Gå til innhold

[Løst] RAM Skjermkort Prosessor?


lestsunite

Anbefalte innlegg

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor: Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM (vet ikke hvilke type jeg har eller hvordan jeg finner det ut)
Skjermkort: GeForce GTX 580


Har merket at i det siste med MMo spill med masse Addons at det kan begynne og hakke i spillet, med wow blir FPS sykt lav når jeg kjører alle addons i noen boss fights og merker at Pcen blir veldig treig når jeg kjører flere spill om gangen. usikker på hva jeg må oppgradere for at det skal bli flytt i systemet igjen. hjelp ^^
har sett litt på minne når jeg kjører ting og det flyr opp til max med en gang jeg har 2 spill oppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis PC'en faktisk blir treg, kan dette skje når det blir for varmt inni kabinettet. I dette tilfellet bør se om det er mye støv inni der.

 

Det kan også hende anti-virus-program eller andre programmer gjør at ting føles tregt. Noe annet du har installert eller oppdatert i det siste?

 

Er det bare ett spill (WoW) du mener hakker mer nå enn tidligere? Regner med at du hadde de samme addon'ene installert før og etter du begynte å merke hakkingen? At masse addons gjør at spillet hakker synes jeg ikke er så rart, da disse sansynligvis er av varierende kvalitet.

 

i5-2500K er forresten fortsatt en meget god CPU, og den kan lett kan overklokkes til 4-4.2 GHz eller mer dersom det trengs.

 

Mens du spiller, ha oppe GPU-Z. Når du merker hakking, hopp ut av spillet og sjekk GPU-load i GPU-Z. Vil anbefale noe lignende til å sjekke CPU-load, uten at jeg har noe godt forslag. Jeg har mer enn én skjerm, og har task manager (oppgavebehandling) oppe på ene skjermen. Et alternativ er å kjøre spillet i et mindre vindu slik at du ser CPU-bruket samtidig.

Siden du merker at minnebruken skyter opp kan det godt være at noen programmer eller addons sluker mer minne enn de burde. Det burde strengt tatt ikke være nødvendig med oppgradering, men det skader ikke å putte inn 8 GB mer minne.

Det du kanskje også kan prøve er å oppdatere grafikkdrivere og nullstille grafikkjusteringer i kontrollpanelet.

 

PS: Du kan bruke CPU-Z til å finne ut mer om minnet.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Ja brukker 2 skjermer også og er den tingen på Oppgavebehandling jeg bruker for og se hvor mye som blir brukt. addonsene jeg snakket om har jeg brukt før men ikke når jeg har hat 2 monitors så tror at det kan ha vært problemet (har ikke piling).
men tyder det på at det er Minne som er problemet?
og vist det er det hvordan vet jeg hvilke minne jeg kan bruke?
https://www.komplett.no/corsair-vengeance-pro-ddr3-2400mhz-16gb/794946
er den jeg har sett på no? men funker de med de 2 andre brikkene jeg har ? eller må jeg erstate de gamle med de nye? må alt være av samme type?

Lenke til kommentar

Uten flere detaljer tviler på at det bare er minnet som trenger en oppgradering. Hvis du ønsker mer minne uansett, ville jeg enten satt inn flere av de samme minnebrikkene du allerede har, eller bytte ut alt, men det er strengt tatt ikke alltid nødvendig. I det minste bør man passe på å bruke brikker med samme timings og krav til spenning (volt). En enkel måte å finne ut mer om brikkene du har er å bruke CPU-Z, deretter gå på fanen SPD og finn «part number».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...