Gå til innhold

Utforsk en snødekt verden i Dark Souls 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke å ta seg nær av slike kommentarer , husk smaken er som baken!

 

Personlig likte jeg godt Dark Souls 2 , men det er ting som burde ha vært endret på :

 

*Hvordan man går opp i nivå hos kun en bestemt person.

*Hvordan fiendene spawner og forsvinner etter en stund (dog , det er et område som er ment for å kunne oppnå høyere nivå i singleplayer uten å måtte bruke bålet og åke nivået på motstanderne der).

 

Ikke helt overbevist over karaktersystemet heller , Feks at når man putter inn 50 poeng i styrke og fortsetter med 10 poeng eller flere så gir disse poengene over 50 svært liten virkning.

 

Men selv med disse manglene mener jeg at Ds2 er helt utrolig bra...

Lenke til kommentar

Å gå opp i nivå hos en enkelt person skjedde også i Demon's Souls.

At fiender forsvinner etter du har respawnet og drept dem rundt 15 ganger ble gjort for å sette en myk grense for hvor mange souls man kan skaffe i en gjennomspilling.

Abilities trenger du ikke oppgradere særlig mer enn minstekravet til å bruke våpen og skjold. Utstyret ditt er alltid viktigst, og hvis ikke våpenet ditt har veldig veldig bra scaling i styrke vil det være bortkastet å øke styrke for å gjøre mer skade, oppgrader heller våpenet.

 

Ser ikke hvorden det er mangler.

Lenke til kommentar

At det var slik i Demon's Souls også betyr ikke at det ikke er litt teit. Spesielt på konsoll, med lange lastetider, er det klønete å måtte dra til Majula og så tilbake igjen bare for å få brukt opp noen sjeler. Jevnt over synes jeg Dark Souls II har bedre tekniske løsninger, akkurat bortsett fra på den der.

Lenke til kommentar

 

 

Et skuffende spill laget av et annet utviklingslag med skuffende 3 timer lang DLC, anbefales ikke.

Du påstår Dark Souls 2 ikke er verdt å spille? For noe kødd.

Definitivt verdt å spille, men ikke i nærheten av det Dark Souls og Demon's Souls var, ikke bare gameplay vis, men også lore.

 

Dark Souls 2 skulle egentlig ikke eksistere, men når folk så hvor mye penger Dark Souls 1 håvet inn så sparket de direktøren og halvparten av det originale dev teamet som nå arbeider på bloodborne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Et skuffende spill laget av et annet utviklingslag med skuffende 3 timer lang DLC, anbefales ikke.

Du påstår Dark Souls 2 ikke er verdt å spille? For noe kødd.

Definitivt verdt å spille, men ikke i nærheten av det Dark Souls og Demon's Souls var, ikke bare gameplay vis, men også lore.

 

Dark Souls 2 skulle egentlig ikke eksistere, men når folk så hvor mye penger Dark Souls 1 håvet inn så sparket de direktøren og halvparten av det originale dev teamet som nå arbeider på bloodborne.

huh? Miyazaki jobber vell fortsatt i fromsoft. Var det ikkje sånn at han allerede hadde begynt å jobbe med project "beast" (bloodborne) så han trakk seg fra rollen som direktør under Dark souls 2, men var fortsatt med å veilede korleis spelet skulle bli laga?

 

Enig att Dark souls 2 har dårligere lore ja. I mine auge så var lore/setting best i Demon souls. PVE gameplay betre i Dark souls og PvP betre i Dark Souls 2.

Lenke til kommentar

Å gå opp i nivå hos en enkelt person skjedde også i Demon's Souls.

At fiender forsvinner etter du har respawnet og drept dem rundt 15 ganger ble gjort for å sette en myk grense for hvor mange souls man kan skaffe i en gjennomspilling.

Abilities trenger du ikke oppgradere særlig mer enn minstekravet til å bruke våpen og skjold. Utstyret ditt er alltid viktigst, og hvis ikke våpenet ditt har veldig veldig bra scaling i styrke vil det være bortkastet å øke styrke for å gjøre mer skade, oppgrader heller våpenet.

 

Ser ikke hvorden det er mangler.

 

Og hvorfor kunne man bare ikke ha fortsatt med å kunne gå opp i nivå ved hver bålplass som i Dark Souls 1? Fungerte bra og man slapp å dra tilbake til "start".

 

Nå vil jeg påstå at det ikke kun er "Gear basert" siden hvert ekstra poeng bruker som regel å gi deg litt mer helse, tåler skade bedre osv osv , selvsagt er man en god spiller trenger man ikke så mange poeng for å ta knekken på visse bosser , men da er man også avhengig av så og si null feil , for oss som er litt tregere så utgjør disse poengene mye.

 

Det er ikke tvil om at man må bli "bedre" for å kunne ta noen bosser og da går det ikke på hvor sterk man er ,men samtidlig er det jo også spillere som har blitt helt avhengig av å skalere via mp (noe det faktisk kan se ut som spillet er lagt opp til) for å kunne bli sterke nok til å ta noen bosser selv eller de må ha den hjelpen de kan få i boss kampene om de skal greie å overleve i det hele tatt.

 

Sånn sett så er jo egentlig spillet litt ubalansert mener nå jeg, men selv med denne ubalansen er spillet utrolig bra.

