Gå til innhold

Adoptere Doberman som skal sendes fra London (skeptisk)


Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min er ute etter en hund og vil gjerne overta en som må omplasseres. Jeg fant denne annonsen og tok kontakt på mail hvor jeg blandt annet spurte etter pris og hvor de oppholdt seg. Jeg fikk dette til svar:

 

"Hei igjen! Jeg er glad du er interessert i den doberman gutt.

Hans navn er Hero. Han er 10 måneder gammel nå, og han er veldig sunt og
aktiv. Han har blitt vaksinert og leveres med helsepapirer og
stamtavle. Han er registrert og hadde forsikring. Hero lever lykkelig
med barn, katter, andre hunden og dyr. Han er stueren og veldig rent.
Hero har svært rolig temperament. Han er ikke aggressiv når han møter
andre hunder og nye mennesker. Han kan være hjemme alene i over seks
timer uten å være nervøs. Han kommer med bånd, mat og vannskål, seng,
teppe, leker og noen gode. Vi er ute etter den beste hjem i verden for
Hero der han kan betraktes som et familiemedlem. Det er med tungt
hjerte at vi må finne et nytt hjem for Hero så snart som mulig på grunn
av vår nåværende familiesituasjon. Jeg håper du kan gi Hero et
fantastisk nytt liv fullt av kjærlighet."

 

Også sendte han med masse bilder av hunden. Da spurte jeg igjen etter pris og om vi kunne komme på besøk for å besøke Hero og eierene slik at vi kunne bli litt bedre kjent før en avgjørelse tas. Da var det dette jeg fikk til svar:

 

Hei igjen, jeg er glad du liker Hero og kan gi ham et fantastisk

nytt liv. Det er virkelig uheldig at jeg må finne et nytt hjem til
ham.
"Grunnen til at jeg ønsket å finne et nytt hjem for hero er fordi jeg
måtte flytte til London hvor jeg har en ny jobb. Min familie hadde
allerede flyttet. Jeg måtte finne et hjem for mine hunder før han
flyttet for å møte dem. Dessverre, min kone sendte meg en melding for
å informere meg om at min sønn var involvert i en
alvorlig ulykke i london. At legene trengte meg umiddelbart. Så, jeg
tok neste fly til London med Bella. Dessverre, når jeg kom hit,
oppdaget jeg at vår nye leilighet godtar ikke kjæledyr. Jeg kan ikke
finne et nytt hjem for hero her fordi han forstår bare norsk. Så har
vi besluttet å finne et nytt hjem til ham tilbake i Norge. Jeg har
kontaktet leveringsservice her, og de fortalte meg at de kan
transportere og levere hero til hvilken som helst adresse i Norge. De
sa det vil koste 3800kr å transportere og levere hero til hvilken som
helst adresse i Norge. Hvis du er villig til å ta hero, så alt du
trenger å betale er transportkostnaden for 3800kr. Jeg håper du kan
hjelpe ta hero og gi ham et fantastisk nytt liv."

 

Så det jeg lurer på er om dette er normal fremgangsmåte for å omplassere hunden sin? Jeg svarte denne personen igjen at jeg gjerne ville møte dem, både hund og eier, før vi kunne ta en avgjørele. Jeg synes det er merkelig at noen vil sende hunden sin på et fly til noen fremmede bare fordi de ikke vil selge til folk som er engelsk da hunden bare "kan norsk". Prisen er ikke noe problem i seg selv men jeg er skeptisk på om denne hunden er slik han sier, at den kan være litt alene hjemme og at den er rolig. Hvis vi får en doberman som er vanskelig å ha med å gjøre blir det umulig for oss å ha tid til å trene den, det er nettopp derfor vi ikke ønsker oss en valp akkurat nå. (pga. tidsmangel). Jeg har ikke vært gjennom denne prosessen før og trenger litt hjelp fra dere hvis noen vet hva neste steg burde være fra både min og selgeren sin side?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

scam-alert.jpg

 

 

 

Jeg kan ikke finne et nytt hjem for hero her fordi han forstår bare norsk.

:lol:

 

Ikke la deg lure av dette. Dette er 99% sikkert svindel.

Hvis dere ønsker dere en hund, kontakt FOD, det er mange voksne hunder som trenger et hjem, noe som vil være fint for dere i og med at dere ikke har tid til å følge opp en liten valp.

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

scam-alert.jpg

 

 

 

Jeg kan ikke finne et nytt hjem for hero her fordi han forstår bare norsk.

:lol:

 

Ikke la deg lure av dette. Dette er 99% sikkert svindel.

Hvis dere ønsker dere en hund, kontakt FOD, det er mange voksne hunder som trenger et hjem, noe som vil være fint for dere i og med at dere ikke har tid til å følge opp en liten valp.

