Gå til innhold

Er Farmen-Olav en verdig varaordfører?


Anbefalte innlegg

Her kan dere alle se at ordføreren i Sykkulven har samme oppfatning om Farmen-Olav som jeg har..

 

Med andre ord så er jeg ikke alene om å mene at denne mannen ikke egner seg i norsk politikk..

 

Høytsittende politikere mener akkurat det samme..

Trådens emne burde ikke være om han er en verdig varaordfører, men burde heller handle om man kan stole på hva som blir uttalt på farmen. Jeg har sagt tidligere i tråden at farmen bare er innspilt svada og skuespillerne får beskjed om hvordan de skal være slags personer. I tillegg er dette skrevet på TV2 sine egne sider. TV2 leder og lokker folket i en retning etter seg som en gjeter leder sauene gjennom gjerdet og inn i det trange, svette fjøset der sauene har det godt og varmt, men også ganske trangt og med lite utsikt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her kan dere alle se at ordføreren i Sykkulven har samme oppfatning om Farmen-Olav som jeg har..

 

Med andre ord så er jeg ikke alene om å mene at denne mannen ikke egner seg i norsk politikk..

 

Høytsittende politikere mener akkurat det samme..

Trådens emne burde ikke være om han er en verdig varaordfører, men burde heller handle om man kan stole på hva som blir uttalt på farmen. Jeg har sagt tidligere i tråden at farmen bare er innspilt svada og skuespillerne får beskjed om hvordan de skal være slags personer. I tillegg er dette skrevet på TV2 sine egne sider. TV2 leder og lokker folket i en retning etter seg som en gjeter leder sauene gjennom gjerdet og inn i det trange, svette fjøset der sauene har det godt og varmt, men også ganske trangt og med lite utsikt.

 

Farmen er et realityprogram og ikke et skuespill. De påstandene du kommer med her virker imidlertid som svada.

---------------------

Skuespillerne får beskjed om hvordan de skal være slags personer.????

---------------------

Tror du virkelig selv på det du skriver her?? Og tror du noen tar deg alvorlig??

Lenke til kommentar

Politikere er jo noen lam hele gjengen. Alle disse sorte fårene må vi få bort. Men hva gjør vi når de er sorte hele gjengen?

 

La oss se, hvem sitter som Ordfører i Os kommune? Var ikke Runar Øygård nylig Ordfører i Vågå og nektet i tillegg å gå av? Fabian Stang betaler for tjenester under bordet.

 

Politikere er vanlige folk. Ofte mye mer privilegerte og har gode sosiale nettverk som sørger for at de får et sugerør ned i vanlige folks lommebøker.Men de er fortsatt vanlige folk. Om alle politikere må ha godkjent sitt moralske pass før de kan bli politikere, ja da tror jeg vi fort kan stryke politiker sin yrke da ingen vil være kvalifiserte.

 

Det du skriver her er nok helt riktig, men man kan ikke rettferdiggjøre slike holdninger ved å si at en god del andre ikke er stort bedre.

 

Det er viktig at vi prøver å bremse på denne utviklingen slik at vi selv og våre nermeste etterkommere ikke risikerer å oppleve at det hele sklir ut på en måte som ingen av oss er tjent med..

Lenke til kommentar

Nå mener mange at denne Farmen-Olav bryter med samfunnsnormen for hva som er god og akseptabel oppførsel. Er han da en verdig varaordfører? Jeg kan være med på å diskutere det, men avgjørelsen har jeg ikke noe med. Det er velgerne i hans kommune som avgjør det.

Hva sier så velgerne i Sykkylven? Høres ut som velgerne er sjokkerte og vil kvitte seg med varaordføreren.

Lenke til kommentar

Finnes ikke noe verre enn en politisk korrekt politiker i hvert fall, som ikke tør å ta standpunkt til noenting eller er livredd for konflikter og kontroverser. Gi meg heller en politisk ukorrekt politiker dagen lang.

Personlig vil jeg med ha politikere som sier hva dem mener og som ikke legger seg flate for autoriteter og PK folk. Men politikere er mennesker de som alle oss andre. Med sine mangler og feil. Derfor kan man ikke vektlegge og dømme en politiker som sier noe i et program som vi alle vil ta avstand til.

Lenke til kommentar

Det kan kanskje unnskyldes å ta opp en gulrot fra Farmen-åkeren i hemmelighet, ta en skive brunost eller et ekstra egg, men det å spise en hel sjokoladekake blir en slags demonstrasjon på manglende omtanke.

Kan tenke meg at alle på gården drømmer konstant om at det skal dukke opp ei sjokoladekake, og så er det tre personer som spiser den opp alene i skogen.

