Gå til innhold

Komplett truer med å flytte delvis ut av Norge


Anbefalte innlegg

Gode argumenter her. Selger Komplett i det hele tatt noe som koster mindre enn 500 kroner? Og mtp at det er 500 inkludert frakt må prisen være rundt 400 eller mindre før dette skal lønne seg, i tillegg til at man må forholde seg til support og reklamasjon i utlandet. Her skulle Komplett heller gått friskt ut og sagt at dette er en utfordring de tar på strak arm, fremfor å slenge seg på sutrevogna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode argumenter her. Selger Komplett i det hele tatt noe som koster mindre enn 500 kroner? Og mtp at det er 500 inkludert frakt må prisen være rundt 400 eller mindre før dette skal lønne seg, i tillegg til at man må forholde seg til support og reklamasjon i utlandet. Her skulle Komplett heller gått friskt ut og sagt at dette er en utfordring de tar på strak arm, fremfor å slenge seg på sutrevogna.

 

Selvsagt, f.eks minnebrikker til 423kr https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-sport-1600mhz-4gb/744175

 

eller hva med en spillmus til 431 kr? https://www.komplett.no/razer-deathadder-2013-gaming-mouse/771989

 

Begge deler er varer jeg kan finne på å bestille.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

 

 

Vis komplett forsvinner er det mange nettbutikker her i norge som vil ha de sin del av kaka så vi som forbrukere vil ikke tape mye på det..

Personlig tar jeg det ikke tungt.. men synd med de som mister jobben.

<p>Altså vi taper ikke noe på det, vi får jo billigere varer fra komplett(

Vel,

I det store bildet vil ikke Norge tape noe som helst på dette. Om noen mister jobben, ja så er det synd for dem. Men de vil sannynligvis få seg en annen jobb. En jobb som er konkurransedyktig, kanskje tom uten tollmurer og andre kunstige barrierer. Da blir verdiskapningen større for Norge. 1) billigere produkter 2) samme, eller høyere skatteinntekter.

 

Hva om Norge ble medlem av EU på ordentlig, og ikke bare halvveis? Da kan vi jo like godt bare legge ned hele Norge om vi skal tro disse som syter nå. 500-kronersgrensen hadde blitt paradis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vis komplett forsvinner er det mange nettbutikker her i norge som vil ha de sin del av kaka så vi som forbrukere vil ikke tape mye på det..

Personlig tar jeg det ikke tungt.. men synd med de som mister jobben.

<p>Altså vi taper ikke noe på det, vi får jo billigere varer fra komplett(

Vel,

I det store bildet vil ikke Norge tape noe som helst på dette. Om noen mister jobben, ja så er det synd for dem. Men de vil sannynligvis få seg en annen jobb. En jobb som er konkurransedyktig, kanskje tom uten tollmurer og andre kunstige barrierer. Da blir verdiskapningen større for Norge. 1) billigere produkter 2) samme, eller høyere skatteinntekter.

 

Hva om Norge ble medlem av EU på ordentlig, og ikke bare halvveis? Da kan vi jo like godt bare legge ned hele Norge om vi skal tro disse som syter nå. 500-kronersgrensen hadde blitt paradis...

 

 

Altså om komplett hadde flyttet ut for å unngå å betale moms på de produktene(gitt at de kan det) så vill jo Norge tape en god del moms "inntekt", I tillegg er det ikke gitt at de vill få jobber andre plasser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, joda, det finnes helt sikkert produkter på komplett.no til alle mulige priser, men det er ikke poenget om det finnes en eller annen dings til under 500 kroner. Poenget er om produkter i den prisklassen er representative for hele sortimentet, for i så fall kan man i større grad frykte utenlandsk konkurranse. Trusselen fra netthandelen gjelder de som først og fremst selger produkter som ligger akkurat i grenseområdet; jeg tenker særlig på film, musikk og spill, men klær og sko er kanskje også utsatte.

Lenke til kommentar

Buhu. Oi så engstelig å redd og dårlig samvittighet jeg fikk når Komplett truer meg. Gamle fine Komplett som en gang var guruene på sin front, men som siden fikk Putin-rysja.

Jeg var nesten der at jeg sa at Komplett like gjerne kunne ha gått i konkurs, for å bli helt borte fra markedet uten noen form for savn.

Men det er vel slik at vi trenger noen primadonnaer til å trone på toppen, slik at vi også har noen gribber å velge bort når vi drømmer vårs bort på prisjakt.no.

 

Hadde jeg vært Komplett, hadde jeg sørget for å snu denne trenden til å på nytt satset på å være billigst i under-500-kroner-segmentet-med-god-kvalitet.

