Gå til innhold

Microsoft håver inn på Android-patenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft vil ikke en gang avsløre hvilke programsnutter de hevder å ha patent på. At de i det hele tatt har patent på de er fullstendig udokumentert. Å håve inn 6,5 milliarder kroner i året, (mer om vi tar med andre selskaper som betaler), basert på så løse påstander mener jeg er den såkalte avtalen bærer mer preg av utpressing enn av avtale.

 

Sist jeg leste om dette hadde litt over 50% av selskapene som var utsatt for utpressing gått med på en avtale.

 

Håper virkelig at Samsung klarer å få ut av Microsoft, i rettsalen, hvilke programsnutter det er snakk om og får de fjernet fra Android for godt.

Lenke til kommentar

Microsoft vil ikke en gang avsløre hvilke programsnutter de hevder å ha patent på. At de i det hele tatt har patent på de er fullstendig udokumentert. Å håve inn 6,5 milliarder kroner i året, (mer om vi tar med andre selskaper som betaler), basert på så løse påstander mener jeg er den såkalte avtalen bærer mer preg av utpressing enn av avtale.

 

Sist jeg leste om dette hadde litt over 50% av selskapene som var utsatt for utpressing gått med på en avtale.

 

Håper virkelig at Samsung klarer å få ut av Microsoft, i rettsalen, hvilke programsnutter det er snakk om og får de fjernet fra Android for godt.

Så du tror Samsung har betalt Microsoft penger uten å vite hva de har betalt for? Skjerp deg! At du og jeg ikke vet detaljene omkring patentene det er snakk om betyr ikke at Samsung ikke vet det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Microsoft vil ikke en gang avsløre hvilke programsnutter de hevder å ha patent på. At de i det hele tatt har patent på de er fullstendig udokumentert. Å håve inn 6,5 milliarder kroner i året, (mer om vi tar med andre selskaper som betaler), basert på så løse påstander mener jeg er den såkalte avtalen bærer mer preg av utpressing enn av avtale.

 

Sist jeg leste om dette hadde litt over 50% av selskapene som var utsatt for utpressing gått med på en avtale.

 

Håper virkelig at Samsung klarer å få ut av Microsoft, i rettsalen, hvilke programsnutter det er snakk om og får de fjernet fra Android for godt.

 

nå reddet du en dårlig dag på jobben :D
Lenke til kommentar

Microsoft vil ikke en gang avsløre hvilke programsnutter de hevder å ha patent på. At de i det hele tatt har patent på de er fullstendig udokumentert. Å håve inn 6,5 milliarder kroner i året, (mer om vi tar med andre selskaper som betaler), basert på så løse påstander mener jeg er den såkalte avtalen bærer mer preg av utpressing enn av avtale.

 

Sist jeg leste om dette hadde litt over 50% av selskapene som var utsatt for utpressing gått med på en avtale.

 

Håper virkelig at Samsung klarer å få ut av Microsoft, i rettsalen, hvilke programsnutter det er snakk om og får de fjernet fra Android for godt.

 

Hvorfor skal de avsløre informasjon til folk som ikke har noe med det å gjøre?

Microsoft er en av verdens største selskaper med en av verdens største patent porteføljer....

Lenke til kommentar

Så alle som kjøper Android telefoner subsidierer utviklingen av Windows Phone. I tillegg har jo MS tatt bort lisens, så nå er det jo billigere for Samsung å bruke WP istedenfor Android. Forsøkene fra Samsung på WP telefoner har vært noe halvhjertet hittil.

Lenke til kommentar

Microsoft vil ikke en gang avsløre hvilke programsnutter de hevder å ha patent på. At de i det hele tatt har patent på de er fullstendig udokumentert. Å håve inn 6,5 milliarder kroner i året, (mer om vi tar med andre selskaper som betaler), basert på så løse påstander mener jeg er den såkalte avtalen bærer mer preg av utpressing enn av avtale.

 

Sist jeg leste om dette hadde litt over 50% av selskapene som var utsatt for utpressing gått med på en avtale.

 

Håper virkelig at Samsung klarer å få ut av Microsoft, i rettsalen, hvilke programsnutter det er snakk om og får de fjernet fra Android for godt.

 

Så du kjenner til ordlyden i denne avtalen? Det må du siden du kan si det er løse påstander. Tror du virkelig Samsung og andre selskaper betaler for patenter uten å ha fått opplyst nøyaktig hvilke patenter dette er? Og tror du virkelig ikke Samsung har fått sjekket om disse patentene faktisk eksisterer?

 

Hvis du skal påstå at MS driver med utpressing, må du nesten spesifisere nøyaktig hva det er de gjør galt. For de påstandene du kommer med her, om at MS bare driver med løse påstander, er nok betydelig løsere en noe MS har drevet med i denne saken.

 

Slike avtaler er ikke unormalt, faktisk er det nødvendig for at noen skal kunne ta en risiko ved å bruke penger på å utvikle noe. Samsung hadde trolig i starten ikke noen andre alternativer, og kjøpte seg inn ved denne avtalen. Det er godt mulig Samsung nå er i stand til å klare seg uten avtalen, kanskje ved å utvikle slternativer selv, vanskelig å si uten å vite hva det er snakk om. Men uten avtalen hadde de kanskje ikke komnet dit de er i dag heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Groclaw gravde mye i denne saken da de var oppe og gå. De fikk inn svært mye info fra kilder i selskapene, som av naturlige grunner ville forbli anonyme. Groclaw la tidligere i år ned hele virksomheten sin på bakgrunn at de ikke så for seg å klare å opprettholde anonymiteten til brukerne lengre. Trist, men ikke overraskende etter å ha sett hva som har skjedd med en rekke andre selskaper som blant annet Lavabit.

 

Nei, jeg har hverken røkt sokker eller tror på chemtrails. At Microsoft bidrar til et særdeles rått businessklima er ikke nytt. Denne utpressingssaken føyer seg bare inn i rekka. De som er overrasket over det jeg skriver bør sette seg bedre inn i Microsofts historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Groclaw gravde mye i denne saken da de var oppe og gå. De fikk inn svært mye info fra kilder i selskapene, som av naturlige grunner ville forbli anonyme. Groclaw la tidligere i år ned hele virksomheten sin på bakgrunn at de ikke så for seg å klare å opprettholde anonymiteten til brukerne lengre. Trist, men ikke overraskende etter å ha sett hva som har skjedd med en rekke andre selskaper som blant annet Lavabit.

 

Nei, jeg har hverken røkt sokker eller tror på chemtrails. At Microsoft bidrar til et særdeles rått businessklima er ikke nytt. Denne utpressingssaken føyer seg bare inn i rekka. De som er overrasket over det jeg skriver bør sette seg bedre inn i Microsofts historie.

Hva med å sette seg inn i hva utpressing egentlig er?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...