Gå til innhold

ANMELDELSE: Dragon Age: Inquisition


Anbefalte innlegg

Denne anmeldelsen her stemmer ikke i det hele tatt med virkeligheten. Sjekk ut user reviews på metacritic så får dere et mere realistisk bilde om hvordan dette spillet er.

 

Jepp, for alle idiotenne som scorer spillet 0 forde det er EA og Bioware ute å engang ha prøvd spillet eller de som rater det 0 fordet deres 10 år gamle PC ikke klarer å ta det på ultra er absolutt veldi representativt for et realistisk bilde av hvordan spillet er :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort spørsmål. Er dragon age serien litt som ME-serien, slik at man burde spille 1 og 2 før 3?

Har kun spilt de to første, de er uavhengig av hverandre, er primært universet som er det samme. Så vil tro du kommer langt ved å se noen YT videoer som tar for seg lore og slikt. Om ikke det finnes noen lore videoer, har ikke sjekket, så er det sikkert noen lets play'er tilgjengelig.
Lenke til kommentar

Nei, nei nei! så biscuts sin oppdatering om pc porten, og den var bra nok, men spillet er jo et singeplayer mmo.

Jeg HATER MMO combat, jeg har ikke noe problemer med å hugge meg gjennom horder av fiender, blir aldri lei, med mindre det er mmo combat. Det er så kjedelig, I videoen hadde biscut tydeligvis en øks som lager steiner når du slår på folk!! WTF! kan du få det mer mmo, jeg liker ikke mmos, noen takler jeg pga. historien og verden, men jeg godtar ikke mmo combat i et ikke mmo spill.

 

Dette var den store grunnen til at jeg aldri kom meg langt inn i dragon age 2.

Vet ikke hvorfor biowere syns mmo combat er så bra jeg, må vel være consolfiseringa kan ikke være noe annet, med mindre de syns combaten i TOR var så bra de nå vil ha det i alle sine spille.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Cutscenes blir cappet til 30 FPS for at animasjonenne ikke skal spasme ut, jeg har absolutt ingen problem med det da de holder seg dønn stabile på 30 FPS, dette sammen med en G-Sync monitor er vertfall helt uproblematisk. For de som likevel ønsker å ha høyere framerate i cutscenes er det en relativt enkel fiks for det her https://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2mm319/dragon_age_inquisition_30fps_cutscene_framerate/ .

 

Selv er jeg bare glad de ikke kjørte pre renderd lavoppløste cutscenes som de fleste andre spill bruker, men faktisk cutscenes som blir rendret der og da med samme grafikk som ellers i spillet.

Lenke til kommentar

De som gir elendige karakterer på metacritic er troll. På pc så får jeg fantastisk ytelse med max settings. Keyboard + mus passa ikke for meg så bruker gamepad. Kampene kunne godt ha vært litt mer som origins men mye bedre enn 2èrn. Elsker hvordan man bygger opp faction fra bunn og det er veldig bra stemmeskuespill. Konstant plukking av resources kan være litt kjedelig men ellers masse bra looting. Side-questing gjør exploring spennende, og de er vanligvis varierte. Ikke kommet alt for langt i hovedhistorien ennå så kan ikke si så mye om den. Førsteintrykket av dette spillet er 8 av 10.

Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen her stemmer ikke i det hele tatt med virkeligheten. Sjekk ut user reviews på metacritic så får dere et mere realistisk bilde om hvordan dette spillet er.

Metacritic kan ikke taes seriøst lenger når det kommer til anmeldelser dessverre. Siden er gjennomsyret av idioter som enten gir spillet alt for høy karakter uten at det fortjener det eller at de gir 0 fordi de misliker utvikleren. Metacritic har utspilt sin alle når det kommer til å gi et realistisk bilde av hvor bra/dårlig ett spill er. For å gi 0 i karakter så skal spillet være av kvaliteten til Daikatana for de som husker det. Så jævlig ustabilt og full av gamebreaking bugs at det er uspillelig.

Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen her stemmer ikke i det hele tatt med virkeligheten.

Den gjør det, fordi det er anmelderens (subjektive) mening om spillet, hvordan anmelder opplever spillet. En anmeldelse er ikke en objektiv sannhet/fasit om hvordan spillet er. Skal man prøve å komme frem til en form for fasit må man se på mange anmeldelser og se hva de har til felles og ikke.

 

Det som er viktig for oss lesere er å finne anmeldere som enten har samme preferanser som oss, eller anmeldere vi kjenner godt slik at vi vet hvordan vi skal relatere våre egne preferanser mot deres. Det kan tyde på at du og Marius Kjørmo ikke har samme smak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

leser stortsett mixed reviews på metacritic, de er stortsett korrekte. Det vil med andre ord si at Inquisition har blitt kosollifisert endel, med simplifisering, dårligere character leveling og litt dårligere grafikk en det kunne vært for oss pc spillere. Venter spillet i posten i dag men har ikke helt de samme forventingene lengre. Håpa på et spill i samme eller bedre kvalitet en Origins men var litt vel naivt og tro i disse dager. Men er det bra story og fortsatt ikke alt for ødelagt gameplay kan det nok bli en grei opplevelse alikevel.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg fikk gi Bioware en sjanse til (hoppet over både ME3 og DA2) siden jeg har hørt så mye bra om spillet.

