Gå til innhold

Her er en av de første «stasjonære» bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

 

Føler at denne er perfekt for meg som reiser fra kamerat til kamerat, er der et par timer og spiller før jeg drar hjem igjen. Det å dra på en skjerm, tastatur og en liten stasjonær er mye tyngre å dra med på sykkelen enn den her :) Så selvom den er dyr så har den en stor nytteverdi hos de fleste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mange hissige kommentarer gitt, men anyway;

 

Jeg ser mange fordeler med en gaming laptop. Greit nok, den er dyr i innkjøp osv, men akkurat det at en passer ypperlig når en skal besøke kamerater osv slik som Hvaheterdu nevner.

 

Det eneste jeg savner fra gaming laptops for tiden derimot, er skjermer med 120hz eller mer. Nå når Geforce GTX 970M -og 980M blir å finne i stadig flere gaming laptops, er disse skjermkortene kraftige nok til å kjøre en del First Person Shooters i mer enn 60 fps (i mitt tilfelle tenker jeg nok mest på CS GO).

 

Jeg har allerede to stasjonære gaming PCer i hus, og ser selvsagt fordelen med disse (har to slik at vi kan ha miniLAN når jeg har besøk). En gaminglaptop med såpass heftig maskinvare virker for meg som noe som kan være en liten investering med tanke på at maskinvare nå til dags varer lengre og lengre før den blir ansett som "gammel"; er sikker nok folk her på dette forumet som sitter på en 4-5 år gammel stasjonær PC og enda ikke ser helt hensikten med å oppgradere (utenom skjermkortet kanskje, men det trenger ikke å bli en dyr investering) ;)

Lenke til kommentar

 

 

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

Bitch, please. Du har tydeligvis ennå ikke forstått hvorfor bærbare eksisterer - nemlig fordi de er bærbare og tar liten plass. Når det gjelder ytelse... Selvfølgelig vil en stasjonær med hardware i størrelsen den trenger for å yte optimalt yte bedre, og jo mer kompakt du skal ha denne teknologien = dyrere pris. Blir ikke imponert når folk skal pisse på noe, bare rett og slett fordi det er noe som ikke passer dem selv.

 

Sitter selv på en stasjonær PC og ville ikke byttet ut denne med en laptop, men det er ikke fordi jeg nødvendigvis har noe imot laptops, men heller det at jeg faktisk har plass til en stasjonær. Bestilte nylig en G75IJY til samboeren, ikke fordi jeg mener laptoper er bedre enn stasjonære, men fordi vi rett og slett ikke har plass til en stasjonær til og en bærbar passer hennes bruk mye bedre.

 

Vask munnen din!

Problemet med slike monsterbærbare er at de hverken er bærbare eller stasjonære, de blir effektivt som en tungvint overpriset stasjonær. Ergonomien på en slik maskin er elendig sammenlignet med en stasjonær, så det egner seg ikke til arbeid. Så hvem er det som har bruk for en slik kloss? De som skal rundt på spillturneringer kan like gjerne bygge en kompakt ministasjonær.

 

Æ orker ikke og drasse rundt med skjerm, pc, tastatur, mus, høytalere og en haug med kabler til hytta, campingvogna og venner + spillturneringer. Det er nedtur for meg i alle fall.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

 

hvorfor ikke bare kjøpe en docking station, så har du begge deler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mange hissige kommentarer gitt, men anyway;

 

Jeg ser mange fordeler med en gaming laptop. Greit nok, den er dyr i innkjøp osv, men akkurat det at en passer ypperlig når en skal besøke kamerater osv slik som Hvaheterdu nevner.

 

Det eneste jeg savner fra gaming laptops for tiden derimot, er skjermer med 120hz eller mer. Nå når Geforce GTX 970M -og 980M blir å finne i stadig flere gaming laptops, er disse skjermkortene kraftige nok til å kjøre en del First Person Shooters i mer enn 60 fps (i mitt tilfelle tenker jeg nok mest på CS GO).

