Gå til innhold

I ett av verdens rikeste land, så er det aller viktigst å spare mest mulig.


Anbefalte innlegg

Men Gothminister, skjønner du ikke at vi trenger disse flashy tingene så vi kan sitte å skryte til resten av verden av hvor kulturbevisste vi er, så kan vi bare stue bort barna i enda færre og falleferdige skoler og be sykehusene om å spare ENDA mer selv om de sliter til tider allerede nå. Out of sight, out of mind, right?

 

/s

Det forstår jeg veldig godt. Det er viktig for Norge og vise seg frem for verden. Samt at AP toppene for fete stillinger i NATO, FN osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at alle tenker at vi bor i verdens rikeste land så da slipper vi å jobbe hardt. Og vips så er vi ikke så rike lenger. Det er en folkesport å sitte på ræva og klage mest mulig her på berget.

 

Hvorfor i granskauen skal "noen" ordne opp i noe du synes er fælt? Brett opp erma og gjør noe med saken sjæl da vel!

Ja, du mener jeg kan bare valse inn på en random skole og begynne å pusse opp? For mine egne penger, når vi allerede betaler skatt? Eller kanskje du mener at jeg personlig skal legge ut 1,9 millioner for kreftmedisin, og ikke staten? Kanskje jeg kan like gjerne ta på meg en hvit frakk og leke lege, de trenger jo leger også!

 

Er du helt korka eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Problemet er at alle tenker at vi bor i verdens rikeste land så da slipper vi å jobbe hardt. Og vips så er vi ikke så rike lenger. Det er en folkesport å sitte på ræva og klage mest mulig her på berget.

 

Hvorfor i granskauen skal "noen" ordne opp i noe du synes er fælt? Brett opp erma og gjør noe med saken sjæl da vel!

Ja, du mener jeg kan bare valse inn på en random skole og begynne å pusse opp? For mine egne penger, når vi allerede betaler skatt? Eller kanskje du mener at jeg personlig skal legge ut 1,9 millioner for kreftmedisin, og ikke staten? Kanskje jeg kan like gjerne ta på meg en hvit frakk og leke lege, de trenger jo leger også!

 

Er du helt korka eller?

 

 

Jeg mente mer i form av å involvere seg i politikken, arrangere fakkeltog, demonstrasjoner osv. Kanskje det er mulighet for å arrangere dugnad på denne fæle skolen. Kanskje man kan starte pengeinnsamling for barn som ikke har råd til penalus og kalkulator. Mulighetene er mange, det eneste som er sikkert er at det ikke skjer en dritt ved å sitte på et forum og klage.

 

Jeg tror ikke jeg hadde hatt mage til å kreve 1,9 millioner av staten for kreftmedisin, men det er lett for meg å si siden jeg er frisk.

Endret av mofomofo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At vi "har det bra i norge" burde så absolutt ikke være noen unnskyldning/argument til å ligge på latsiden eller til å overse latterlige politiske valg.

 

Det er alltid rom for forbedringer i et samfunn, samme hvor godt vi har det.

 

 

 

Det latterligste jeg ser er folk som bruker dette argumentet i enhver sammenheng.

 

- "Vi må gjøre noe med skolene, standarden er tragisk dårlig."

- "Nja, vi har det da så bra i norge"

 

Nisser kaller jeg slike :)

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Problemet er at alle tenker at vi bor i verdens rikeste land så da slipper vi å jobbe hardt. Og vips så er vi ikke så rike lenger. Det er en folkesport å sitte på ræva og klage mest mulig her på berget.

 

Hvorfor i granskauen skal "noen" ordne opp i noe du synes er fælt? Brett opp erma og gjør noe med saken sjæl da vel!

Ja, du mener jeg kan bare valse inn på en random skole og begynne å pusse opp? For mine egne penger, når vi allerede betaler skatt? Eller kanskje du mener at jeg personlig skal legge ut 1,9 millioner for kreftmedisin, og ikke staten? Kanskje jeg kan like gjerne ta på meg en hvit frakk og leke lege, de trenger jo leger også!

