Gå til innhold

ANMELDELSE: Dragon Age: Inquisition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh @ fraksjon fra skravlefolka. :p Altså, dette er et slapt forsøk på å oversette faction fra engelsk, men det betyr egentlig noe helt annet. Noen bruker faksjon, men her spiller ikke språkrådet på lag (ennå), og det blir litt av samme ulla som å si sjanteri (chantry) og raug (rogue). Gruppe funker egentlig ganske fint.

 

Ellers ser jo spillet ålreit ut.

Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Argh @ fraksjon fra skravlefolka. :p Altså, dette er et slapt forsøk på å oversette faction fra engelsk, men det betyr egentlig noe helt annet. Noen bruker faksjon, men her spiller ikke språkrådet på lag (ennå), og det blir litt av samme ulla som å si sjanteri (chantry) og raug (rogue). Gruppe funker egentlig ganske fint.

 

Ellers ser jo spillet ålreit ut.

 

Tar selvkritikk på bruken av "fraksjon". Skal prøve å komme opp med bedre norske alternativer i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Har spilt siden tirsdag (takk til HostVPN), og dæven jeg koser meg!

Dessverre var ikke Dragon Age Keep oppe da jeg startet, så jeg fikk ikke med meg min verden inn. Og nå har jeg putta inn over 10 timer, så jeg har ikke lyst til å begynne på nytt heller.

 

De første timene var jeg plaget av laggy cut scenes, og diverse tilfeldige stutters. Nå derimot er alt dette borte, og jeg har faktisk bare oppjustert grafikken hele tiden for å pushe litt ekstra (har et GTX980).

Dette får meg til å tro at det har sneket seg inn en patch underveis.

 

Spillet er ikke noe annet enn herlig!

Lenke til kommentar

Er spillet virkelig så bra? Syns kampene ser så middelmådig ut. Abilities uten å måtte sikte eller noe slikt. Er combaten utfordrende?

 

Jeg synes kampene fungerer bra. De er hektiske og kan være brutale (i alle fall på hard der jeg spiller).

Jeg har to ting jeg misliker og det er at den taktiske "ovenfra og ned" modusen ikke zoomer langt nok ut, så den er nesten ubrukelig.

Og det andre er at jeg ikke kan legge handlinger i kø.

 

Bortsett fra det storkoser jeg meg, og må bruke hodet for å ta knekken på enkelte skapninger.

"Dispel" er min venn har jeg funnet ut.

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Er spillet virkelig så bra? Syns kampene ser så middelmådig ut. Abilities uten å måtte sikte eller noe slikt. Er combaten utfordrende?

 

Kampsystemet har absolutt sine problemer, hvorfor de har valgt å fornye dette i forhold til det helt overlegne systemet de hadde i Dragon Age Origins kan jeg egentlig ikke forstå, men misstenker en viss konsolifisering har skylden her. Men om du skrur opp vanskelighetsgraden noen hakk er det absolutt utfordrende, men og til tider frustrerende da du ikke har like mye kontroll over lag kammeratene dine som du hadde i Dragon Age Origins, som etter min defininsjon her igjen hadde et utrolig godt fungerende system, så hvorfor de er så redd for å ta over noe fra dette kan jeg ikke forstå.

 

Så om du vil spille bare for combatten sin del er det kansje ikke nødvendigvis det beste spillet for deg, selv om combatten absolutt kan være ganske tilfredstillende når alt først klaffer. Selve spillet har så langt (har spilt rundt 25 timer inn i singleplayeren) vertfall imponert meg, det er utrolig vakkert, områdene er spennende og gir meg absolutt lysten til å utforske det jeg makter samt det er proppet fult med interessante karrakterer helt fra starten av. Historen kan jeg ikke utale meg veldi i dybde rundt da jeg bare er 25 timer inn i en påstått 90 timers singleplayer, men så langt har den vært veldig god, selv om en del av sidequestene kan være noe kjedlige og frustrerende.

 

Så langt må jeg si at det er et enromt fremskritt fra DA2 men ikke helt når opp til kvaliteten til DA:O , men dette kan nok potensielt snu etterhvert som jeg spiller, men førsteintrykket mitt er vertfall slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nok helt klart optimalt å ha spilt de først ettersom du da kjenner til universet og en del av karakterene fra før, det er og spredd en god del lore og andre ting som referer tilbake til de 2 første spillene. Direkte nødvendig er det dog kanskje ikke å ha spilt de 2 første ettersom du ikke følger samme personen gjennom noen av spillene, men det er en absolutt fordel likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...