Gå til innhold

Spillexpo 2014 5-7 november


Anbefalte innlegg

Nei. Nok en gang: Det er ikke noen unormalt billige priser på SpillExpo sånn generelt. Enkelte ting er litt billigere, men ikke noe å dø over.

 

Vært der fra 12:30-ish i dag og til nå. Synes det var bedre å være der i fjor. Vanskelig å sette fingeren på hvorfor, men da var det kanskje litt mer avslappet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Så vel Xbox One til 2890,- uten Kinect. Det er jo sånn passe greit, men Expert/Elkjøp kjører vel samme prisen.)

 

Jeg synes det var bedre i fjor. Virket som de hadde presset flere utstillere inn på et mindre område i år, og med langt flere besøkende ble det en veldig dårlig combo. Gikk som sild i tønne hele tiden, og fikk ikke sett så mye. Trivdes ikke i år, rett og slett... Bra at de har fått til så mange besøkende, for all del - men da burde messen kunne ta unna trykket av mennesker også.

 

Ikke nok med det, vi ble "jaget vekk" fra å stå bak de som spilte (for å se på), fordi det ikke var "lov". Det kunne være forstyrrende for de som spilte. Om det hadde vært en konkurranse forstår jeg det, men det var det ikke her - dette var i PS4/Sony-standen. Sto ikke i veien for noen heller... trodde det var litt av poenget med å vise frem nye titler. At folk kunne få se.

 

I fjor var jeg der i mange timer, og én av de grunnene var vel bordene de hadde rundt sceneområdet hvor man kunne sitte og "slappe av" litt hvis man ventet på noe. Mulig jeg overså de, men noe slikt var det ikke i år? Nå var det "raskt inn, raskt ut". Litt synd, vi hadde satt av hele dagen. Hadde blitt en mye bedre opplevelse for alle om de hadde kjørt det i 2 haller, og hatt mer luft mellom utstillerne.

 

Tror ikke jeg gidder å dra neste år, med mindre jeg tilfeldigvis skulle komme over noen gratisbilletter. Betale for å stå i kø en gang til gidder jeg nemlig ikke :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Var der og i dag, og må si jeg ikke ble noe særlig imponert. Alt for mange folk til å i det hele tatt få med seg noe som helst. Fikk dog tak i et tastatur til minste pris, da jeg viste den laveste pris på produktet, og dermed spurte om jeg kunne få den til 100 kr mindre (kostet egentlig 599, men fikk den for 499). :)

Lenke til kommentar

(Så vel Xbox One til 2890,- uten Kinect. Det er jo sånn passe greit, men Expert/Elkjøp kjører vel samme prisen.)

 

Jeg synes det var bedre i fjor. Virket som de hadde presset flere utstillere inn på et mindre område i år, og med langt flere besøkende ble det en veldig dårlig combo. Gikk som sild i tønne hele tiden, og fikk ikke sett så mye. Trivdes ikke i år, rett og slett... Bra at de har fått til så mange besøkende, for all del - men da burde messen kunne ta unna trykket av mennesker også.

 

Ikke nok med det, vi ble "jaget vekk" fra å stå bak de som spilte (for å se på), fordi det ikke var "lov". Det kunne være forstyrrende for de som spilte. Om det hadde vært en konkurranse forstår jeg det, men det var det ikke her - dette var i PS4/Sony-standen. Sto ikke i veien for noen heller... trodde det var litt av poenget med å vise frem nye titler. At folk kunne få se.

 

I fjor var jeg der i mange timer, og én av de grunnene var vel bordene de hadde rundt sceneområdet hvor man kunne sitte og "slappe av" litt hvis man ventet på noe. Mulig jeg overså de, men noe slikt var det ikke i år? Nå var det "raskt inn, raskt ut". Litt synd, vi hadde satt av hele dagen. Hadde blitt en mye bedre opplevelse for alle om de hadde kjørt det i 2 haller, og hatt mer luft mellom utstillerne.

 

Tror ikke jeg gidder å dra neste år, med mindre jeg tilfeldigvis skulle komme over noen gratisbilletter. Betale for å stå i kø en gang til gidder jeg nemlig ikke :)

Hm høres merkelig ut at dere ble jaget vekk fra ps4 standen når dere sto bak noen og så på. Gjorde det selv i går da jeg og en kamerat sto og så på kameraten vår spille Farcry 4 og fikk lov til og være med kameraten min inn i de små avlukkene for og se på Bloodborne etter jeg selv spilte The Order 1886 alene. La selv også ikke noe særlig muligheter for og sette seg ned og slappe av litt i år. Benyttet oss av stolene ved hovedscenen under Level Up presentasjonen til og hvile beina litt.