 

Er du helt korka eller?

 

 

Jeg mente mer i form av å involvere seg i politikken, arrangere fakkeltog, demonstrasjoner osv. Kanskje det er mulighet for å arrangere dugnad på denne fæle skolen. Kanskje man kan starte pengeinnsamling for barn som ikke har råd til penalus og kalkulator. Mulighetene er mange, det eneste som er sikkert er at det ikke skjer en dritt ved å sitte på et forum og klage.

 

Jeg tror ikke jeg hadde hatt mage til å kreve 1,9 millioner av staten for kreftmedisin, men det er lett for meg å si siden jeg er frisk.

 

Saken er at de aller fleste ikke kommer til å involvere seg i politikk eller uendelige med demonstrasjoner av den enkle grunn at de aller fleste ikke er ''politiker kandidat'' eller at de faktisk prøver å få sitt eget liv til å gå rundt. (let's face it, ikke hvem som helst kan bli politiker, det er en rekke ting som skal ligge til rette for at man har tid til det ved siden av ett normalt liv).

 

Mange fattigere skoler i oslo (jeg bor i oslo) har faktisk loppemarked titt og ofte hvor folk blir oppfordret til å donere saker de kan tenke seg å kvitte seg med. Selv om de gjør dette her, OG vi betaler SKATT for at skolene skal kunne fortsette å holde åpne (så egentlig skal det ikke være BEHOV for loppemarked!) så SLITER de. Noe er GALT når norske skoler sliter og smuldrer sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det mest provoserende jeg hører er når de står på TV å sier att Norge ikke har RÅD til kreftmedisin, mens den tilbys i andre land som f.eks Spania og Danmark. Dette har jo vært fremme en rekke ganger i det siste.

Det handler om prioritering vet du. Langt viktigere og kaste penger ut av landet, en å gi god behandling for egne her i landet.

 

 

Ja, Jens hadde nok ikke fått seg noen internasjonal lederstilling ved å gi det norske folk bedre syketilbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Usikker her, men kan ett problem være at det offentlige også har glemt å spare?

I stedet for å f.eks bygge vanlige skoler skal det være design-elementer og kunst over alt, når det er nybygg kan man tilsynelatende bruke "uendelig" med penger.

Men for en 30 år gammel skole med original do og dusj er det vanskelig å få penger til oppgradere disse til en brukbar standard.

 

Kunne kanskje fordyrende elementer i bygg heller vært droppet og heller brukt de pengene på å oppgradere gamle bygg?

 

Mener ikke man skal senke standarden altså(høy standard holder lengre), men droppe ting som "Lysekrone med 792 bergkrystaller" som befinner seg på en ungdommskole.

 

3bd3802326244dc790b9fb2179d57d59.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Saken er at de aller fleste ikke kommer til å involvere seg i politikk eller uendelige med demonstrasjoner av den enkle grunn at de aller fleste ikke er ''politiker kandidat'' eller at de faktisk prøver å få sitt eget liv til å gå rundt. (let's face it, ikke hvem som helst kan bli politiker, det er en rekke ting som skal ligge til rette for at man har tid til det ved siden av ett normalt liv).

 

Mange fattigere skoler i oslo (jeg bor i oslo) har faktisk loppemarked titt og ofte hvor folk blir oppfordret til å donere saker de kan tenke seg å kvitte seg med. Selv om de gjør dette her, OG vi betaler SKATT for at skolene skal kunne fortsette å holde åpne (så egentlig skal det ikke være BEHOV for loppemarked!) så SLITER de. Noe er GALT når norske skoler sliter og smuldrer sånn.

