Gå til innhold

Her er en av de første «stasjonære» bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

Bitch, please. Du har tydeligvis ennå ikke forstått hvorfor bærbare eksisterer - nemlig fordi de er bærbare og tar liten plass. Når det gjelder ytelse... Selvfølgelig vil en stasjonær med hardware i størrelsen den trenger for å yte optimalt yte bedre, og jo mer kompakt du skal ha denne teknologien = dyrere pris. Blir ikke imponert når folk skal pisse på noe, bare rett og slett fordi det er noe som ikke passer dem selv.

 

Sitter selv på en stasjonær PC og ville ikke byttet ut denne med en laptop, men det er ikke fordi jeg nødvendigvis har noe imot laptops, men heller det at jeg faktisk har plass til en stasjonær. Bestilte nylig en G75IJY til samboeren, ikke fordi jeg mener laptoper er bedre enn stasjonære, men fordi vi rett og slett ikke har plass til en stasjonær til og en bærbar passer hennes bruk mye bedre.

 

Vask munnen din!

Problemet med slike monsterbærbare er at de hverken er bærbare eller stasjonære, de blir effektivt som en tungvint overpriset stasjonær. Ergonomien på en slik maskin er elendig sammenlignet med en stasjonær, så det egner seg ikke til arbeid. Så hvem er det som har bruk for en slik kloss? De som skal rundt på spillturneringer kan like gjerne bygge en kompakt ministasjonær.

 

 

Det er ikke akkurat som tonen i ditt innlegg er noe mindre arrogant, jeg vil nesten si ditt innlegg fører til større grunn til å vaske munnen, og denne er ikke effektivt som en stasjonær, den er åpenbart vesentlig mer portabel enn en stasjonær PC.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

Skal du sitte å spille i sofaen, er ikke en stasjonær en erstattning for en ordentlig gaming bærbar. Dama spiller mye spill, men har null interesse av å sette seg i en kontorstol. Stasjonære og laptoper har 2 forskjellige bruksområder, som ikke er forenelige. Men om du kjøper denne, kun for å koble den til ekstern PC, Mus og Skjerm kan man liksågodt kjøre en kompakt stasjonær.

 

 

Du kan jo fint sitte i sofaen uten å ha PCen i sofaen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig for enkelte å forstå at noen foretrekker bærbare pc'er. Jeg har for lengst solgt min stasjonære til fordel for bærbar. Nå bruker jeg en Asus G750JH og den drar det meste jeg hiver på den uten å bli verken varm eller støyende. For tiden spiller jeg Shadow of Mordor på ultra uten problemer. Bruker den også mye til fotoredigering.

 

Den er stor og klumpete for å være en bærbar, men ikke tyngre enn et den kan flyttes mellom ulike steder jeg føler for å bruke den. Som f.eks kontoret, stua, soverommet, hjemme hos en kompis, på hytta, på båten osv. Det er mange år siden jeg gadd å dra med meg en stasjonær for spille litt med en kompis, men med bærbar er det en smal sak. Og Wife Acceptance Factor er skyhøy sammenlignet med pc'en jeg hadde på kontoret før. ;)

 

Jeg har en PS4 på kontoret/gjesterommet som det spilles svært lite på. Den brukes for det meste til Netflix av ungene. Derimot kobler jeg iblant opp den bærbare på tv'en i stua og bruker den som konsoll (bare med adskillig råere grafikk og et større utvalg spill).

 

Har ikke angret et sekund på at jeg byttet ut den stasjonære. Det eneste jeg savner er en god skjerm til fotoredigering, men det står ganske høyt på ønskelisten til nissen i år.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet når disse er forventet inn på lager i Norge? Ser de står med ubekreftet leveringsdato som til stadig flytter seg lenger fram.

Komplett sa til meg 17 oktober, men nå ble den pushet tilbake, så kansellerte derefor orderen min.

 

Venter nå på å få vite prisen på aorus x7 pro (gtx 970m sli). Den har også 3 m-sata ssd slots, og en vanlig hdd slot. Ganske mye storage.

 

post-209627-0-71733500-1413277663_thumb.png

 

Legg forøvrig merke til at gtx 970 (desktop) scorer omtrent like bra som gtx 980m der. Ganske utrolig hvor bra mobile gpuer har blitt.

 

Og igjen gtx970m sli rocker når sli er optimalisert.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

enda en test, fatter det ikke. Helt utrolig. Lik kraft som gtx980 i spill, og i noen slår de også gtx980 ganske kraftig

 

geforce-gtx-970m-sli.jpg

 

 

Imponerende? Ja. Utrolig? Nei..

 

Du sammenligner jo 2x GTX 970M i SLI mot et enkelt GTX 980, så vidt jeg har fått med meg så kjører GTX 970M samme kjerne og spesifikasjoner som GTX 970 bare klokkefrekvensene er redusert for å imøtekomme strøm og varmeutvikling som egner seg for bærbare. Så det at 2x GTX 970M klarer å matche 1x GTX 980 er vel ikke så utrolig? Jevnt over så havner den jo noe bak.

