Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Alpha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-293283

Hva misliker du med TW?

Jeg synes personlig hver eneste app og funksjon som Samsung legger til er bloatware.

Foretrekker stock android, og ønsker meg også oppdateringer direkte fra google.

 

Elsker samsung hardware, men software kan de ikke.

 

Edit; Det samme gjelder Sony, HTC og LG. De tilbyr alle sammen forurensa versjoner av android.

Endret av bruker-293283
Lenke til kommentar

Tsken: Hmkay, jeg har null problemer med å bare disable eller fjerne evt bloat, og bare kjøre ny launcher. TW i bakgrunnen funker bra på min enhet. Ikke Alpha da, det vet jeg ikke.

 

Forstår ikke hva folk misliker så mye med TW. At det ligger apps i menyen som kan skjules og deaktiveres? Er det utseendet man kan redigere tungt med wanam xposed? Kan forstå det på s3 liksom, men...

 

Jaybug: det vet jeg ikke. Could be. Er det noe verre å dra over leseren kontra å holde på leseren?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Aldri før har jeg vært mer flau på skribentens vegne. Her oser det av eple-entusiast. Du drar faktisk fram oppløsningen på iphone 6 og prøver å få den til å fremstå på en positiv måte.

 

Det er nok en grunn til det, skjønner du, siden iPhone 6 har en skjerm som alt i alt er bedre.

Litt flaut er det likevel at skribenten unnlater å nevne at Aplha har en PenTile skjerm, slik at oppløsning og pixeltetthet for røde og blå pixler er langt lavere enn de oppgitte 720p og 312 PPI.

Lenke til kommentar

Er iPhones skjerm faktisk bedre? Tenkte med Note4 sin skjerm hvorvidt Alpha hadde trukket et lengre strå enn Apple eller ei.

Oppløsningen i pentile for røde eller blå pixler blir vel ikke relevant, det er vel overall skjermkvalitet som er viktig? Eeeeeeller?

 

Det er mye som tyder på det, ja. iPhone 6 og 6 Plus har de beste LCD-skjermene Displaymate noen gang har testet og får veldig mye skryt i mindre vitenskapelige tester også. Alpha får derimot ikke mye skryt for skjermkvaliteten i tester jeg har sett.

"That old familiar blue-green tinge that was the bane of earlier AMOLED displays has returned, and even though the Alpha's screen uses the same Diamond Pentile subpixel arrangement as on its more senior Galaxy Note and Galaxy S brethren, it's noticeably worse. The background of the Twitter Android app is supposed to be white instead of baby blue, right?"

http://www.theverge.com/2014/9/26/6845869/samsung-galaxy-alpha-review

 

Vurderer man gjennomsnittet for flere anmeldelser får Alpha i snitt totalkarakter 8.0, men bare 7,7 for skjermkvaliteten, mot iPhone 6 som i snitt får totalkarakter 9.0 og 9,1 for skjermkvaliteten:

http://www.engadget.com/products/samsung/galaxy/alpha/

http://www.engadget.com/products/apple/iphone/6/

 

Det indikerer for meg at Samsung langt fra har lyktes like godt med skjermen til Alpha som til Note 4.

 

PenTile med 720p kun for G, men færre R og B subpixler, vil redusere reell oppløsning og skarphet i forhold til en like stor skjerm med full 720p oppløsning for både R, G og B subpixler.

Oppløsning og pixeltetthet er to av flere faktorer som (i alle fall inntil øyets skarphetsgrenser) har betydning for målt og opplevd skjermkvalitet totalt sett, i tillegg til bl.a fargerom, fargenøyaktightet, kontrast, lysstyrke, osv..

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Ikke plass til minnekort (Samsung Galaxy Alpha har 32Gb Standard )

 

Ikke vanntett (kjøp deg Galaxy S5, iPhone 6 er ikke vanntett heler )

 

Litt mindre batteri enn toppmodeller flest ( forhold til størrelsen kan ikke klage på batteri men iphone 6 har minde batteri en Alpha)

 

Hatt den fra 15 september , og er kjempefornøyd. Allt er Perfekt , skjermen er helt fantastisk. Ingen klage.

Lenke til kommentar

John1984:Må si meg enig. Tlf er særdeles god. Alle jeg viser den til er imponert over kvalitetsfølelsen, hvor kjapp den er, bildekvalitet fra kameraet og skjermkvaliteten. Og disuktere subpixler er meningsløst, folk flest bryr seg ikke om slikt, det er opplevd skjermkvalitet som er avgjørende. Og batteriet er meget godt ivaretatt mtp at det er på skarve 1860 mah. Exynos 5430 brikken her kjører på en 20NM prosess(folk flest bryr seg ikke om dette heller) og tilbyr bedre ytelser og redusert strømbruk.

Endret av blutut
Lenke til kommentar

Samtidig så er det endel som kjøper 16gb i andre modeller... Tidligere så mente jeg at rundt 120gb (iPOD) var passe, nå nylig valgte jeg å kjøpe en telefon med 64gb. Om en ikke forholder seg til lokalt lagret data (streaming) og ikke tar så mye bilder, kan fortsatt 16gb (og ihvertfall 32gb duge).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hva er det folk skal ha på telefonene sine når 32 GB ikke er nok? Jeg har 8 GB med musikk, og det er mer enn jeg kan høre på på en uke. Noen bilder og videoer jeg har tatt som utgjør ca 6 GB og noen apper installert.

 

Har ca halvparten av de 32 GB ledig jeg! Hva er det alle andre har på telefonene sine som tar så mye plass?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...