 

 

Ikke behov for loppemarked nei... vi bor jo i verdens rikeste land, hvorfor skal liksom vi gjøre noe som helst? :hmm: Det som er GALT er nettopp denne holdningen om at vi er så rik at vi burde skånes for falleferdige skoler og annet svineri. Vi får de politikerne vi fortjener. Senest i dag så raser folk over det utvalget som foreslår skattekutt for bedrifter og ekstra skatt på personer. Hvordan i all verden skal vi få bevilget nok penger til skoler når folk heller vil ha billig sprit? Vi bor jo i verdens rikeste land, vi skal liksom slippe å velge mellom skoler og sprit.

 

(PS jeg setter ting på spissen og har ingenting i mot deg, buffyannesommers!)

Endret av mofomofo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det mest provoserende jeg hører er når de står på TV å sier att Norge ikke har RÅD til kreftmedisin, mens den tilbys i andre land som f.eks Spania og Danmark. Dette har jo vært fremme en rekke ganger i det siste.

Det handler om prioritering vet du. Langt viktigere og kaste penger ut av landet, en å gi god behandling for egne her i landet.

 

 

Ja, Jens hadde nok ikke fått seg noen internasjonal lederstilling ved å gi det norske folk bedre syketilbud.

 

Det kommer an på hvor mye penger vi hadde kastet ut av Norge det. For det er hva det handler om. Eller sitter du der som Ola Dunk og tror at Jens er den beste kandidaten til toppstillingen i NATO? Ikke unormalt av en Nordmann og tro at våre folk er de beste. Uten å se på hvordan vi faktisk har kjøpt oss til slike toppjobber. Det er lov og være naiv i dette land. Man følges av flere tusen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du hisser deg opp, jeg var jo enig med deg.

 

Ser jo hvor fort han forsvant fra norsk politikk når sjansen bød seg, ikke stor tvil om hva han har vært ute etter helt siden begynnelsen.

Beklager om du oppfattet meg som hissig, ikke min mening. Jeg oppfattet deg nok som uenig med meg. Men ser nå at vi tenker nok likt. Så igjen, beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stort sett hver dag, så kan du lese om et offentlig helsetilbud for eksempel som det skal kuttes i. Skjønner ikke hvilken måte det blir drevet på i Norge.

 

Skolene faller fra hverandre

Sykehusene skal spare så og så mye

Veiene er hullete og ødelegger i verste fall dekk og felger på bilen din.

 

Vi har 6000 milliarder i oljefondet. Hvorfor brukes ikke da dette til å ordne opp i ALT som trenger det. Hvorfor skal det være så vanskelig å bevilge penger til det eller de som trenger det mest? Mulig vi er ett av verdens beste land og bo i, men det er mye som er helt på trynet.

Det er bare kjeltringer som styrer Norge, jo høyer opp i statsaparte du går, jo mere svindel og bedrag, du får ingen ting av dem og vil dø fattig, de derimot er feite som griser

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Litt OT, men er statsbudsjettet for 2015 endelig og fastsatt? Leser noe nytt hver dag. Nå vil de kutte flere av fradragene, så vet ikke hva jeg skal forholde meg til.

Det ble klubbet i Stortinget natt til 02/12 klokka 00:31:51. (nesten nederst på sida.)

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Referater/Stortinget/2014-2015/141201/

 

Alle disse forslagene som Scheel-utvalget nå er kommet med til reformering av skattesystemet er nettopp det; forslag til en storstilt reform -som IKKE vil tre i kraft i 2015, om noensinne.

Lenke til kommentar

med stor økonomi kommer stor sårbarhet. Norge går så det griner, men det skal ikke mer enn 2-3% økning i forbruk av oljefondet så er landet konkurs på bare 3-4 år. Vi har ikke penger å kaste bort, sånn er det bare..... Vi bruker kun 1.5% av OVERSKUDDET oljefondet produserer og likevel er det vanskelig å holde veksten stor nok til å overvinne inflasjon.

Lenke til kommentar

 

Vi har ikke penger å kaste bort, sånn er det bare.....

