Gå til innhold

Tidenes beste film


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror aldri jeg har møtt en person med såpass kontrasterende filmsmak i forhold til meg selv. Du liker virkelig drittfilmer (min mening).

 

Dumb & Dumber er god, dog.

Kan vel tenke meg at du også likte sånne filmer før du fikk den store filminteressen. Kan vel svare for meg selv også - ja, likte "drittfilmer" før.

 

At jeg blir mer og mer filminteressert ettersom årene går, har da ingen innvirkning på meningene mine om enkeltfilmer isolert sett. Dog Soldiers er og forblir en av tidenes beste filmopplevelser. :dribble:

Lenke til kommentar
Tror aldri jeg har møtt en person med såpass kontrasterende filmsmak i forhold til meg selv. Du liker virkelig drittfilmer (min mening).

 

Dumb & Dumber er god, dog.

Kan vel tenke meg at du også likte sånne filmer før du fikk den store filminteressen. Kan vel svare for meg selv også - ja, likte "drittfilmer" før.

 

Tidenes beste film er det kanskje ikke, men tidens beste komedie ekke umulig, ihvertfall for min del.

Lenke til kommentar
Tror aldri jeg har møtt en person med såpass kontrasterende filmsmak i forhold til meg selv. Du liker virkelig drittfilmer (min mening).

 

Dumb & Dumber er god, dog.

Kan vel tenke meg at du også likte sånne filmer før du fikk den store filminteressen. Kan vel svare for meg selv også - ja, likte "drittfilmer" før.

 

At jeg blir mer og mer filminteressert ettersom årene går, har da ingen innvirkning på meningene mine om enkeltfilmer isolert sett. Dog Soldiers er og forblir en av tidenes beste filmopplevelser. :dribble:

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er og hvor lenge du har vært filminteressert, men som 24-åring har jeg definitivt en annen smak enn det jeg hadde for ti år siden. Det er ikke noe i veien for å digge filmer man digga som fjortiss, men det er bare det, at når det komme til en topp 5-liste, så skinner det veldig i gjennom at vedkommende ikke har sett brutalt mye bra film. Det er rett og slett bare naturlig at smaken og topp 5-lista vil modnes (uten å virke for elitisk), så lenge man er filminteressert og hele tida utforsker filmhorisonten. Dvs, ikke bare se "topp 10" på kino.

 

Dog Soldiers ja.. tidenes fjortissfilm sammen med The Crow og The Boondock Saints. Sånn apropos.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Mange på min toppliste. Vet ikke hvilken som er best, men her er noen favoritter:

 

Forrest Gump

Donnie Darko

Full metal jacket

American history X

Lucky number slevin

The shining

 

Edit: Av trilogier er Potc og Lotr på toppen :)

Godt å se at det ikke bare er meg som digger den filmen.

 

Donnie Darko er forøvrig tidenes beste film. Den har alt!

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer kraftig på, hva er fasiten for en topp 5 liste verdig film? Jeg var i den oppfatningen at film smak var en subjektiv mening men det ser jo ut som der er en fasit på dette noe jeg veldig gjerne vil se slik at jeg ikke går i fellen.

Det er absolutt ikke noen fasit. Topp 5-listene sier derimot bare noe om folks filminteresse.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe i veien for å digge filmer man digga som fjortiss, men det er bare det, at når det komme til en topp 5-liste, så skinner det veldig i gjennom at vedkommende ikke har sett brutalt mye bra film

 

Er bare det at akkurat slike kommentarer får meg til å tenke at der må være en fasit liste en eller annen plass som jeg har gått glipp av.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe i veien for å digge filmer man digga som fjortiss, men det er bare det, at når det komme til en topp 5-liste, så skinner det veldig i gjennom at vedkommende ikke har sett brutalt mye bra film

 

Er bare det at akkurat slike kommentarer får meg til å tenke at der må være en fasit liste en eller annen plass som jeg har gått glipp av.

 

Hvor får du det fra? Bare fordi noen påstår at du har sett lite film, som er en påstand jeg ville støttet. Det finnes da ingen fasit, og jeg forstår ikke hvor du får den idéen fra. C_C

Lenke til kommentar
Det folka mener er nok at når man blir mer og mer interessert så er det ikke de average-joe-filmene (mainstream) man setter høyest lenger, og man har oppdaget en ny arena.

 

Utrolig sneversynt. Filminteresserte kan ikke lukke seg i en boble av finkultur og le av det gjengse publikum. Hvis man liker mainstream-film så er det ikke noe i veien for å ha High School Musical som favorittfilm. Man kan gjerne forkynne at film er en subjektiv opplevelse, men dette gjelder i videre forstand enn om det er Rød eller Blå av Kieslowski som er best. Ikke dikter andres smak.

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg har kommet fram til at jeg likte Hvit best, egentlig.

 

Det er forøvrig ikke vanskelig å se utifra ens topp 5-liste hvor bevandret en er innenfor filmens verden. Selv om det kanskje ikke er politisk korrekt å nevne det, og desto mindre å dømme noen for det. Og det er jo ingen som hopper rett på arthouse heller. Og sjansene er store for at hvis du ser mye film, ergo stadig utvider din egen horisont, så vil du fatte interesse for mer "anerkjent" film, for å bruke et kleint begrep. Men å dømme (med dømme mener jeg "se ned på", eller trekke altfor drøye konklusjoner om personen det gjelder) noen utifra smak gjør deg temmelig automatisk til en svett dust.

Lenke til kommentar

Du kan se om vedkommende har sett mye film, ja. Men det hindrer ham ikke fra å inkludere blockbustere i lista si, og jeg syns ikke folk skal hakke ned på slikt. Hvilken innstilling du har til film baserer seg mye på egeninteresser og erfaringer, og da kan Turtles 2 være en like god filmopplevelse som Gudfaren.

 

Turtles 2 er forresten utrolig kul. Sluttscena med Vanilla Ice er top notch^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...