Lenke til kommentar

Synes det var rart selv. Flere andre som ble bedt om å flytte seg til "bak i køen hvis du vil prøve" eller gå et annet sted, så vi var ikke alene om det heller. Fantes overhodet ikke interessert i å stå i kø i en halvtime for å prøve spill i 5 min, så å se holdt lenge for meg.

 

Kanskje de hadde fått tilbakemeldinger i går om at det var forstyrrende om noen sto bak, ikke vet jeg... trodde det var litt av poenget :)

Lenke til kommentar

Synes det var rart selv. Flere andre som ble bedt om å flytte seg til "bak i køen hvis du vil prøve" eller gå et annet sted, så vi var ikke alene om det heller. Fantes overhodet ikke interessert i å stå i kø i en halvtime for å prøve spill i 5 min, så å se holdt lenge for meg.

 

Kanskje de hadde fått tilbakemeldinger i går om at det var forstyrrende om noen sto bak, ikke vet jeg... trodde det var litt av poenget :)

Kansje det ja rart de ikke hadde noe problemer med det i fjor heller hm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Når jeg leser og ser bilder fra idag er jeg glad jeg gjorde som i fjor og reiste dit i går. Fikk prøvd det meste av hva som stod på lista, og ting jeg egentlig ikke hadde planer om. Dog så misslikte jeg åpningen i år, først og fremst var inngangspartiet for lite, var virkelig sild i tønne syndrommet. Og når de endelig åpnet slusene kl 13 ble vi likevel stoppet før selve messe området for den latterlig dumme nedtellingen og pressebildene. Skal man vise noe nytt som før ikke er vist er det ok med en nedtelling og hyping, for alt annet, ffs la nå folk komme inn for å få litt fart i køene!

Lenke til kommentar

Var der i går. Var min første gang. Som flere sier, var vel tettpakket med folk på lørdag. Fikk testa Oculus rift for første gang. Prøvd først dk1. Brillene kan ikke ha vært optimalt tilpasset, da det ble noe uklart bilde. Demoen var en form for berg og dalbane, men ikke den som er mest kjent, den var litt skuffendes. Men jeg fikk absolutt følelsen av å være "inne" 3d verdenen, å jeg kjente det knøyt seg i magen ett par ganger.

 

Så prøvde jeg Oculus rift DK2 på Outlast. Her fikk jeg faktisk mindre følelsen av å være inni spillet, oppløsningen virket nesten ikke noe bedre enn i dk1. Men på den annen side hadde jeg ikke noe problemer med å lese inngame teksten, så den kan jo ikke ha vært så altfor verst. Skvatt også ved en sekvens, selv om jeg hadde sett det skje med mange før meg. Så innlevelsen var helt klart bedre enn å ikke ha på seg hjelmen.

 

Prøvde til slutt DK2 en siste gang, på den boden hvor man kunne 3d skane ansiktet ditt (noe jeg ikke gjorde). Her fikk jeg faktisk min beste 3d opplevelse og beste "inne" 3d verdenen opplevelse. Følte oppløsningen var veldig høy. Kunne bevege meg mye rundt å studere 3d modellene fra alle vinkler. Var også en stor skjerm bak 3d modellene. Brukte litt tid på å studere den, for å skape meg ett intrykk av hvordan det kan være å se "kino" med oculus, noe jeg tror må være helt rått.

 

PÅ slutten av dagen stilte jeg meg i kø, for å spille noen av de ikke utgitte spillene til ps4. Var ca 20 stykker i kø, etter å stått der i 10 minutter, å køen hadde overhode ikke beveget seg, hadde jeg tenkt å gi opp. Men en dame kom bort å spurte om jeg ville prøve ett spill. Noe overasket, fordi jeg sto bakerst. Jeg insisterte på at jeg ikke kunne snike i køen. Men hun sa det var ett spill ingen ville spille. Jeg hadde ikke noe å tape, så jeg prøvde det.

Until dawn het det. Personlig aldri hørt om det før. Spillet er laget av Supermassive games, som jeg heller ikke har hørt om før. Until dawn er da ps4 eksklusivt, å er ett surival horror (ut i fra wikipedia artikelen jeg leste i etterkant). Fikk spille i ca 10 minutter. Startet midt i det ett eller annet sted, tok over direkte fra han som spilte før meg. Grafikken slo meg som ganske pent, med fine partikel effekter. Figur animasjonene var kanskje en smule stive. Men i segmentene hvor de to karakterene i spillet snakket sammen, var detaljrikdommen i ansiktene helt utrolig. Jeg befant meg i ett gammelt hus i kjelleren. Min karakter er en ung kvinne, som var innsølt i blod nesten fra topp til tå (ikke hennes eget virket det som). Jeg går rundt i kjelleren og undersøker ting, har med meg en lommelykt og går sammen med en eller annen fyr. Noe tortur redskaper ligger rundt. Kontrollene var ganske knotete, minnet nesten litt om de første resident evil (hehe men ikke riktig så galt). Hadde ingen våpen og kunne ikke gjøre noe annet en å gå sakte rundt å titte på ting.

