Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Alpha


Anbefalte innlegg

 

Det er jo du som kommer med ganske villige teorier basert på ren synsing hva gjelder kredibilitet til DinSide.no, og ikke jeg. Dette er ganske så drøye påstander og så langt så kan jeg ikke se at du har noen bedre argumenter enn tilnærmet ren synsing ut ifra hva DU mener disse telefonene fortjener av vurdering og karakter, det er tydelig at din subjektive mening ikke går overrens med DinSide.no sin i dette tilfellet, det trenger ikke å være noe mer eller verre enn nettopp det, at dere har forskjellige subjektive oppfatninger og vurderinger av de to aktuelle produktene.

 

Hva er det som tilsier at det å gi Appletelefoner høyere karakterer enn Samsungtelefoner i det hele tatt vil sikre nettsider større reklameinntekter, det er jo på en måte det du instituerer her? Hvilket grunnlag har du for en slik vurdering og konklusjon? Mener du at Apple rett og slett betaler norske nettsider for å gi Apple bedre reklame enn Samsung??

 

 

Dette er rene konspirasjonsteorier, og så langt så kan jeg ikke se at du har noe mer "kjøtt på beinet" annet enn egen personlig synsing til grunnlag for dine vurderinger her?

Vel du unngår å svare på mine spørsmål, med å angripe meg som person i stedet. Kan du fortelle meg hvordan din side, som det eneste nettstedet i verden, kom frem til at av alle telefoner lansert i 2013, så var det kun en som kvalifiserte til terningkast 6. Amobil, som forøvrig dette forumet er koblet opp mot, konkluderte med at det var flere modeller som fortjente toppkarakter.

Så til slutt. Ip6 og alfa er så og si identiske telefoner fra to forskjellige leverandører. Kan du forklare meg hvorfor kun den ene fortjente 6 og den andre 4, mens her på amobil ble begge belønnet med samme karakter.

Og helt til slutt. Vær så vennlig å la personangrepene ligge. Ingen er tjent med slikt....

 

 

 

 

Når har jeg gått til angrep på deg som person? Det har i så fall aldri vært intensjonen.

 

Det jeg "angriper" er måten du argumenter på å fremlegger egen "synsing" som jeg liker å kalle det som om det skulle være hardbanket fakta og helt åpenbart. Jeg har vel aldri sagt noe for eller imot hvorvidt DinSide kanskje har gjort noen litt merkelige vurderinger, men det er jo et hav av forskjell mellom dette og det å direkte instituere at DinSide opererer korrupt og er direkte kjøpt og betalte.

 

Påstander om at Galaxy Alpha og iPhone 6 er mer eller mindre identiske produkter er også på mange måter ganske så tåpelige i seg selv, du skal naturligvis få lov til å mene dette, men her må jeg si meg selv sterkt uenig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som ikke har brukt eller eier Samsung Galaxy Alpha kan "mene" hva de vil subjektivt og fra meninger farget eller ikke.

 

Jeg er iallefall veldig godt fornøyd med kjøpet fremdeles etter en ukes bruk og angrer ikke et sekund.

Og anser meg selv som ganske avansert bruker med strikte krav.

Det kan dere jo ta som en faktaopplyning fra en "ordentlig" bruker.

Lenke til kommentar

RamGuy: Kan ikke du dra oss igjennom de store forskjellene på ip6 og alfa da? Og vi ser bort ifra os, der man for diskusjonens skyld kan si de stiller likt.

Og hvorfor er du ikke i kommentarfeltet til dinside og lovpriser de for sine teknologiske kunnskaper, istedet for å kverulere i vei her om at amobil bommer når de mener alfa og ip6 er like gode telefoner?

Lenke til kommentar

Hvis du velger å tolke det slik er det opp til deg. Men saken er at du i mange tråder kommer med utsagn og "fakta" som er basert på dine egne synsinger, og vi som leser dine innlegg får ofte inntrykk av at du synes vi er en gjeng med idioter som ikke ser ting på akkurat din måte. Det er kanskje ikke måten du prøver å fremstå, men det er ofte slik du blir tolket. Så om du kanskje kunne moderere deg selv litt og komme med fakta istedet for synsing som du prøver å presse igjennom som fakta, så ville vi kunnet att dine innlegg litt mer seriøst.

 

Du er sikkert en trivelig person, og jeg ønsker deg alt godt, men noen ganger må man kalle en spade for en spade. Selv om spaden kanskje ikke liker å bli kalt spade.

Tror vi avslutter diskusjonen rundt meg og min personlighet nå...
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det er ikke snakk om din personlighet.

Ingen har har noe imot deg.

Det du velger å kalle personangrep er faktisk kommentarer om dine kommentarer. Det er ikke ment som et angrep på din person, men en kommentar til måten du legger frem ting på. Hvis du ikke godtar at vi kommenterer argumentasjonen din burde du kanskje ikke argumentere så mye.

Lenke til kommentar

Når du og en annen drar diskusjonen over til å diskutere hvordan jeg argumenterer, jo da er det diskusjon rundt person og ikke sak.

Har det slått deg at grunnen til at du er så uenig i min måte å argumentere på er fordi du er uenig med meg, men innerst inne vet at jeg hat rett? Ingen av dere har ennå svart på hvorfor alfa fortjente 4 og ip6 da din side testet de.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Haha! Ja, du er morsom da i alle fall. Det skal du ha!

 

Jeg gir meg her, for det er ikke noe poeng å fortsette diskusjonen.

 

Du har rett i alt du sier alltid!! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er en veldig bra telefon med top performance, men jeg syntes at de kunne lagt inn et litt bedre batteri. Man må jo huske at den ikke er så mye mindre enn en samsung galaxy s4 som har 2600 mAh. I tilegg har jo aplhaen en octa-core i nordisk versjon som s4 ikke hadde. Denne kommer jo også til å ta mye av strømforsyningen. Ps. batteriet er på 1860mAh.

Lenke til kommentar

Min S4 kjøpt i Norge 2013 har Qualcomm Snapdragon 600

Norsk S4 4G (ikke gråimport) har vel også Snapdragon (800).

 

Noen andre markeders S4 ble faktisk levert med en exynos 5 octa soc (5410).

Men det er kun nå i høst denne er krympet til 20nm (i 543x) i Note4 + Alpha og således blir ekstra strømgjerrig selv med 8 core , da 4 av dem går ned med redusert klokke hastighet beregnet til bakgrunns prosesser.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...