Lenke til kommentar

 

 

Å gå opp i nivå hos en enkelt person skjedde også i Demon's Souls.

At fiender forsvinner etter du har respawnet og drept dem rundt 15 ganger ble gjort for å sette en myk grense for hvor mange souls man kan skaffe i en gjennomspilling.

Abilities trenger du ikke oppgradere særlig mer enn minstekravet til å bruke våpen og skjold. Utstyret ditt er alltid viktigst, og hvis ikke våpenet ditt har veldig veldig bra scaling i styrke vil det være bortkastet å øke styrke for å gjøre mer skade, oppgrader heller våpenet.

 

Ser ikke hvorden det er mangler.

Og Hvorfor kunne man bare ikke ha fortsatt med å kunne gå opp i nivå ved hver bålplass som i Dark Souls 1? Fungerte bra og man slapp å dra tilbake til "start".

 

Nå vil jeg påstå at det ikke kun er "Gear basert" siden hvert ekstra poeng bruker som regel å gi deg litt mer helse, tåler skade bedre osv osv , selvsagt er man en god spiller trenger man ikke så mange poeng for å ta knekken på visse bosser , men da er man også avhengig av så og si null feil , for oss som er litt tregere så utgjør disse poengene mye.

 

Det er ikke tvil om at man må bli "bedre" for å kunne ta noen bosser og da går det ikke på hvor sterk man er ,men samtidlig er det jo også spillere som har blitt helt avhengig av å skalere via mp (noe det faktisk kan se ut som spillet er lagt opp til) for å kunne bli sterke nok til å ta noen bosser selv eller de må ha den hjelpen de kan få i boss kampene om de skal greie å overleve i det hele tatt.

 

Sånn sett så er jo egentlig spillet litt ubalansert mener nå jeg, men selv med denne ubalansen er spillet utrolig bra.

Hvis ikke PvP'en var en hjernedød adaptability og poke fest så kunne jeg ha sagt meg enig. Gear har mer å si i Dark Souls 2 enn skill fordi det i Dark Souls 1 var det mye mer åpenhet i hvordan spilleren beveger seg under kamp og du blir ikke låst inn i animasjoner like mye som I Dark Souls 1/Demon's. I Dark Souls 1 hadde du mye mer muligheter i variasjoner på builds. Standard PvP level var 100-115 på PC og 110-130 på konsoll, siden fleste folk følgte dette var sannsyneligheten å møte en smurf mye mindre. Dette er ikke saken på Dark Souls 2, siden det har soul memory. Det er ingen grunn for at en spiller skal slutte å levle seg opp, og når personen når 15 millioner soul memory, blir du kastet sammen med folk i max level.

 

Selvsagt var det overpowered ting I Dark Souls 1, men å sammenligne backstabs og DMB med 5buff havelsmelter dual havelyns er i min mening, helt latterlig. Siden våpen upgrade paths er ubrukelig (normal path for eksempel) hjelper dette å drepe build kreativitet.

 

I Dark Souls 1 var det en weapon path for hver eneste type build (det var tre typer magic paths, hver eneste som er unik i seg selv og passer best til forskjellige mengder intelligence). World designen I Dark Souls 2 er ikke mye å skryte av, i motsetning til en forbannet verden hvor alt ser blekt å trist ut, konger, demoner fra en annen verden, en prins som lurer verden til å tro på Guden som har forlatt dem. I Dark Souls 2 hadde du bare en ond dronning og en krig, på slutten av spillet lurer du på hva faen du har gjort i hele spillet, og den crappy endingen gjorde det ikke bedre. Jeg føler at Dark Souls 1 har en veldig sterk emosjonell og spirituell bakgrunn hvor det å ikke gi opp er i sentrum, i motsetning til Dark Souls 2 som var vanskelig bare for å være vanskelig.

 

Å mocappe kamp animasjoner var den største feilen som ble gjort på FromSoftware's B-team. Jeg prøvde hardt å elske dette spillet, men feilet hver eneste gang. DLC ut rævva med minst en boss reskin gjorde ikke situasjonen bedre :p.

 

Å si at B-team hadde 2 år på å presse ut dette produktet er mer enn bare skuffende. Dark Souls 1 var utviklet i 9 måneder og har en utrolig mengde dyphet i sin combat, lore, gameplay og world design. Dark Souls 2 er definitivt et bra spill, men på Souls standarden er det noe dritt, spesielt hvis det er snakk om PvP. Hidetaka Miyazaki hadde en sterk inspirasjon fra engelske middelalder eventyrbøker han leste som liten når han utviklet Dark Souls, mens Dark Souls 2 var utviklet nesten eksklusivt for å lage penger, ikke for å utvikle et bra produkt. Hidetaka sa selv at han ikke ønsket en sequel fordi storyen var allerede ferdig.

 

Jeg kan skrive flere sider om hvorfor Dark Souls 1 er en million ganger sterkere enn etterfølgeren, men jeg er relativt opptatt og vil helst holde det kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ivory > Sunken > Iron

 

Ivory hadde god level design, story, fete bosser, og var ganske ulikt alt annet i serien hittil.

De andre var mer generiske med mindre story, og Iron hadde grusom lvl design imo (top of the line bosser dog)

Endret av Defo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...