Gå til innhold

Hvordan har det seg at mange damer, spesielt over 40 har kort hår?


John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går nok rett og slett ut på at de har gitt opp sin seksualitet, de har en tjukk gubbe, 3 drittunger, en familiebil og null gleder i livet. Da krever en slik sveis minimalt med vedlikehold, og den klippes fordi det er enkelst på den måten.

 

Hvis dette er din oppriktige mening, er du dum rett og slett!

Lenke til kommentar

Moter går i bølger. Mange damer som er 40+ har hatt kort hår da de var unge. På siste halvdel av 1980-tallet var det regnet som en stilig og sexy frisyre, klart lekrere enn utslitte permanentsåter fra rundt 1980, eller kjedelig langt glatt hippi-hår med midtskill og kjøkkengardindeling i panna som rundt 1970.

 

Nå er muligens kort hår på damer på vei tilbake. Penny i Big Bang Theory ble ikke akkurat styggere med kort hår, og for de som har hatt kort hår før, eller har hatt det helt siden de var unge, vil det være et lett valg.

MV5BMTQyODg4MDAwMV5BMl5BanBnXkFtZTgwODc5big-bang-penny-short-hair-square-w352.jp

 

Til venstre: MacGyver og halvgal arkeologidame, Zoe Ryan spilt av Lise Cutter, 1989. Han har lengre hår enn dama.

Til høyre: Caley Cuoco klipte visstnok håret for en en film hun spilte inn i pausen på TBBT, og beholdt den i rollen som Penny. :thumbup:

Lenke til kommentar

Langt og fint hår kobles ofte til som ung, frisk, feminin og fertil. Mens kort hår gjerne er det motsatte. Så langt i mitt liv har jeg bare sett en ung jente som kler det. Det er ikke særnorsk at kvinner opp i åra har kort hår det er ganske utbredt i Vesten generelt.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da anmoder jeg til litt respekt for det andre kjønn her inne , husk vi er både menn og kvinner som debatterer og det kan sees på som et personangrep for noen her inne om dere ordlegger dere nedlatende eller respektløst ovenfor det andre kjønn , selv om det har en humoristisk undertone.
Jeg deler med glede ut advarsler om dere ikke moderer dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Langt og fint hår kobles ofte til som ung, frisk, feminin og fertil. Mens kort hår gjerne er det motsatte. Så langt i mitt liv har jeg bare sett en ung jente som kler det.

 

Langt hår som henger som fortrekksgardiner og skjuler nesten hele ansiktet, er vel lekkert.

Jeg synes skulderlengde og litt lenger er finere på unge jenter. Å være skamklipt er ikke bedre enn foretrekksgardiner om vi først skal sammenligne skrekkeksempler.
Lenke til kommentar

 

 

Langt og fint hår kobles ofte til som ung, frisk, feminin og fertil. Mens kort hår gjerne er det motsatte. Så langt i mitt liv har jeg bare sett en ung jente som kler det.

Langt hår som henger som fortrekksgardiner og skjuler nesten hele ansiktet, er vel lekkert.

Jeg synes skulderlengde og litt lenger er finere på unge jenter. Å være skamklipt er ikke bedre enn foretrekksgardiner om vi først skal sammenligne skrekkeksempler.

 

 

Kort hår=skamklipt altså? Enten-eller, langt eller skamklipt?

Lenke til kommentar

 

 

 

Langt og fint hår kobles ofte til som ung, frisk, feminin og fertil. Mens kort hår gjerne er det motsatte. Så langt i mitt liv har jeg bare sett en ung jente som kler det.

 

Langt hår som henger som fortrekksgardiner og skjuler nesten hele ansiktet, er vel lekkert.

Jeg synes skulderlengde og litt lenger er finere på unge jenter. Å være skamklipt er ikke bedre enn foretrekksgardiner om vi først skal sammenligne skrekkeksempler.

Kort hår=skamklipt altså? Enten-eller, langt eller skamklipt?

Nei. Skamklipt som i at det ser helt for jævlig ut, ikke bare kort. Det blir jo nødvendigvis ikke stygt med kort hår. Det er mange 40åringer som kler det.
Lenke til kommentar

 

Nei. Skamklipt som i at det ser helt for jævlig ut, ikke bare kort. Det blir jo nødvendigvis ikke stygt med kort hår. Det er mange 40åringer som kler det.

 

 

En god frisør skamklipper ikke, med mindre kunden vil ha shortcut-frisyre. Ellers har jeg sett eksempler på egenklipping med kjøkkensaks. Det er riktignok ikke så ofte, men skyldes at vedkommende synes det er dyrt å bruke frisør :). Resultatet er ikke alltid vellykket.