 

 

Er også viktig å huske at dagens GTX 970 og 980 for desktop ikke er high-end, dette er mer mid-range+ i påvente av GTX 970 Ti og GTX 980 Ti. Det er først da vi ser hva Maxwell er god for på desktop, dagens GM204 er åpenbart ikke det som vi kan forvente av high-end Maxwell på desktop.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet når disse er forventet inn på lager i Norge? Ser de står med ubekreftet leveringsdato som til stadig flytter seg lenger fram.

Komplett sa til meg 17 oktober, men nå ble den pushet tilbake, så kansellerte derefor orderen min.

 

Venter nå på å få vite prisen på aorus x7 pro (gtx 970m sli). Den har også 3 m-sata ssd slots, og en vanlig hdd slot. Ganske mye storage.

 

attachicon.gifScreen Shot 2014-10-14 at 11.06.55.png

 

Legg forøvrig merke til at gtx 970 (desktop) scorer omtrent like bra som gtx 980m der. Ganske utrolig hvor bra mobile gpuer har blitt.

 

Og igjen gtx970m sli rocker når sli er optimalisert.

 

 

Både mobile og desktop GPUer har blitt veldig bra når det gjelder ytelse per effekt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

Skal du sitte å spille i sofaen, er ikke en stasjonær en erstattning for en ordentlig gaming bærbar. Dama spiller mye spill, men har null interesse av å sette seg i en kontorstol. Stasjonære og laptoper har 2 forskjellige bruksområder, som ikke er forenelige. Men om du kjøper denne, kun for å koble den til ekstern PC, Mus og Skjerm kan man liksågodt kjøre en kompakt stasjonær.

 

 

Du kan jo fint sitte i sofaen uten å ha PCen i sofaen?

 

AtW

 

 

Forsto ikke helt hva du mente. Skal man game mens man sitter i sofaen, er ikke en stasjonær optimalt. Har personlig 3 PC'er. En "MMO PC" med kontorstol og 2 skjermer koblet til, en Gaming HTPC som jeg spiller kontroller-spill på TV'en med og en laptop for rolig spilling som civilization, CRPG og lignende.

 

Edit: Om du mente å ha en stasjonær stående under bordet og en PCskjerm på stuebordet, er ikke akkurat det noe dama ville blitt så glad for. En decent bærbar er uansett mer en rask nok for den type spill som oftes ikke støtter kontroller. (RTS, RPG, Civilization etc).

Endret av Galen Absalom
Lenke til kommentar

og selvsagt måtte det være moe galt med denne også. En ting dere IKKE nevner noe om i artikkelen er om OPPLØSNINGEN. Den er desverre 1080p.

 

Så du ville heller hatt enda høyere oppløsning, for så å få dårligere FPS, eller måtte sette ned grafikken for å kunne spille med full oppløsning?

Hva trenger du høyere enn 1080p til på en gaming laptop for anyways? Har 2688*1600(ellnst) selv, å skrur uansett ned oppløsningen i spill(Kjøpte den ikke til gaming, men hadde klart meg med 1080p..).

Lenke til kommentar

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

 

det spørs hva man har bruk for. jeg personlig kjøpte meg en g 750 for ett år siden pga att jeg er borte på jobb ei uke i mnd. hjemme bruker jeg den som "stasjonær" men ekstern skjerm, mus og tastatur. så bare kaster jeg pc mus og head sett i sekken når jeg drar på jobb så er den oppe å går på 3 min når jeg er på hotellet. praktisk som f. spør du meg. hakke angret på kjøpet ett sekund. men skulle jeg bare hatt den hjemme er jeg ikke i tvil, da hadde jeg gått for stasjonær.

Lenke til kommentar

 

For prisen av disse kan du få kjøpt en kraftigere stasjonær pluss en rimelig bærbar, eller en veldig kraftig stasjonær.

Men det er jo ikke det gamerne vil ha, de vil ha en bærbar maskin de kan putte i en pc-bag og frakte med seg til kompiser.

 

Når det vurderes laptoper i prisklassen 16-18k så er det i det minste verdt å vurdere følgende alternativ:

- God stasjonær med rask firekjerne, topp-skjermkort og grei skjerm.

- Kjøpe billig "spillelaptop" til 7k med GTX 860M.

Så brukes den første hjemme, og den andre på tur. Det gir mer ytelse og oppgraderingsmuligheter for pengene.

 

Du kan jo fint sitte i sofaen uten å ha PCen i sofaen?

Riktig, og de som på død og liv skal sitte med en bærbar og spille tunge spill kan bruke Steams streaming-funksjon.
Lenke til kommentar

 

Sjekk her da. Mobile gpu holder følge med desktop ;)

Det er veldig sleipt gjort å begrense desktop-CPUen.

 

Forøvrig er det viktig å huske på at grunnen til at gapen mellom "bærbare" og stasjonære GPUer har minket er at GM204 skulle være en midrange-GPU og at "bærbar"-GPUer har vært presset opp til ekstremt effektforbruk som er upraktisk i en laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...