 

Ut i fra denne lille titten fikk jeg ikke store inntrykket. Annet enn Bra grafikk, stive animasjoner, litt knotete styring. Nytt survival horror til ps4, vi får se :)

 

Ellers var det mye retrogaming på messa. Merket at jeg nesten koste meg mest på Spillmuseet og andre deler av salen med retro ting :)

 

Merket jeg krypmet meg litt av det som skjedda på sena, i forbindelse med counterstrike go finalen. Føler hele Esport greiene er litt vel amatørmessig. Hvordan skal esport bli tatt seriøst ute i den store verden når selv vi voksne gamere blir litt småflaue av hele opplegget. (helt personlig mening her altså ;) , representerer ingen andre enn meg selv + 4-5 andre jeg var sammen med denne dagen... )

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

...

Until dawn het det. Personlig aldri hørt om det før. Spillet er laget av Supermassive games, som jeg heller ikke har hørt om før. Until dawn er da ps4 eksklusivt, å er ett surival horror (ut i fra wikipedia artikelen jeg leste i etterkant). Fikk spille i ca 10 minutter. Startet midt i det ett eller annet sted, tok over direkte fra han som spilte før meg. Grafikken slo meg som ganske pent, med fine partikel effekter. Figur animasjonene var kanskje en smule stive. Men i segmentene hvor de to karakterene i spillet snakket sammen, var detaljrikdommen i ansiktene helt utrolig. Jeg befant meg i ett gammelt hus i kjelleren. Min karakter er en ung kvinne, som var innsølt i blod nesten fra topp til tå (ikke hennes eget virket det som). Jeg går rundt i kjelleren og undersøker ting, har med meg en lommelykt og går sammen med en eller annen fyr. Noe tortur redskaper ligger rundt. Kontrollene var ganske knotete, minnet nesten litt om de første resident evil (hehe men ikke riktig så galt). Hadde ingen våpen og kunne ikke gjøre noe annet en å gå sakte rundt å titte på ting.

...

 

I følge folkene på PS standen er Until Dawn et ish Fritt Vilt-spill. De de sa til meg var at man styrte forskjellige karakterer (om jeg forsto rett) og at om person A døde, så var personen død under hele storyen. Som da gjør at spillet utvikler seg etter hvordan man spiller og valg man tar. Litt fett med slike spill. Spennende å se hvilken vei det tar.

Lenke til kommentar

 

...

Until dawn het det. Personlig aldri hørt om det før. Spillet er laget av Supermassive games, som jeg heller ikke har hørt om før. Until dawn er da ps4 eksklusivt, å er ett surival horror (ut i fra wikipedia artikelen jeg leste i etterkant). Fikk spille i ca 10 minutter. Startet midt i det ett eller annet sted, tok over direkte fra han som spilte før meg. Grafikken slo meg som ganske pent, med fine partikel effekter. Figur animasjonene var kanskje en smule stive. Men i segmentene hvor de to karakterene i spillet snakket sammen, var detaljrikdommen i ansiktene helt utrolig. Jeg befant meg i ett gammelt hus i kjelleren. Min karakter er en ung kvinne, som var innsølt i blod nesten fra topp til tå (ikke hennes eget virket det som). Jeg går rundt i kjelleren og undersøker ting, har med meg en lommelykt og går sammen med en eller annen fyr. Noe tortur redskaper ligger rundt. Kontrollene var ganske knotete, minnet nesten litt om de første resident evil (hehe men ikke riktig så galt). Hadde ingen våpen og kunne ikke gjøre noe annet en å gå sakte rundt å titte på ting.

...

 

I følge folkene på PS standen er Until Dawn et ish Fritt Vilt-spill. De de sa til meg var at man styrte forskjellige karakterer (om jeg forsto rett) og at om person A døde, så var personen død under hele storyen. Som da gjør at spillet utvikler seg etter hvordan man spiller og valg man tar. Litt fett med slike spill. Spennende å se hvilken vei det tar.

 

 

Det høres jo veldig spennende ut :) . Skal også nevnes at spillet hadde en "låst" kameravinkel. Litt slik som i resident evil. Som forandrer seg fra rom til rom. Kameraet følger noen ganger karakteren dynamisk, men du har aldri kontroll over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...