Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tror ankelen er knekt. Det er en første gang for alt altså! Venter på å få komme inn hos legen sånn at han kan sende meg på røntgen.

Aiai, god bedring.

 

Norske helsesystemet i et nøtteskall, må vente på lege når man mens sannsynlig har brukket noe.

Tryna på sykkel på vei til skolen for mange år siden, og fikk en lillefinger som ikke pekte i den retningen den skulle.

Fra jeg ble hentet på skolen, til jeg var ferdig på sykehuset tok det 6(!!!) timer.

Effektivt var jeg vel hos lege i en halvtime av de 6, resten var venting på legevakt, venting på lege på sykehus, venting på røntgen, venting på lege igjen. 

Lenke til kommentar

Har gått rimelig kjapt til nå, men så har jeg akkurat ankommet venterommet på røntgenavdelingen. Vi får se hvor lenge jeg blir sittende her. Det er 8 andre mennesker her akkurat nå. Føler på meg at dette kan ta tid.

 

Syns forsåvidt at det er tungvint med at fastlege må henvise, men det er kanskje for å luke ut hendelser der folk overreagerer.

Lenke til kommentar

Hvordan fikk du til dette?

 

Det med at legen skal se på det først er jo åpenbart at er pga ikke alle skal vurdere det selv,

 

Men også for å vurdere skaden. Man kan få indre skader som må sees på umiddelbart osv...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Skjedde på vår kjære himmelfartsdag forrige uke. Gikk litt for ivrig ned en bratt bakke med fiskestangen godt festet i fingrene. Jeg snubler litt, tråkket over og holdt på å knekke stangen. I all lettelse av ar stangen overlevde, fikk jeg fisket videre. Har hatt vondt siden, så tenkte det var greit å sjekke i dag!

 

Helt klart verd det uansett. Fikk satt personlig rekord på sjøørret den dagen :D

Endret av Espp
Lenke til kommentar

 

Tror ankelen er knekt. Det er en første gang for alt altså! Venter på å få komme inn hos legen sånn at han kan sende meg på røntgen.

Aiai, god bedring.

 

Norske helsesystemet i et nøtteskall, må vente på lege når man mens sannsynlig har brukket noe.

Tryna på sykkel på vei til skolen for mange år siden, og fikk en lillefinger som ikke pekte i den retningen den skulle.

Fra jeg ble hentet på skolen, til jeg var ferdig på sykehuset tok det 6(!!!) timer.

Effektivt var jeg vel hos lege i en halvtime av de 6, resten var venting på legevakt, venting på lege på sykehus, venting på røntgen, venting på lege igjen.

Hvordan ønsker du at helsesystemet skal funke? Deg først i køen til en hver tid?

 

Det var vel kanskje fordi de på legevakten og sykehuset prioriterer deg bort for folk som trenger umiddelbar hjelp?

 

Jeg vet det er surt å vente, og har selv opplevd situasjoner hvor tingen jeg var innom legevakten for burde blitt prioritert høyere. Men jeg har også opplevd å bli sendt rett på rød prioritet. Så systemet funker stort sett. Når det gjelder brudd blir det sjeldent prioritert høyt. Det er vondt, men ikke akkurat livstruende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Tror ankelen er knekt. Det er en første gang for alt altså! Venter på å få komme inn hos legen sånn at han kan sende meg på røntgen.

Aiai, god bedring.

 

Norske helsesystemet i et nøtteskall, må vente på lege når man mens sannsynlig har brukket noe.

Tryna på sykkel på vei til skolen for mange år siden, og fikk en lillefinger som ikke pekte i den retningen den skulle.

Fra jeg ble hentet på skolen, til jeg var ferdig på sykehuset tok det 6(!!!) timer.

Effektivt var jeg vel hos lege i en halvtime av de 6, resten var venting på legevakt, venting på lege på sykehus, venting på røntgen, venting på lege igjen.

Hvordan ønsker du at helsesystemet skal funke? Deg først i køen til en hver tid?

 

Det var vel kanskje fordi de på legevakten og sykehuset prioriterer deg bort for folk som trenger umiddelbar hjelp?

 

Jeg vet det er surt å vente, og har selv opplevd situasjoner hvor tingen jeg var innom legevakten for burde blitt prioritert høyere. Men jeg har også opplevd å bli sendt rett på rød prioritet. Så systemet funker stort sett. Når det gjelder brudd blir det sjeldent prioritert høyt. Det er vondt, men ikke akkurat livstruende.

 

Ja, meg først i køen hver gang.  :closedeyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...