Gå til innhold

hvem har dårligst pc?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror svigerfaren min kunne tatt teten min her. Han kjører med en pentium 1, 166 mHz, 192 mb ram, pci skjerm kort, 14 tommers skjerm, ADSL ifra telenor, en hardisk på 2,0 Gb og en på 3,2 Gb.
Min gamle pc, mens jeg bygger ny til han, har til nå tatt 16 måneder, han har ikke så mye cash så han får deler av meg ettersom jeg bytter ut.
Den nye pc`n er til nå: MSI Kt3 ultra, XP 1800+, Geforce 2 skermkort, et billig skrueløst kabinett, 1Gb ram pc 2700, mangler nå kun harddisk + insatts av meg så er han igang. ;)

Mercury
Lenke til kommentar
Min Hoved-PC er som følger:

 

P3 499Mhz

32 Mb Geforce2 MX100/200

256Mb SD-RAM

12.1 Gb HD

 

Har en tendens til å "hakke" litt  :lol:  :lol:  :lol:

Skal kjøpe ny så fort som mulig *grin*

Wow....jeg som trodde alle på forumet hadde over 2 ghz...ja ja da er jeg altså ikke alene her :)

 

Har en 800 mhz, 384MB ram og et utroligt godt skjermkort gf 4 ti4200 (hvert fall godt i forhold til resten av pcen ;) )

Lenke til kommentar

Jeg har en finfin Packard Bell 166MHz MMX(!) med 16MB RAM og 2GB harddisk. Den kjører win98 og brukes til surfing, IRC, MSN, betaling av regninger og litt spilling (quake, duke nukem, minigolf, across og andre mer eller mindre geniale spill). Det var i gamle dager min hovedmaskin, men den tjenestegjør nå som MSN boks for en viss lillesøster.

 

Til tross for navnet (Packard Bell..shrug!) har det aldri vært noen alvorlige feil med den!

Lenke til kommentar
Vel - som du ser så er det flere som slår deg (8 og 12MHz / 40Mb HDD), og heller ikke din er jo en hovedmaskin...

Dette er min bestemors hovedpc:

 

En Mac bærbar pc fra 1990 med 15,4MB harddisk. Skjermen 8(?) tommers svart/hvit skjerm. Vet ikke hva annet den har, men har hveren diskettstasjon, paraellport ol. porter. Skulle gjerne visst resten av specsene. Tror den her Powerbook100 om jeg ikke husker helt galt.

Lenke til kommentar

Jeg har to hovedmaskiner. En hjemme og en på jobb. Den hjemme er ganske så rask (XP2500+@3000+), men den på jobben er ikke all verden:

 

Celeron 766 @ 1150MHz

1,25GB SDram

4GB + 20GB 5400rpm harddisker

12x Brenner

Ati Rage Pro Turbo 4MB AGP skjermkort

 

Ellers så kan jeg nevne at det bare er 8 år siden min hoved PC var følgende: Intel 8088, 4,7MHz, 0,64MB ram, 10MB harddisk, 360kB Floppystasjon 5,25", 12" monokron skjerm, tastatur, oppgradert med mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...