Gå til innhold

[Løst] trenger ny pc til maks 9000


Sigurd542

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, da syns jeg du skal ta windows. Drt jeg mente med finesser er finnishen på alt, hvis du går igjennom mac og w7 side om side ser du antakelig at mac ser bedre ut, men den handler ikke bedre og har en tendens til å gjøre ting tungvint, som å laste ned flash etc. Finnesser er mange overflate programmer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Mac er absolutt et altetnativ, men hvordan blir det med skoleprogrammer som geogebra og liknende? Har hørt at mange har trøbbel med nedlstninger og sånn med mac
Studerer for tiden på UiB med Mac både i sekken og på pulten hjemme. Synes iwork funker veldig bra til leveringer som uansett skal inn i.pdf. Office finnes også til Mac. Geogebra funker veldig bra og finnes i app store. Apper som mathtype, STATA, mathlab osv funker også bra på mac.

 

hvordan funker det med word-innleveringer og slikt? Hører konstant om lærere som ikke får åpnet dokumenter fra elever med mac. vet du noe om dette? :-)

 

Beklager sent svar.

 

Når man skal levere inn dokumenter skrevet i pages, så eksporteres disse til .doc format. Da kan de åpnes i word helt uten problemer. Selv foretrekker jeg .pdf, som kan åpnes på alt av enheter uten å endre utseende.

Lenke til kommentar

Hvis du kan vente til Dell Latitude E5450/E5550 kommer med 5.generasjon Intel-CPU (Broadwell),så tror jeg du kan få en ganske lett og solid allroundmaskin. Du kan se i notebookcheck sine tester [1] [2] med 4.generasjon Intel at den har god IPS-skjerm, byggekvalitet og akseptabel batteritid.

 

Ifølge spesifikasjonene i manualene til de nevte laptopene skal det komme varianter med 5. generasjon Intel som er utstyrt med grafikkort nVidia N15-GM og N15-GT [1] [2]. Tror de er kodenavn på Geforce 820m og 840m ,men det er mest gjetting. Hvis det stemmer så vil sistnevte også være godt egnet til enkel spilling. Men jeg vet ikke hvor mye det vil koste for varianten med det kortet, er godt mulig det kommer noe over budsjettet

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...