 

Jeg har allerede to stasjonære gaming PCer i hus, og ser selvsagt fordelen med disse (har to slik at vi kan ha miniLAN når jeg har besøk). En gaminglaptop med såpass heftig maskinvare virker for meg som noe som kan være en liten investering med tanke på at maskinvare nå til dags varer lengre og lengre før den blir ansett som "gammel"; er sikker nok folk her på dette forumet som sitter på en 4-5 år gammel stasjonær PC og enda ikke ser helt hensikten med å oppgradere (utenom skjermkortet kanskje, men det trenger ikke å bli en dyr investering) ;)

"Det eneste jeg savner fra gaming laptops for tiden derimot, er skjermer med 120hz eller mer"

ALIENWARE

Lenke til kommentar

Er den god til videoredigering? After effects , premier pro

 

Jeg hadde 2011-utgaven av denne laptopen, som jeg nå har solgt. Den fungerte veldig bra ytelsesmessig med Adobe og Autodesk sine programmer. Utmerket student bærbar mao. - så lenge man har lommeboken for det.

 

Andy

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er disse de første "stasjonære bærbare" maskinene?

 

Asus har tidligere laget maskiner med innmat som tilsvarer det man finner i en stasjonær, og det samme har selskaper som Alienware gjort i lang tid.

 

Skulle denne påstanden være sann, måtte det nesten vært om de ikke hadde kjørt m-variantene av skjermkortene.

Lenke til kommentar

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

 

Skal du sitte å spille i sofaen, er ikke en stasjonær en erstattning for en ordentlig gaming bærbar. Dama spiller mye spill, men har null interesse av å sette seg i en kontorstol. Stasjonære og laptoper har 2 forskjellige bruksområder, som ikke er forenelige. Men om du kjøper denne, kun for å koble den til ekstern PC, Mus og Skjerm kan man liksågodt kjøre en kompakt stasjonær.

Lenke til kommentar

 

 

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

Bitch, please. Du har tydeligvis ennå ikke forstått hvorfor bærbare eksisterer - nemlig fordi de er bærbare og tar liten plass. Når det gjelder ytelse... Selvfølgelig vil en stasjonær med hardware i størrelsen den trenger for å yte optimalt yte bedre, og jo mer kompakt du skal ha denne teknologien = dyrere pris. Blir ikke imponert når folk skal pisse på noe, bare rett og slett fordi det er noe som ikke passer dem selv.

 

Sitter selv på en stasjonær PC og ville ikke byttet ut denne med en laptop, men det er ikke fordi jeg nødvendigvis har noe imot laptops, men heller det at jeg faktisk har plass til en stasjonær. Bestilte nylig en G75IJY til samboeren, ikke fordi jeg mener laptoper er bedre enn stasjonære, men fordi vi rett og slett ikke har plass til en stasjonær til og en bærbar passer hennes bruk mye bedre.

Vask munnen din!

Problemet med slike monsterbærbare er at de hverken er bærbare eller stasjonære, de blir effektivt som en tungvint overpriset stasjonær. Ergonomien på en slik maskin er elendig sammenlignet med en stasjonær, så det egner seg ikke til arbeid. Så hvem er det som har bruk for en slik kloss? De som skal rundt på spillturneringer kan like gjerne bygge en kompakt ministasjonær.

Du kan ikke ha en stasjonær på fanget når du sitter i sofaen. Disse er laget for å ha liggende under bordet i stua, slik at du kan dra dem frem når du føler for å spille uten å måtte sette seg i en kontorstol. De er ikke primært laget for å drasse med deg overalt.

Lenke til kommentar

For min del vil en slik maskin passe perfekt da vi ikke har kontorplass til to stasjonære maskiner (meg + fruen), samt at jeg bor langt hjemmefra og vil gjerne ha en relativt kraftig maskin jeg kan slepe med meg hjem når jeg drar på besøk til barndomshjemmet ei uke eller to på sommeren. Så ja, segmentet eksisterer definitivt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...