Gå til innhold

Gode drinker å mikse på fest


Chizel22

Anbefalte innlegg

Heisann! Lurer på om noen har noen gode tips å dele om drinker man lett kan blande selv, eller noe dere anbefaler. Trenger ikke være noe eksklusivt, men bare noe man får kjøpt på en vanlig butikk som man kan blande sammen med sprit/vodka (uten tilsatt smak fordi det er så si det eneste jeg drikker, da kan man blande så mye mer forskjellig).

Her er hverfall noe jeg liker veldig godt, men som mange av vennene mine synes er ganske sært... Litt sprit blandet med litt cola og litt mer fanta exotic. Det smaker virkelig godt, men blir litt kjedelig i lengden, så vil gjerne høre hva dere har å anbefale! Vikingfjord og sprite funker også godt men er keen på å prøve noe nytt da det blir kjedelig å drikke det samme på hver fest :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke akkurat vodka. Men jeg å mannfolket bruker å blande en plante med mynte, masse lime og hvit rom i en flaske. Så tar vi med rom'en og kullsyrevann på fest, og voila: mojito.

 

Ser ikke veldig delikat ut på flaska, men er en samtalestarter.

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Vodka og Russian Tonic (Den lyserøsa fra Schweppes).

Mintu og kakao/sjokolademelk med krem og en trekant-kuttet After Eight på toppen. Denne varianten er vel kanskje litt mer for kos..?

Rom, cola og lime, som j-- nevner.

Red Bull & Vodka er en av mine favoritter.

 

Du kan også kjøpe Bols Blue Curacao for å få en blåfarge med god smak på drinkern. Anbefalt er å bruke hvit rom. Bland 1/4 av glasset med rom og curucao og topp med sprite/7Up og sleng oppi en lime/sitronskive.

 

Mulighetene er mangfoldige.

Lenke til kommentar

Når du først er på Vinmonopolet, plukk med deg noe ordentlig "ginger beer" (ikke norsk ingefærøl, det er fort veldig annerledes) og stikk innom en matbutikk for å kjøpe lime. Da har du alt du trenger for å lage Moscow Mules. Enklere blir det ikke, og skal du ha noe som er lett å blande på fest klarer jeg ikke å tenke på noe bedre med vodka som utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Noe det hender at jeg drikker er P2. Det ser ut som en grønn syre-drikk, og mange kommenterer den.

Det er en sour-sweet type drink, og består av:

 

2 deler vanilje-vodka

2 deler eple-likør (Apple sourz)

1 del lime

1 del sprite

 

Den shakes godt, og kan enkelt blandes på forhånd.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Enkelt med Bacardi eller Captain Morgan med Cola og lime, veldig godt også. Ellers kan Gin brukes til så mangt og smaker godt, Dry Martini, Gin and Juice som snoop sier og Gin & Tonic som er sjukt godt...

 

Vodkatini er det vel Bond drikker med sitronskall og dry vermouth..

 

Dry Martini eller Vodkatini bør man kanskje være litt forsiktig med da det er litt sterke saker.

 

Redbull og hjemmebrent er vel helseskadelig sånn det drikkes 50/50 70%

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Når du først er på Vinmonopolet, plukk med deg noe ordentlig "ginger beer" (ikke norsk ingefærøl, det er fort veldig annerledes) og stikk innom en matbutikk for å kjøpe lime. Da har du alt du trenger for å lage Moscow Mules. Enklere blir det ikke, og skal du ha noe som er lett å blande på fest klarer jeg ikke å tenke på noe bedre med vodka som utgangspunkt.

 

Vil også anbefale denne, syns den er frisk og god.

Lenke til kommentar

Blå Curacao, type Bols, sprite og en form for sitron-greie som Schweppes Lemon Fusion er jo enkel og grei, smaker godt og vekker overraskende ofte interesse fra andre pga fargen. Ellers liker jeg godt Frost (kreklinglikør), Russchian og Sprite/annet generisk blandevann.

 

Rom & Cola har jeg dårlig erfaring med, men innimellom kan det være ganske godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...