Du har sikkert rett i det. Men det virker ikke som om politikerne har forstått det. Vi kaster tross alt bort mer en 30 milliarder i året, til bistand. De som vet litt om bistand vet at det er og kaste bort penger. Men det har vi tydeligvis råd til.

 

 

Bistand gjør Norge til en diplomatisk stormakt. Bare se hvor raskt vi fikk Moland og French tilbake til Norge. Kongo mottar flere hundre (ok 2 for å være helt ærlig) millioner fra Norge i bistand hvert år. Pengene går blant annet til " Bekjempelse av seksualisert vold, fremme av kvinners rettigheter og likestilling" (www.norad.no/no/om-bistand/landsider/afrika/den-demokratiske-republikken-kongo). Hadde det ikke vært for at vi har trent opp nakne kongolesiske kvinner ridende på zebraer til å skrike "Half" (allusjon til stand-up av Eddie Murphy), hadde vi risikert at Moland og French hadde råtnet opp i fengsel i Kongo.

 

Og her kommer du og påstår at disse pengene er bortkastet! Eier du ikke skam? :D

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi har ikke penger å kaste bort, sånn er det bare.....

Du har sikkert rett i det. Men det virker ikke som om politikerne har forstått det. Vi kaster tross alt bort mer en 30 milliarder i året, til bistand. De som vet litt om bistand vet at det er og kaste bort penger. Men det har vi tydeligvis råd til.

 

 

Bistand gjør Norge til en diplomatisk stormakt. Bare se hvor raskt vi fikk Moland og French tilbake til Norge. Kongo mottar flere hundre (ok 2 for å være helt ærlig) millioner fra Norge i bistand hvert år. Pengene går blant annet til " Bekjempelse av seksualisert vold, fremme av kvinners rettigheter og likestilling" (www.norad.no/no/om-bistand/landsider/afrika/den-demokratiske-republikken-kongo). Hadde det ikke vært for at vi har trent opp nakne kongolesiske kvinner ridende på zebraer til å skrike "Half" (allusjon til stand-up av Eddie Murphy), hadde vi risikert at Moland og French hadde råtnet opp i fengsel i Kongo.

 

Og her kommer du og påstår at disse pengene er bortkastet! Eier du ikke skam? :D

 

Ja vi er fantastiske i dette land. Godt vi har fått disse to guttene tilbake i live og friske. Vi burde øke bistanden til Kongo med noen milliarder. Beklager så meget min frekkhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi har ikke penger å kaste bort, sånn er det bare.....

Du har sikkert rett i det. Men det virker ikke som om politikerne har forstått det. Vi kaster tross alt bort mer en 30 milliarder i året, til bistand. De som vet litt om bistand vet at det er og kaste bort penger. Men det har vi tydeligvis råd til.

 

 

Bistand gjør Norge til en diplomatisk stormakt. Bare se hvor raskt vi fikk Moland og French tilbake til Norge. Kongo mottar flere hundre (ok 2 for å være helt ærlig) millioner fra Norge i bistand hvert år. Pengene går blant annet til " Bekjempelse av seksualisert vold, fremme av kvinners rettigheter og likestilling" (www.norad.no/no/om-bistand/landsider/afrika/den-demokratiske-republikken-kongo). Hadde det ikke vært for at vi har trent opp nakne kongolesiske kvinner ridende på zebraer til å skrike "Half" (allusjon til stand-up av Eddie Murphy), hadde vi risikert at Moland og French hadde råtnet opp i fengsel i Kongo.

 

Og her kommer du og påstår at disse pengene er bortkastet! Eier du ikke skam? :D

 

Ja vi er fantastiske i dette land. Godt vi har fått disse to guttene tilbake i live og friske. Vi burde øke bistanden til Kongo med noen milliarder. Beklager så meget min frekkhet.

 

joda, men hadde to kongolesere blitt tatt smilende mens dem tørket blodet til en norsk familiefar ville jeg ikke at dem skulle blitt sendt til hjemlandet hvis jeg visste at det betød umiddelbar frihet jeg heller.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...