Gå til innhold

Samsung erkjenner SSD-problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden artikkelskribent gnurer med først 840 EVO, så "denne" og han fortsetter videre med "denne". Da vil jeg påstå at artikkelskribent enten mener det han sier, eller gjør en bommert i skriveriene sine.

?Hæ, var det DET du stusset på? "Denne" er da sånn passelig opplagt ikke en SSD overhode, med fastvareoppdateringen... :p Jaja.

 

Men at man kan stusse over hvilken SSD som menes med "sirupstreg lagringsenhet" det kan jeg jo i og for seg skjønne, og var det jeg trodde du reagerte på. Men både vi forumbrukere og artikkelforfatter prøver å formidle akkurat det samme, som nå oppklart. :)

 

 

 

Selskapet har allerede snekret sammen en fastvareoppdatering til sine SSD-er i 840 EVO-serien.Denne skal sørge for at nye kunder ikke skal få ytelsesproblemer med sine lagringsenheter.Denne hjelper imidlertid ikke de som allerede sitter med sirupstreg lagringsenhet.
Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Siden artikkelskribent gnurer med først 840 EVO, så "denne" og han fortsetter videre med "denne". Da vil jeg påstå at artikkelskribent enten mener det han sier, eller gjør en bommert i skriveriene sine.

?Hæ, var det DET du stusset på? "Denne" er da sånn passelig opplagt ikke en SSD overhode, med fastvareoppdateringen... :p Jaja.

 

Men at man kan stusse over hvilken SSD som menes med "sirupstreg lagringsenhet" det kan jeg jo i og for seg skjønne, og var det jeg trodde du reagerte på. Men både vi forumbrukere og artikkelforfatter prøver å formidle akkurat det samme, som nå oppklart. :)

 

 

 

Selskapet har allerede snekret sammen en fastvareoppdatering til sine SSD-er i 840 EVO-serien.Denne skal sørge for at nye kunder ikke skal få ytelsesproblemer med sine lagringsenheter.Denne hjelper imidlertid ikke de som allerede sitter med sirupstreg lagringsenhet.

 

 

 

Takk for den.

 

Men, håper du ser/så at det kunne misforstås til å "ikke gjelde de som allerede sitter med sirupstreg lagringsenhet".

 

Den hjelper ihvertfall ikke de med "sirupstreg hjernebark". :)

 

Poenget er at det kan tenkes å forstås at dersom man har en sirupstreg 840 EVO, så vil ikke firmware'n gjøre sin nytte.

 

Vil det hjelpe om man defragmenterer den først og så innstallerer den nye firmware'n, eller skal man bare sitte på gjerde og vente til Samsung lager enda en ny firmware for alle som har tatt i bruk sin 840 EVO? For man kan forstå teksten slik at den sier det kun hjelper på fabrikknye EVO'er.

 

Hilsen sirupstreg :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-271921

Jeg kjøpte den på 1 TB, den er über treg. Jeg ga 4 laken for den. :-(

Er det noe man kan reklamere på?

 

Jeg kjøpte 2 st EVO 230GB og 3 st 1TB EVOer til RAID. Før oppgraderingen var de ustabile i RAID, men det synes nå og ha løst seg etter at jeg oppgraderte de. Ville ha gitt disken du kjøpte en ny sjanse. Dessverre så tror jeg vil du nok ikke få levert disken tilbake med mindre at det kan påvises at disken leverer langt unna ytelse, samt at fikser ikke virker, men det er nå min mening da, og ikke nødvendigvis riktig.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den på 1 TB, den er über treg. Jeg ga 4 laken for den. :-(

Er det noe man kan reklamere på?

 

Det må det jo være. Reklamasjon benyttes vel når det oppstår produksjonsfeil med produkter, noe Samsung faktisk har innrømmet er tilfellet med disse harddiskene.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte den på 1 TB, den er über treg. Jeg ga 4 laken for den. :-(

Er det noe man kan reklamere på?

Det må det jo være. Reklamasjon benyttes vel når det oppstår produksjonsfeil med produkter, noe Samsung faktisk har innrømmet er tilfellet med disse harddiskene.

 

Gjelder det Harddisker også ?????

I call for Edit !

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte den på 1 TB, den er über treg. Jeg ga 4 laken for den. :-(

Er det noe man kan reklamere på?

Det må det jo være. Reklamasjon benyttes vel når det oppstår produksjonsfeil med produkter, noe Samsung faktisk har innrømmet er tilfellet med disse harddiskene.

Man kan reklamere, uten at det nødvendigvis betyr at du får pengene tilbake, eller en annen SSD. De kan fortsatt bare ta å fikse den, dvs. installere firmware etc... Og så sende den tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-271921

 

Jeg kjøpte den på 1 TB, den er über treg. Jeg ga 4 laken for den. :-(

Er det noe man kan reklamere på?

 

Det må det jo være. Reklamasjon benyttes vel når det oppstår produksjonsfeil med produkter, noe Samsung faktisk har innrømmet er tilfellet med disse harddiskene.

Ja dette må være produksjonsfeil, og da vil du selvsagt gå pengene tilbake. Mine disker er veldig raske og stabile.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte den på 1 TB, den er über treg. Jeg ga 4 laken for den. :-(

Er det noe man kan reklamere på?

Det må det jo være. Reklamasjon benyttes vel når det oppstår produksjonsfeil med produkter, noe Samsung faktisk har innrømmet er tilfellet med disse harddiskene.

Ja dette må være produksjonsfeil, og da vil du selvsagt gå pengene tilbake. Mine disker er veldig raske og stabile.

 

Dette er jo firmware-relatert. Prøv å oppdatere den med verktøyet Samsung har lagt ut først

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte den på 1 TB, den er über treg. Jeg ga 4 laken for den. :-(

Er det noe man kan reklamere på?

Selvsagt.

Men man bør være obs på slike ting når man handler skinnende, billige plastprodukter fra korea.

Samsung anbefales ikke. (jeg har en slik ssd selv og dersom jeg opplever dette skal jeg heve kjøpet umiddelbart.)

 

 

Personlig vil jeg si å trekke fram samsung som ett eksempel på SSDer under pari er skivebom, de har stort sett levert bra teknisk kvalitet, og ligger i front.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ironisk å si at samsung er dårlig når de er de så raskes til å fikse opp feil som de har vært, og har kanskke den beste portefølgen SSDer på forbrukermarkedet.

 

Noe som ikke er så sjokkerende når de også er fremst i inovasjon selv, og lager noe de beste minnebrikkene på markedet selv, i alt fra RAM-brikker til Skjermkort til flashminne i minnepenner og SSDer.

 

Men for all del, man må nå mene sitt, men da lurer jeg virkelig på hva man foretrekker? Intel var kjent for sin stabilitet for en stund siden, men tapte mye av disse fordelene etter at de gikk over til ikke å kjøpe inn kontrollere fra andre på mange modeller.

 

Sandisk og crucial har begge noen gode SSDer der ute, men i etterpåklokskapens ånd så var 840 og 840 evo lenge kjent som noe av det beste og mest prisgunstige de også.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...