Spillet i seg selv virker bra nok det, men for første gang i mitt liv som spiller har jeg blitt tvunget til å spille et PC spill med håndkontroller (grøss). Kontrollene på PC er noe av det verste jeg har vært borti. Kameraet er verre enn NWN2, og det sier litt.

Den taktisk modusen er faktisk enklere på konsoll og det er bare tragisk.

For å gå gjennom de mest irriterende punktene:

1 Manualen på PC er bortimot lik Xbox manualen.

2. Hvem i huleste trodde det var en god ide å tvinge oss til å holde inne høyre museknapp for å styre kameraet i stedet for å la oss styre det med musen som alle andre spill.

3. Det taktiske kameraet er totalt ubrukelig ettersom det foretrekker å vise meg hårsveisen til karakteren min i stedet for fiendene. Det tar altfor lang tid å få oversikt.

4; Det tar for lang tid å bytte utstyr. Det er tydelig konsollifisert og det gjør rett og slett vondt å sakte scrolle ned listen.

 

Dette er bare noen få punkter som Bioware bør fikse, men sikket ikke gidder siden de har pengene våre uansett. Jeg føler de nok en gang har vist fingeren til PC spillere.

Angrer likevel ikke på at jeg kjøpte spillet ettersom det er ganske morsom med en kontroller.

Lenke til kommentar

Det høres jo helt absurd ut. Et rollespill med taktisk kamp som er mer behagelig å spille med håndkontroller enn mus og tastatur burde ikke være mulig. Jeg hadde ikke trodd på det om jeg ikke visste hvor mye idiotisk AAA-utviklerne har funnet på de siste årene. Dette skal jeg i hvert fall holde meg langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i hvert fall sånn jeg følte det etter litt spilling med både håndkontroller og mus/tastatur.

Jeg vil si at spillet er verdt det hvis man er villig til å bruke en håndkontroller, men hvis man foretrekker mus/tastatur bør man holde seg langt unna til de eventuelt fikser det.

Jeg tolerer det meste av dårlige oppsett i PC spill, men dette var det verste jeg har vært borti. Det var totalt uspillbart for meg så jeg gadd ikke forsøke lenger og gikk over til håndkontrolleren i stedet.

 

En ting til som er utilgivelig dumt er at du må helt oppi "loot" for å plukke opp noe. Dette er ikke et problem med kontroller ettersom man lett kan bevege både karakter og kamera, men gjorde det uspillbart med mus og tastatur.

For å forklare nærmere så må man altså bevege karakteren bort til f.eks en kasse eller et lik for at det er mulig å høyreklikke (eller trykke F) for å plukke det opp. Hvis du står 1 mm for langt unna så kan du trykke så lenge du vil, men karakteren din beveger seg ikke et skritt.

Det er spesielt smertefullt når man tar i betraktning at man også må holde inne høyre museknapp for å bevege kameraet i tillegg til at karakteren din ikke kan gå noe sted (han løper hele tiden). Hvis man ser en kasse med "loot" må man altså først snu kameraet, så løpe i full fart bort, så snu kameraet igjen så du faktisk ser at ikonet popper opp så kan du prøve å trykke F. Hvis du er heldig klarer du kanskje å plukke det opp etter et par forsøk.

 

Med en håndkontroller så kan du faktisk gå rolig i stedet for å løpe som en galning overalt. Og du har full kontroll over kameraet med høyre stikke hvilket gjør det mulig å se seg rundt og plukke opp ting.

 

Dette er uansett det første spillet noensinne jeg vil karakterisere som bortimot uspillbart med mus/tastatur og grunnen til det er kameraet, "looting", utstyrslisten og den taktiske modusen. Det er mange spill som har et problem med en eller to av disse, men DAI har store problemer med alle 4 punktene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer godt problemene med mus+kb men på den annen side er det perfekt med kontroller...kan sitte tilbake å slappe av i stolen (eller sofaen om du har pc tilkoblet anlegg/tv som meg :p)

 

er ca 25ish timer inn i spillet selv men har ikke kommet forferdelig langt i main story da jeg alltid utforsker hver minste bit av alle kart og gjør alle sidequester (en del veldig gode sidequester) Grafikken er rimelig heftig på ultra om man har maskin nok til å kjøre det.

 

Alt i alt så langt et bra spill selv med sine feil.

Lenke til kommentar

Ble ekstremt skuffet av dette spillet. Har ikke spilt lenge (8-10 timer), men tror faktisk ikke jeg orker å spille det ferdig. Dialogene og troverdigheten til karakterene du møter på er helt på bunn, valg for karakterutvikling du har vel levelup er svært simplifisert og begrenset, og kampsystemet føles knotete og tungvint.

 

Hvordan i alle dager det er mulig å gi dette spillet 9/10 er helt utenfor min fatteevne, men mulig spillet kommer seg voldsomt hvis man tvinger seg gjennom de første 10-20 timene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...