Gå til innhold

[Løst] trenger ny pc til maks 9000


Sigurd542

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg har en veldig dårlig Toshiba som ikke duger til annet enn å skrive litt i word. Jeg har sett på litt diverse pc-er, bl.a. ultrabooks. Jeg vil helst ikke ha en en pc som veier mye eller er spesielt tjukk, ettersom jeg sykler til skolen. Jeg er ikke proff på pc og blir derfor litt paff hver gang jeg ser etter en. hvis noen vet om noen pc-er som kanskje kan være aktuelle hadde det hjulpet veldig.

pc-en må duge til skolearbeid, og en pc med dedikert grafikk hadde kanskje vært best, men det er ikke nødvendig.

jeg har ikke planer om å bytte pc før om tidligst 4 år, så trenger en maskin som er godt nok rustet for fremtiden :-)

Endret av Sigurd542
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Skal du game noe på den/ hvist så har du høye krav da? :) Spurte bare med tanke på max pris!

Har ikke tenkt mye på gaming, men det hadde vært kjekt at pc-en ikke krasjer av å spille enkelte spill. Hvis jeg finner noe bra kan det godt hende at jeg kjøper battlefield 4 eller liknende :-)

og jeg har ikke høye krav til spilling i så fall?

Endret av Sigurd542
Lenke til kommentar

 

Mac er absolutt et altetnativ, men hvordan blir det med skoleprogrammer som geogebra og liknende? Har hørt at mange har trøbbel med nedlstninger og sånn med mac

 

 

Det vet jeg ikke noe om, har aldri brukt Mac selv :)

Men det er sikkert noen andre som kan svare på akkurat det!

Lenke til kommentar

 

Mac er absolutt et altetnativ, men hvordan blir det med skoleprogrammer som geogebra og liknende? Har hørt at mange har trøbbel med nedlstninger og sånn med mac

 

Jeg synes Macbook pro Retina er et dumt valg om du har planer om å ha laptopen lenge, i hvertfall om du vil unngå verkstedbesøk. Grunnen er at batteriet er limt fast på retina-modellene og derfor svært vanskelig å bytte selv. Jeg tipper det også er gaske dyrt å bytte på verksted siden de kanskje må bytte hele top-cover med tastatur og touchpad.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mac er absolutt et altetnativ, men hvordan blir det med skoleprogrammer som geogebra og liknende? Har hørt at mange har trøbbel med nedlstninger og sånn med mac

Jeg synes Macbook pro Retina er et dumt valg om du har planer om å ha laptopen lenge, i hvertfall om du vil unngå verkstedbesøk. Grunnen er at batteriet er limt fast på retina-modellene og derfor svært vanskelig å bytte selv. Jeg tipper det også er gaske dyrt å bytte på verksted siden de kanskje må bytte hele top-cover med tastatur og touchpad.
Ja, jeg har også skjønt at alt fra oppgraderinger av selve maskinen (som ram, batteri osv) er begrenset, men også at mac os også har ganske mange begrensninger... Endret av Sigurd542
Lenke til kommentar

Hva med denne: https://www.komplett.no/lenovo-z50-70-156-full-hd/825082#!tab:extra :) Gode spesifkasjoner, godt med lagringsplass, windows 8, god grafikk, godt minne. SSHD som vil si ssd intregret i hardisken da (8gb flash) Ser da ut som en godt lovende pc som skal holde i noen gode år, også på tilbud! Også har den en god prossesor fra Intel 5 (noe som er en svært godt prossesor til prisen)

 

Eks: Battefield som du nevnte skal den fungere godt i high quality!

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Hva med denne: https://www.komplett.no/lenovo-z50-70-156-full-hd/825082#!tab:extra :) Gode spesifkasjoner, godt med lagringsplass, windows 8, god grafikk, godt minne. SSHD som vil si ssd intregret i hardisken da (8gb flash) Ser da ut som en godt lovende pc som skal holde i noen gode år, også på tilbud! Også har den en god prossesor fra Intel 5 (noe som er en svært godt prossesor til prisen)

 

Eks: Battefield som du nevnte skal den fungere godt i high quality!

takk for svar! har kikket litt på Lenovo, spesielt y50-70, og jeg må si at disse frister mest ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mac er absolutt et altetnativ, men hvordan blir det med skoleprogrammer som geogebra og liknende? Har hørt at mange har trøbbel med nedlstninger og sånn med mac ?
Studerer for tiden på UiB med Mac både i sekken og på pulten hjemme. Synes iwork funker veldig bra til leveringer som uansett skal inn i.pdf. Office finnes også til Mac. Geogebra funker veldig bra og finnes i app store. Apper som mathtype, STATA, mathlab osv funker også bra på mac. Endret av ulle1040
Lenke til kommentar

 

 

Mac er absolutt et altetnativ, men hvordan blir det med skoleprogrammer som geogebra og liknende? Har hørt at mange har trøbbel med nedlstninger og sånn med mac
Studerer for tiden på UiB med Mac både i sekken og på pulten hjemme. Synes iwork funker veldig bra til leveringer som uansett skal inn i.pdf. Office finnes også til Mac. Geogebra funker veldig bra og finnes i app store. Apper som mathtype, STATA, mathlab osv funker også bra på mac.

 

hvordan funker det med word-innleveringer og slikt? Hører konstant om lærere som ikke får åpnet dokumenter fra elever med mac. vet du noe om dette? :-)

Endret av Sigurd542
Lenke til kommentar

Ser det er folk i den klassen jeg gikk i at folk brukte mac(et lite antall), men så var det en som sa at ho trengte en sånn windows greie i mac`en.... Selv vil jeg anbefale vanlig bæbar pc, pga bedre spesifikasjoner, spilling og andre ting(det er jo også mye dyrere, bla ha windows støtte som koster litt ekstra igjen). Men mac er bra det og men ikke like bra som en bærbar om du skal spille og slikt... Er ikke selv så god med mac da, så overlater litt mac spm/svar til andre! :p Men windows pc er mer min greie! og det jeg vil anbefale som sagt! ;)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Ser det er folk i den klassen jeg gikk i at folk brukte mac(et lite antall), men så var det en som sa at ho trengte en sånn windows greie i mac`en.... Selv vil jeg anbefale vanlig bæbar pc, pga bedre spesifikasjoner, spilling og andre ting(det er jo også mye dyrere, bla ha windows støtte som koster litt ekstra igjen). Men mac er bra det og men ikke like bra som en bærbar om du skal spille og slikt... Er ikke selv så god med mac da, så overlater litt mac spm/svar til andre! :p Men windows pc er mer min greie! og det jeg vil anbefale som sagt! ;)

Det virker som for meg at windows-pc gir mer for pengene enn mac, men nå er jo ikke jeg ekspert på noen av delene... :-)

Lenke til kommentar

 

Mac er absolutt et altetnativ, men hvordan blir det med skoleprogrammer som geogebra og liknende? Har hørt at mange har trøbbel med nedlstninger og sånn med mac

 

Hvis alle andre på skolen kjører Windows er det ofte greit å kjøre det. Det er ikke noe galt med mac, men da er det lettere å få hjelp med ting som måtte gå galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...