Gå til innhold

PC-spill og lisenser og Steam (installere på flere pcer)


Anbefalte innlegg

Gutta mine har stort sett spilt på spillkonsoller som Playstation 2, Xbox 360, Wii og Wii U og slikt. Nå har den ene fått seg stasjonær pc, mens den andre har arvet en litt eldre en. De har spillene Euro Truck Simulator 2, Car Mechanic Simulator og Warehouse and Logistics Simulator på cd-rom, mens Truck and Trailers og Race Injection er lastet ned via Steam.

 

Forstått det slik at hvis spill er lastet ned via Steam kan de lastes ned på flere pcer (noe vi har gjort), men bare spilles en av gangen. Hvis spill lastet ned via Steam og man ønsker å kjøre 2 stykk samtidig, enten mot hverandre, eller hver for seg, må man da kjøpe 2 lisenser? Hvis man har spillene på cd-rom? Hvordan fungerer det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Steamkontoen som den ene sønnen min bruker er i mitt navn, så da må jeg opprette en til steamkonto for at de skal kunne spille mot hverandre på hver sin pc altså?

Ja, og kjøpe spillet på nytt på den andre kontoen.

 

Det er forresten en bra tid å begynne å bruke Steam, siden det er salg der nå :)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Kan vel kjøre steam i offline på en maskin?

 

Man må være online for å dele spillbibliotek.

 

Ikke om man går i offline modus og bruker samme konto.

 

Men om man skal spille mot hverandre må man somregel være online, så da vil det uansett ikke gå..

 

Det beste for alle parter er at du oppretter 2 kontoer, en til hver av dem som de kan bruke som sin egen konto når de blir eldre.

Lenke til kommentar

Det var slett ikke meningen å prøve å gjøre noe ulovlig. Jeg spurte rett og slett for å finne ut hvordan reglene er nå, siden jeg ikke har vært borti programvare og lisenser på pc på lang tid.;)
Har opprettet en ekstra Steam bruker på gubben nå, så får guttunge nummer 2 kjøpe og laste ned lisenser på de få spillene de har interesse av å eventuelt spille mot hverandre og/eller samtidig :)

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...