 

Velvel, i skrivende stund har Alina og Finn fått tilgang til god mat igjen, mens hele landet ser på klippet av de som trøkker i seg kaka og lyver om det etterpå.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Vennligst hold dere til teamet for tråden, diskusjoner om satanister / kristne og lignende hører ikke hjemme her. Det kan startes opp egne diskusjoner for dette i Religion, filosofi og livssyn kategorien.

Les gjerne første post en gang til.

Reaksjoner skal ikke tas i tråden, men på PM eller i klager på moderatoravgjørelser.

 

Edit fra moderator: Tråden er ryddet for off-topic/avsporinger.

 

Endret av LucarioX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelte innleggere skriver at dette bare er et spill og at Olav agerer som han gjør pga. situasjonen han er i, men hvorfor har ingen av de andre i farmen hatt de samme avvikende karaktertrekkene?

 

Hans måte å sjikanere andre på samt tilbøyelighet til å stjele mat fra andre sultne mennesker er jo ganske enestående i Farmens historie.. Jeg mener han er uskikket som politiker fordi man i politikken trenger folk som tar hensyn til at godene blir fordelt mest mulig rettferdig. Det siste vi trenger her i landet er politikere som graver mest til seg selv og sine egne familiemedlemmer mens de lar de svakeste i samfunnet gå for "lut og kaldt vann".

Lenke til kommentar

Han lille sinnataggen som kalte en annen deltager for hore, egner seg heller ikke som politiker.

 

Når det gjelder Mikkel, så spiste han vel bare den fisken han fisket selv. Han stjal ikke av mat som var kjøpt fra felles opptjente penger fra ukesoppdraget. Han kom heller ikke med noe form for grov sjikane, så det blir urettferdig å påstå at hans gjerninger overgår det Olav har gjort..

Lenke til kommentar

Bare en liten påminnelse om andre deltagere i Farmen. Tror nok Olav og hans ytringer blir å regne som småtteri.

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/10/01/409932.html

http://www.vg.no/rampelys/tv/farmen/mikkel-vant-farmen-gruer-seg-til-finalefesten/a/146406/

 

Denne islendingen skulle blitt anmeldt og kastet ut av konkurransen. Fare løs fysisk på noen som er bare noen få år eldre enn barna hans, kalle henne forferdelige ting. Hvis ingen hadde grepet inn, kunne han ha slått henne fordervet.

Endret av Hermosa
Lenke til kommentar

 

Bare en liten påminnelse om andre deltagere i Farmen. Tror nok Olav og hans ytringer blir å regne som småtteri.

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/10/01/409932.html

http://www.vg.no/rampelys/tv/farmen/mikkel-vant-farmen-gruer-seg-til-finalefesten/a/146406/

 

Denne islendingen skulle blitt anmeldt og kastet ut av konkurransen. Fare løs fysisk på noen som er bare noen få år eldre enn barna hans, kalle henne forferdelige ting. Hvis ingen hadde grepet inn, kunne han ha slått henne fordervet.

 

Ja jeg husker den «gale» mannen og hans angrep. Derfor blir det små patetisk og henge ut Olav i året utgave av Farmen. Men når alt kommer til alt, så handler nok denne tråden egentlig om og få hengt ut en FrP politiker.

Lenke til kommentar

 

 

Bare en liten påminnelse om andre deltagere i Farmen. Tror nok Olav og hans ytringer blir å regne som småtteri.

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/10/01/409932.html

http://www.vg.no/rampelys/tv/farmen/mikkel-vant-farmen-gruer-seg-til-finalefesten/a/146406/

 

Denne islendingen skulle blitt anmeldt og kastet ut av konkurransen. Fare løs fysisk på noen som er bare noen få år eldre enn barna hans, kalle henne forferdelige ting. Hvis ingen hadde grepet inn, kunne han ha slått henne fordervet.

 

Ja jeg husker den «gale» mannen og hans angrep. Derfor blir det små patetisk og henge ut Olav i året utgave av Farmen. Men når alt kommer til alt, så handler nok denne tråden egentlig om og få hengt ut en FrP politiker.

 

 

Der synes jeg du tar feil. I allefall for min del. Det er meg revnede likegyldig hvilken parti noen tilhører. Men om en mann oppfører seg som en drittsekk, så er han en drittsekk uansett parti.

Og synes du det er en verdig oppførsel av en Varaordfører å stjele mat fra fellesskapet, selv om det er en setting som er litt fra det normale? Er det moralsk riktig for en Varaordfører, som tross alt er valgt av folket til å være deres talsmann, og si de tingene som han sa på det tinget siden vi vet hva han hadde gjort i forkant av det tinget sammen med Frank?

Da må jeg si at vi går en skummel tid i møte.

Og jeg synes det er bra at du engasjerer deg i dette, men om du mangler agumenter i denne saken så er det ikke feil å spørre i steden for å finne, hva var ordet igjen, en stråmann til å henge begreper på. Husk på at man lærer så lenge man lever.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...