Gå til innhold

Er Farmen-Olav en verdig varaordfører?


Anbefalte innlegg

Olav Harald Ulstein (varaordfører i Sykkulven) var med på å stjele mat fra de andre på gården. Han allierte seg med den verste personligheten i Farmens historie, og når han fikk vite at Finn hadde valgt kunnskap i tvekampen, uttalte han at Finn var et ynkeligt og motbydeligt menneske.

 

Dette sier vel mer om han selv og hans egen personlighet enn om den han prøvde å tråkke ned i gjørma..

 

Er et menneske med en slik personlighet og slike holdninger en verdig varaordfører? Er det ikke slike mennesker vi helst ikke vil ha i norsk politikk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle han ikke være verdig? Farmen har ikke noe med hans jobb som politiker å gjøre. Han sier det han mener om en sleip deltager, ikke noe galt i det. Han viser at han er som alle andre mennesker. Trodde du at politikere er noe utenom? Men om det er smart av en politiker og stille opp i slike program, det er en annen og mer interessant debatt.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle han ikke være verdig? Farmen har ikke noe med hans jobb som politiker å gjøre. Han sier det han mener om en sleip deltager, ikke noe galt i det. Han viser at han er som alle andre mennesker. Trodde du at politikere er noe utenom? Men om det er smart av en politiker og stille opp i slike program, det er en annen og mer interessant debatt.

 

De sakkyndige med utdannelse i psykologi har i all tid advart folk mot den slags personligheter i politikken. Han har vel ikke akkurat sunne karaktertrekk..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle har gjort ting som de ikke er stolte av. Tipper at hvis vi hadde ettergått deg, dagfinn, og sett litt på hva du har gjort oppgjennom årene, så finnes det nok å ta av for dem som ønsker å bruke det mot deg.

Jeg har gjort en del gale ting, men jeg er ikke politiker. Hva man har gjort i fortiden spiller dessuten liten rolle med tanke på at det er mulig å forandre seg. Når det gjelder Olav så uttaler jeg meg om hans nåværende personlighet og tilbøyeligheter til å gjøre gale ting.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en del gale ting, men jeg er ikke politiker. Hva man har gjort i fortiden spiller dessuten liten rolle med tanke på at det er mulig å forandre seg. Når det gjelder Olav så uttaler jeg meg om hans nåværende personlighet og tilbøyeligheter til å gjøre gale ting.

 

Du har nok noen tilbøyeligheter til å gjøre gale ting du også skal du se. Det har alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva man har gjort i fortiden spiller dessuten liten rolle med tanke på at det er mulig å forandre seg.

Hva du har gjort i fortiden gir en ganske sterk indikasjon på hva du kommer til å gjøre i fremtiden.

 

Når det gjelder Olav så uttaler jeg meg om hans nåværende personlighet og tilbøyeligheter til å gjøre gale ting.

Du har rett. Det finnes helt klart personlighetstrekk som diskvalifiserer for visse verv og stillinger. Er ikke bukken like god som andre til å passe havresekken? De fleste forstår at det er dumt å se bort fra bukkens tilbøyeligheter. Skulle det være mindre dumt å se bort fra et menneskes tilbøyeligheter? Er det lurt å ansette en dømt pedofil i barnehagen? En alkoholikker i Vinmonopolet? En fyllekjører som bussjåfør? En tyv som kasserer?

 

Du har nok noen tilbøyeligheter til å gjøre gale ting du også skal du se. Det har alle.

Og så? Spørsmålet her er ikke om noen er bedre enn andre, men om de konkrete tilbøyeligheter Farmen-Olav har gjør ham egnet til vervet som varaordfører.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hvorfor skulle han ikke være verdig? Farmen har ikke noe med hans jobb som politiker å gjøre. Han sier det han mener om en sleip deltager, ikke noe galt i det. Han viser at han er som alle andre mennesker. Trodde du at politikere er noe utenom? Men om det er smart av en politiker og stille opp i slike program, det er en annen og mer interessant debatt.

 

Hva er det med deg og overdreven bruk av fontstørrelse i innleggene dine? Gjør du dette bevisst for å irritere?

Lenke til kommentar

Farmen er et "reality"-konsept. TV-selskapet klipper folks personlighet ut i fra hvordan de på forhånd har bestemt seg for å fremstille personer. De sitter på møter før innspillingen og finner ut hvem som skal være "den slemme", "den søte", "den sinte", "den dumme" osv, osv.

 

Hvordan er person blir fremstilt på et "reality"-TV-show, trenger ikke nødvendigvis å stemme overens med virkeligheten.

Lenke til kommentar

Dette er en TV-serie og produksjonselskapet klipper og limer for å få frem det "værste" i deltakerne. Det blir nemlig ikke interessant for oss og se på om det hele fremstår som et maranatamøte på vestlandet.

Men om Olav synes det er innafor og stjele mat fra resten, lyve for folket, sette folket opp mot hverandre og så være den første som kaster stein når noen andre oppfører seg mot vedtatte normer, så viser det vel bare hvilken varaordfører Sykkulven vil ha.

Forøvrig satte vel Priim noen ord på det som jeg først tenkte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Olav er frekk og jævlig. Og nei han er ikke "framstilt" som noe spesielt, de glosene han lirte av seg på søndag var jo det han sa. Man snakker ikke slik til andre folk, da mangler man ganske mye oppi hodet.

Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke hva Finn har sakt når det ikke filmes, men så langt som jeg har forstått så har han hele tiden sakt at Frank skal få kamp og ingenting mer. At da Olav sier for hele Norge at Finn er et motbydelig menneske siden har ikke følger Olav sin plan og tar tauet i tvekampen, mener jeg sier mer om Olav som menneske en at Finn skal være en motbydelig mann.

Det er jo også tarvelig at Olav skyver Frank forran seg i kampen om å bli en Farmenvinner. Men det er vel politikere i et nøtteskall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med tanke på at Sykkylven er rammet av både Innavl og kanskje norges største bondekultur (dog etter Ørsta) så er det nok helt innafor.

Jeg har bodd i Sykkylven i 4 år, og har verken sett noe til innavl eller bondekultur. Kanskje du skal prøve å uttale deg om ting som du faktisk har peiling på. :)

 

 

Påstanden står ved like, ta deg en tur ut blant folk og du ser tilstandene.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle han ikke være verdig? Farmen har ikke noe med hans jobb som politiker å gjøre. Han sier det han mener om en sleip deltager, ikke noe galt i det. Han viser at han er som alle andre mennesker. Trodde du at politikere er noe utenom? Men om det er smart av en politiker og stille opp i slike program, det er en annen og mer interessant debatt.

 

Hva er det med deg og overdreven bruk av fontstørrelse i innleggene dine? Gjør du dette bevisst for å irritere?

 

Har du problemer med ditt sinne, siden du lar deg irritere over noen fyldige bokstaver? Har du ikke et sundt karaktersinn som enkelte tar frem i denne tråden.

Lenke til kommentar

Olav er frekk og jævlig. Og nei han er ikke "framstilt" som noe spesielt, de glosene han lirte av seg på søndag var jo det han sa. Man snakker ikke slik til andre folk, da mangler man ganske mye oppi hodet.

Hva tror du man mangler i hode? Du tror ikke at slike uttalelser kan ha noe med situasjonen disse personene i farmen er i. Det er lov for oss seere og bruke hode av og til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...