Ja, jeg tenkte det samme, men hadde jo et lite håp om at de bare var desperate etter å skaffe han et nytt hjem. Jeg er frivillig på FOD-gården, var innom i dag faktisk, og kunne såklart tenkt meg en av de dyrene som er der men problemet er at de ikke er vant med å være alene hjemme og lager en del støy. Det blir et problem når man bor i blokk desverre :glare: Jeg ønsker meg en rolig og stille hund som kun skal brukes til tur-og sofakamerat :D

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg nytt svar hos selgeren hvor han skriver:

 

"Hei igjen, jeg virkelig forstår, men jeg kan forsikre deg om at Hero
er veldig snill og lett å tilpasse. Han er fortsatt ung, og han lærer
fort. Jeg kan forsikre deg om at han vil være et flott tillegg til
familien din. Transporttjenesten her er kjent som Universal Freights.
De arbeider med British Airways. De trenger ikke sende dyr alene på
flyet. De sender en agent som vet nøyaktig hva de skal gjøre og sørge
for at Hero er levert direkte til deg, og du registrerer leverings
papirer. Agenten vil bringe Hero direkte til din adresse fordi de
trenger å passere alle tollkontroll før levering Hero til deg. Jeg kan
ta kontakt med leveringsservice på mandag, slik at de kan lage
ordninger for levering på tirsdag. Jeg håper virkelig du kan alltid
sende bilder av Hero til oss slik at vi vet hvordan han vokser opp."

 

Tanker?

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt sikker på at det er snakk om en svindel. De bor i England, en av verdens mest hundeelskende nasjon, hvorfor henvende seg til nordmenn? Det er tonnevis av omplasseringsorganisasjoner i England.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å la dette ligge. Vent heller til dere finner en hund som passer for dere(omplassering) eller kontakt en seriøs oppdretter hvis det er viktig at hunden er av rasen doberman.

 

Og det er en typisk svindelmetode å hevde at det haster på grunn av en ulykke eller andre familietragedier, dette er helt typisk. Ikke gå i fellen!

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt sikker på at det er snakk om en svindel. De bor i England, en av verdens mest hundeelskende nasjon, hvorfor henvende seg til nordmenn? Det er tonnevis av omplasseringsorganisasjoner i England.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å la dette ligge. Vent heller til dere finner en hund som passer for dere(omplassering) eller kontakt en seriøs oppdretter hvis det er viktig at hunden er av rasen doberman.

 

Og det er en typisk svindelmetode å hevde at det haster på grunn av en ulykke eller andre familietragedier, dette er helt typisk. Ikke gå i fellen!

Ja, får nok gi opp denne gangen. Kjedelig da :(

Lenke til kommentar

Teksten virker også noe rar, og det er en sterk mulighet for at teksten er oversatt fra for eksempel engelsk til norsk i Google Translate. Riktignok en ganske bra tekst til Google Translate å være, men det er en del grammatiske feil som i hvert fall tyder på at teksten ikke er skrevet av en "innfødt" nordmann.

 

Det er også mange andre typiske svindelmetoder i teksten, som at sønnen var utsatt for en alvorlig ulykke (spiller på andre menneskers medfølelse) og en merkelig påstand om at hunden kun forstår norsk. De få ordene en hund forstår som det er viktig at den reagerer på, kan man lære nye engelske eiere å uttale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er fortsatt sikker på at det er snakk om en svindel. De bor i England, en av verdens mest hundeelskende nasjon, hvorfor henvende seg til nordmenn? Det er tonnevis av omplasseringsorganisasjoner i England.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å la dette ligge. Vent heller til dere finner en hund som passer for dere(omplassering) eller kontakt en seriøs oppdretter hvis det er viktig at hunden er av rasen doberman.

 

Og det er en typisk svindelmetode å hevde at det haster på grunn av en ulykke eller andre familietragedier, dette er helt typisk. Ikke gå i fellen!

Ja, får nok gi opp denne gangen. Kjedelig da :(

 

Bra du postet her i forumet, så slapp du å bli 3800kr fattigere. Uansett så vil jeg ikke anbefale Dobermann til en i din livssituasjon(student), de krever mye plass, tid, mosjon/aktivisering, for å trives. Det er primært en brukshund, ikke sofagris ;)

 

Anbefaler deg å lese litt om slike svindler her: http://www.omplassering.no/svindel

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Teksten virker også noe rar, og det er en sterk mulighet for at teksten er oversatt fra for eksempel engelsk til norsk i Google Translate. Riktignok en ganske bra tekst til Google Translate å være, men det er en del grammatiske feil som i hvert fall tyder på at teksten ikke er skrevet av en "innfødt" nordmann.

 

Det er også mange andre typiske svindelmetoder i teksten, som at sønnen var utsatt for en alvorlig ulykke (spiller på andre menneskers medfølelse) og en merkelig påstand om at hunden kun forstår norsk. De få ordene en hund forstår som det er viktig at den reagerer på, kan man lære nye engelske eiere å uttale.

Ja, alle mine varsellamper lyste rødt etter å ha lest åpningsinnlegget. Grammatiske feil, problemstillinger som ikke gir mening, forhåndsbetaling osv.

Lenke til kommentar

3800,- er dessuten en del mindre enn en slik affære vil koste..

3800,- er nære det det vil koste å få en liten valp fraktet fra Heathrow til Gardermoen.. Fra UK til Norge får man ikke ta med valper i kabinen, og de må håndteres av et cargoselskap.

 

367,01 pund kostet det da jeg fraktet en 10 uker gammel valp av en vesentlig mindre rase over.. (Hun veide under 4kg)

 

At det finnes folk som i det hele tatt ser muligheten for at en slik annonse er legitim er noe som skremmer meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...