the crew mange tenker på) krever alltid online. Dette er jo ikke ett krav Sony har, men ett krav noen utviklere har lagt inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...