 

Nå skal jeg skrive seriøst. Det er flere årsaker til at kvinner over ungdomsalderen klipper håret kortere. Håret blir gjerne tynnere med alderen, slett ikke hos alle. En annen faktor er tyngdekraften som rammer oss alle, både kvinner og menn. Ansiktshuden blir slappere og kanskje litt hengete. Det inntrykket blir forsterket hvis håret er langt og henger omkring ansiktet. Hvis man klipper håret i en noe kortere frisyre, bidrar det til å "løfte" ansiktet og er derfor mer kledelig.

Endret av Hermosa
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Langt og fint hår kobles ofte til som ung, frisk, feminin og fertil. Mens kort hår gjerne er det motsatte. Så langt i mitt liv har jeg bare sett en ung jente som kler det.

 

Langt hår som henger som fortrekksgardiner og skjuler nesten hele ansiktet, er vel lekkert.

Jeg synes skulderlengde og litt lenger er finere på unge jenter. Å være skamklipt er ikke bedre enn foretrekksgardiner om vi først skal sammenligne skrekkeksempler.

Kort hår=skamklipt altså? Enten-eller, langt eller skamklipt?

Nei. Skamklipt som i at det ser helt for jævlig ut, ikke bare kort. Det blir jo nødvendigvis ikke stygt med kort hår. Det er mange 40åringer som kler det.

En god frisør skamklipper ikke, med mindre kunden vil ha shortcut-frisyre. Ellers har jeg sett eksempler på egenklipping med kjøkkensaks. Det er riktignok ikke så ofte, men skyldes at vedkommende synes det er dyrt å bruke frisør :). Resultatet er ikke alltid vellykket.

 

Nå skal jeg skrive seriøst. Det er flere årsaker til at kvinner over ungdomsalderen klipper håret kortere. Håret blir gjerne tynnere med alderen, slett ikke hos alle. En annen faktor er tyngdekraften som rammer oss alle, både kvinner og menn. Ansiktshuden blir slappere og kanskje litt hengete. Det inntrykket blir forsterket hvis håret er langt og henger omkring ansiktet. Hvis man klipper håret i en noe kortere frisyre, bidrar det til å "løfte" ansiktet og er derfor mer kledelig.

Du sier selv at mange damer velgere kortere hår fordi håret deres har blitt tynnere og fjeset har blitt rynkete, og dette skyldes alderdom. Det er vel derfor jeg forbinder kvinner med kort hår med det motsatte av frisk, feminin, fertil og ung.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Langt og fint hår kobles ofte til som ung, frisk, feminin og fertil. Mens kort hår gjerne er det motsatte. Så langt i mitt liv har jeg bare sett en ung jente som kler det.

Langt hår som henger som fortrekksgardiner og skjuler nesten hele ansiktet, er vel lekkert.

Jeg synes skulderlengde og litt lenger er finere på unge jenter. Å være skamklipt er ikke bedre enn foretrekksgardiner om vi først skal sammenligne skrekkeksempler.

Kort hår=skamklipt altså? Enten-eller, langt eller skamklipt?

Nei. Skamklipt som i at det ser helt for jævlig ut, ikke bare kort. Det blir jo nødvendigvis ikke stygt med kort hår. Det er mange 40åringer som kler det.

En god frisør skamklipper ikke, med mindre kunden vil ha shortcut-frisyre. Ellers har jeg sett eksempler på egenklipping med kjøkkensaks. Det er riktignok ikke så ofte, men skyldes at vedkommende synes det er dyrt å bruke frisør :). Resultatet er ikke alltid vellykket.

 

Nå skal jeg skrive seriøst. Det er flere årsaker til at kvinner over ungdomsalderen klipper håret kortere. Håret blir gjerne tynnere med alderen, slett ikke hos alle. En annen faktor er tyngdekraften som rammer oss alle, både kvinner og menn. Ansiktshuden blir slappere og kanskje litt hengete. Det inntrykket blir forsterket hvis håret er langt og henger omkring ansiktet. Hvis man klipper håret i en noe kortere frisyre, bidrar det til å "løfte" ansiktet og er derfor mer kledelig.

Du sier selv at mange damer velgere kortere hår fordi håret deres har blitt tynnere og fjeset har blitt rynkete, og dette skyldes alderdom. Det er vel derfor jeg forbinder kvinner med kort hår med det motsatte av frisk, feminin, fertil og ung.

 

 

Det var vel ikke akkurat det jeg sa :). Kvinner rundt 40 er ikke gamle og heller ikke rynkete, ikke dem jeg kjenner i hvert fall. Men hvordan man betrakter folk, kommer selvfølgelig an på hvilket stadium man selv befinner seg i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...