Da, kanskje da, ville jeg ha vurdert å begynne å handle fra Komplett igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

La meg forklare, om komplett var 5 ganger så dyre som alle andre på alt, så hadde de ikke solgt mye, så bare fordi folk kjøper der selv om de ikke er billigst, så betyr ikke det at prisen ikke betyr noe.

Naturligvis. Det finnes en grense for alt.

 

Her er det snakk om små beløp. Dings for 900 med norske garantier levert dagen etter eller en sak fra ebay for 450 spenn med ukjent RMA policy, om to uker. Det blir et valg den enkelte må ta.

 

Men jeg tror ikke Komplett er blandt de som ligger dårligst an. Her vil butikkene som kun bruker posten og allerede har frynsete service (RMA) historie merke det først. Vi risikerer å kvitte oss med de useriøse.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hvis de flytter på seg så mister de meg som kunde, deres interesse er arbeidskraften fra svenske arbeidere med svensk lønn. Og ikke noe så tåpelig som 200kr grensen som skulle ha vært økt årevis siden. Kan tenke meg dagens 200kr var mye mer verdt når Komplett startet sin virksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Gode argumenter her. Selger Komplett i det hele tatt noe som koster mindre enn 500 kroner? Og mtp at det er 500 inkludert frakt må prisen være rundt 400 eller mindre før dette skal lønne seg...

Ponget er at dette gjelder saker som koster mindre enn 500 fra utlandet. Disse tingene vil være dyrere her (derfor kjøpes de fra utlandet). Jeg tipper det gjelder varer for priser mellom 500-1500 i Norge. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Haha, joda, det finnes helt sikkert produkter på komplett.no til alle mulige priser, men det er ikke poenget om det finnes en eller annen dings til under 500 kroner. Poenget er om produkter i den prisklassen er representative for hele sortimentet, for i så fall kan man i større grad frykte utenlandsk konkurranse.

 

Svaret står i artikkelen "Rundt halvparten av varelinjene koster under under 500 kroner"

 

Finnes nok helt klart butikker som rammes hardere (som kosmetikk), men ingen som driver butikk liker å tape pga konkurransevridende regler.

Det må også tas med i betrakningen her at FRP ønsker å øke grensen til 1000kr. Skal Komplett brette opp ermene enda lengre da?

 

Hvis de flytter på seg så mister de meg som kunde, deres interesse er arbeidskraften fra svenske arbeidere med svensk lønn. Og ikke noe så tåpelig som 200kr grensen som skulle ha vært økt årevis siden. Kan tenke meg dagens 200kr var mye mer verdt når Komplett startet sin virksomhet.

 

Så fordi det er vanskelig å drive næringsvirksomhet i Norge pga høye kostnader så må butikkene jaggu finne seg i regler som gjør det enda vanskeligere ved å slenge på et 25% handicap?

 

Det er skummelt hvor lite nordmenn bryr seg om rammevilkår for næringslivet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare syting før de har prøvd 500kr regelen. Hvordan vet komplett med flere at det er så galt?

Selv handler jeg og ting jeg ikke får tak i i norske butikker.

Fanden så jeg hater denne sytingen. Våkne opp komplett? Vi er i 2014, ikke i 1985.

 

Se for deg at regjeringen gav alle biler kjøpt i Agder og Rogaland momsfritak.

 

Tror du bilbutikker i andre deler av landet ville brettet opp ermene eller ville de begynt å syte og klage med en gang før regelen var endelig vedtatt?

Endret av EternalSunshine
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil du ha kvalitet, kjøp fra Komplett.

Vil du ha billigst mulig, kjøp fra Kina.

" Laugh once, cry everyday- Chinese products "

 

Det mest idiotiske jeg har hørt, ekstremt mye av alt som produseres her i verden kommer fra kina, kina som her har sine billigmerker men de har også produkter med god kvalitet til flotte priser i forhold til her.

 

Jeg nekter å tro at noen bedrifter i det hele tatt må legges ned pga en økning i 200 kroners grensen men det er heller dem som prøver å holde på sin store profitt margin.

Endret av Xprez
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har dette med 500kr grensen å gjør min venn? Skal ha nye bil i mars så ja vet det koster.

Så du mener at det er bare komplett som må omstille seg på noe de ikke vet svaret på enda.

Joda kjøper så og si alt der, sist jeg sjekket hadde jeg handlet for over 250K(Fra 2000) der, så hva syter de for?

Du er klar over at dette er politikk på høyt nivå :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...