Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Alpha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Må er jeg sjelden den som snakker varmt om Samsung, men jeg hadde denne telefonen ca en uke før jeg solgte den. Ikke fordi det er en dårlig telefon, men fordi den ikke var bra på det jeg synes er viktig.

 

Den var rask som fy. God lyd under telefonsamtaler. Skjermen var bra og responsen var bra. Batteriet varte fint en dag eller 2 ved moderat bruk.

 

Det som plaget meg med denne var at lyden i øretelefonene var for "flat", kameraet var for dårlig på video opptak og Samsung Touchwiz er veldig forvirrrende for meg som sjelden bruker Android.

 

Men dette er akkurat det samme på alle andre Samsungtelefoner jeg har hatt. Men denne var kompakt og lett i forhold til de andre.

 

Minnekortplass, bedre batteri og fullHD skjerm er ikke så viktig for alle.

Lenke til kommentar

blir ikke 1800 mAh i minste laget? særlig med tanke på at z3 har i overkant av 3000

Har brukt en Alpha siden fredag forrige uke.

merk

Exynos soc som denne har bruker mye mindre strøm enn snapdragon 80x.

Samoledskjermen bruker mindre strøm enn forgjengere (samme egenskap som note4)

Er på 72% I skrivende stund erter en dag på jobb. Det er minst tilvarende jeg hadde med S4 og snapdragon 600 (egentlig rundt 10% bedre ) med samme bruksmønster.

 

Kan 1800mah forsvare I denne - ja absolutt.

 

Men ønsker jeg lengre batteri drifts tid - ja selvfølgelig.

 

Men jeg har ingen redusert driftstid ift foregående mobil ,så jeg er sånn tålelig fornøyd.

 

 

Musikk lyd er kjempebra med samsung player og lydforbedringer.

 

32GB lagring -flott. Har fremdeles 20GB igjen.

 

 

Rask - ja fikk 6 plass globalt på antutu benchmark.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

DinSide mistet all troverdighet og respekt når de trynte igjennom n9-anmeldelsen for mange år siden.

Det at de klarer si at grunnen til fargegjengivelsen er siden det er pentile matrix er forsåvidt en bortforklarbar feil, men i tillegg er jeg uenig i mye av ting som rett og slett blir smak og behag. Men sånn er jo reviews. En manns mening.

Lenke til kommentar

DinSide ga iphone 5s 6 i terningkast, noe ingen av de andre telefonene de testet det året oppnådde. Da snakker man dårlig skjult reklame. Alfa er en direkte konkurrent til ip 6, derav den dårlige karrakteren av dinside. Et nettsted med null troverdighet.

Amobil er hakket bedre, men de har heller ikke råd til å miste annonsører... Ta alle slike tester med en stor klype salt, er mitt råd...

Lenke til kommentar

Den koster 4590 kroner og har ikke full HD skjerm engang. Dette var standarden på skjermoppløsning på smarttellefoner i 2012 for mobiltellefoner ca over 4000 kroner. Null minnekortplass....? What? Hørte jeg att den kosta over 4K og ikke har minnekortplass? Og du får ikke mere enn stuslige 1850 mph batteristyrke...? Kan jeg ikke betale det samme for en Samsung galaxy s5 og få alle disse tingene? http://www.netonnet.no/art/mobil/samsung/telefoner/samsung-galaxys5black/201171.6823/

Da får jeg jo en telefon som også er vanntett. Og som har ett bedre kamera enn Galaxy alpha.

Ok. Galaxy alpha den er bittlitt raskere enn samsung galaxy s5. Men det er veldig mye forskjell. (Galaxy alpha har totalt 12.4 ghz. Og galaxy s5 har 10 ghz totalt). Og samsung galaxy s5 er forstatt raskere telefon enn iPhone 6. -På tross av att Iphone 6 har 64-bit brikke. Pga Apple putter betydelig lavere ghz i sine smartphones. Så jeg synes att samsung galaxy s5 er ett så mye bedere kjøp enn samsung galaxy alpha. Jeg synes att samsung galaxy s5 er totalt sett en mye mere verdig motstander til apple Iphone 6. Enn det samsung galaxy alpha er.

Lenke til kommentar

Alle anmeldelser som ikke faller overrens med dine egne meninger tenker du?

Nei, det sa jeg ikke, eller leser du mellom linjene og tillegger meg meninger jeg ikke har? Vel det er greit for meg, men da kan du la være å poste det på et åpent forum.

Du klarer vel ikke å se at alfa og ip6 så og si er identiske telefoner? Der den er litt bedre tar den andre igjen på andre ting. Så hvordan du kan forsvare at den ene får 6 og den andre får 4 på terningkast, synes jeg nesten du burde redegjøre for. For det er slik jeg tolker ditt innlegg. Her på amobil fikk vel begge 6, noe jeg kan forstå. Hvis den ene får 6 må den andre også få det.

Tror faktisk det er skrevet en artikkel om hvor mye reklameinntekter betyr for nettsteder som amobil. Vi har sett det lenge i såkalte fagblad, når de tester forskjellige merker.

