Gå til innhold

Kjøpe ny GPU


Noob8000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pen pris det ja. Kjøleren ser noe jalla ut og er neppe av kaliberet til Asus. Men det kan godt være at den aldri vil presses nok på stock til at det blir noe problem med støy eller throttling uansett altså, men det vet vi ikke. 970 er jo veldig effektiv. Tviler på at man finner en test av disse to mot hverandre dog....

Lenke til kommentar

 

 

 

Damn! Kongepris og konge kort til den prisen!

 

VM i utropstegn :p

 

Forsatt Zotac :ph34r:

 

 

Hiver meg på her. Ser det er mye sterke meninger om Zotac på nett, mange er veldig fornøyd, mens andre er helt i mot og rapporterer om crasher o.l. Tenker også at det må være en grunn til at Komplett selger kortet såppass mye billigere enn konkurrentene. Noen som har noen innspill på hvorvidt en bør gå for Zotacs eller heller hive på et par hundringser til og heller gå for EVGA f.eks?

 

Also: Hvor mye du sparer på watt forbruk over et 780; Har det virkelig så mye å si?

Lenke til kommentar

I en PC er det vel litt viktigere at lavere strømforbruk = lavere varmeutvikling og mindre behov for støyende kjøling. Men det er klart at over livstiden til kortet vil det bli noen kroner av at 970 bare har 64% av strømforbruket til 780.

 

Jeg kjøpte det Zotac-kortet for et par uker siden når det var på tilbud på mpx, og det er ingen problemer med det, holder lav temp og bråker ikke.I tillegg har det nye funksjoner som 7xx generasjonen aldri vil ha tilgang til. Denne situasjonen er en no-brainer.

 

780 kortet støtter kun 4k/60Hz over DisplayPort, mens 970 også støtter det over DVI/HDMI.

Endret av rhym
Lenke til kommentar

 

Men med 970 så sparer du veldig mye på watt forbruk. 970 bruker 160w mens 780 bruker 250.

 

0.09kWt forskjell per time spilt, for at dette skal bli en merkbar forskjell på strømregningen tror jeg du må spille en del timer...

 

Er ikke strømregninga jeg tenkte på, men at du da ikke trenger så ellevill psu bare for å kjøre 2 stk i sli.

 

Jeg planla egentlig en 1200w for å kunne kjøre 4x 780 i quad sli, men trenger nå bare en grei 1000 watter med støtte for 4 skjermkort med de nye maxwell gpuene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...