Hvordan Din Side kan operere slik de gjør, vet jeg ikke, men de er som sagt ikke et dedikert nettsted for mobiltelefoner, slik at de har flere føtter å stå på.

Tenk selv. Hadde du vært salgssjef i samsung og skulle kjøre en reklamekampanje for den nye alfa. Hadde du satset på amobil eller dinside?

Lenke til kommentar

Det er jo du som kommer med ganske villige teorier basert på ren synsing hva gjelder kredibilitet til DinSide.no, og ikke jeg. Dette er ganske så drøye påstander og så langt så kan jeg ikke se at du har noen bedre argumenter enn tilnærmet ren synsing ut ifra hva DU mener disse telefonene fortjener av vurdering og karakter, det er tydelig at din subjektive mening ikke går overrens med DinSide.no sin i dette tilfellet, det trenger ikke å være noe mer eller verre enn nettopp det, at dere har forskjellige subjektive oppfatninger og vurderinger av de to aktuelle produktene.

 

Hva er det som tilsier at det å gi Appletelefoner høyere karakterer enn Samsungtelefoner i det hele tatt vil sikre nettsider større reklameinntekter, det er jo på en måte det du instituerer her? Hvilket grunnlag har du for en slik vurdering og konklusjon? Mener du at Apple rett og slett betaler norske nettsider for å gi Apple bedre reklame enn Samsung??

 

 

Dette er rene konspirasjonsteorier, og så langt så kan jeg ikke se at du har noe mer "kjøtt på beinet" annet enn egen personlig synsing til grunnlag for dine vurderinger her?

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Sorry Newnick, men etter å ha lest mange av dine innlegg her på dette forumet synes jeg DinSide fremstår som mye mer seriøst og pålitelig enn din personlige mening.

Lenke til kommentar

Det er jo du som kommer med ganske villige teorier basert på ren synsing hva gjelder kredibilitet til DinSide.no, og ikke jeg. Dette er ganske så drøye påstander og så langt så kan jeg ikke se at du har noen bedre argumenter enn tilnærmet ren synsing ut ifra hva DU mener disse telefonene fortjener av vurdering og karakter, det er tydelig at din subjektive mening ikke går overrens med DinSide.no sin i dette tilfellet, det trenger ikke å være noe mer eller verre enn nettopp det, at dere har forskjellige subjektive oppfatninger og vurderinger av de to aktuelle produktene.

 

Hva er det som tilsier at det å gi Appletelefoner høyere karakterer enn Samsungtelefoner i det hele tatt vil sikre nettsider større reklameinntekter, det er jo på en måte det du instituerer her? Hvilket grunnlag har du for en slik vurdering og konklusjon? Mener du at Apple rett og slett betaler norske nettsider for å gi Apple bedre reklame enn Samsung??

 

 

Dette er rene konspirasjonsteorier, og så langt så kan jeg ikke se at du har noe mer "kjøtt på beinet" annet enn egen personlig synsing til grunnlag for dine vurderinger her?

Vel du unngår å svare på mine spørsmål, med å angripe meg som person i stedet. Kan du fortelle meg hvordan din side, som det eneste nettstedet i verden, kom frem til at av alle telefoner lansert i 2013, så var det kun en som kvalifiserte til terningkast 6. Amobil, som forøvrig dette forumet er koblet opp mot, konkluderte med at det var flere modeller som fortjente toppkarakter.

Så til slutt. Ip6 og alfa er så og si identiske telefoner fra to forskjellige leverandører. Kan du forklare meg hvorfor kun den ene fortjente 6 og den andre 4, mens her på amobil ble begge belønnet med samme karakter.

Og helt til slutt. Vær så vennlig å la personangrepene ligge. Ingen er tjent med slikt....

Lenke til kommentar

Sorry Newnick, men etter å ha lest mange av dine innlegg her på dette forumet synes jeg DinSide fremstår som mye mer seriøst og pålitelig enn din personlige mening.

Ja men det skal du da selvfølgelig få mene, men er dette rette plassen å poste slikt? Slike tanker gjør seg best, ja nettopp som tanker, og kan fort bli tolket som personangrep når det skrives på et forum. For ikke å snakke om helt off topic iallefall....
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis du velger å tolke det slik er det opp til deg. Men saken er at du i mange tråder kommer med utsagn og "fakta" som er basert på dine egne synsinger, og vi som leser dine innlegg får ofte inntrykk av at du synes vi er en gjeng med idioter som ikke ser ting på akkurat din måte. Det er kanskje ikke måten du prøver å fremstå, men det er ofte slik du blir tolket. Så om du kanskje kunne moderere deg selv litt og komme med fakta istedet for synsing som du prøver å presse igjennom som fakta, så ville vi kunnet att dine innlegg litt mer seriøst.

 

Du er sikkert en trivelig person, og jeg ønsker deg alt godt, men noen ganger må man kalle en spade for en spade. Selv om spaden kanskje ikke liker å bli kalt spade.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...