Gå til innhold

TEST: Gainward GeForce GTX 970 Phantom


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

 

 

Enig at 3000kr ikke er billig på noen som helst måte, men syntes dette kortet gir ganske mye for pengene tatt i betraktning hvor mye gtx980 koster og hvor lite ekstra man får.

 

Men helt klart 3000kr er ikke billig, og jeg syntes 970 burde ha debutert med en pris på rundt 2500kr.

Det er for lite konkurranse rett og slett til at prisene blir mer forsiktige ser det ut som.

Uenig.

Har lenge syntes at Nvida tar *altfor* mye for sine modeller versus tilsvarende AMD-skjermkort.

Med GTX970 viser de at det ikke lenger er tilfelle.

Har bestilt (og henter om en time) mitt EVGA GTX970 SC og regner med at det blir moro å benche

:)

Du henger med enda :), hoppet på igjen selv men slo til med 980 gtx. Litt rusten etter et pr år med Pc hardware pause, men etter å ha lest review om 980 klarte jeg ikke å sitte på gjerdet lenger, + jeg regner med at vi får se spill som krever nå med tanke på at nye konsoller er sluppet nå ....

 

:)

Jepp.. jeg har hatt tre år? (trur eg) med pause fra "hardware-mikking".

Men fikk litt "dilla" igjen nå.... :fun:

Er en rigg som kun skal brukes til litt benching... (Z97+4790K+GTX970).. men det har blitt "noen" flere rigger for å oppgradere "gamle" rigger.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elektrisk hvin så kraftig at det er "ganske forstyrrende"? Skulle gjerne sett litt utdypning her. Hjelper ikke med stillegående vifter om man likevel får en høyfrekvent lyd som skjærer gjennom kropp og sjel.

 

Synes flere har nevnt dette. Er det mange 970-kort som sliter med coil whine?

Lenke til kommentar

 

Burde hatt med et R9 290 med en skikkelig kjøler. Referanse kjøleren hører ikke hjemme i søppla engang. 290 med stock kjøler er vel knapt å oppdrive lenger.

F.eks et Asus R9 290 DIrectCUII OC.

Hvorfor

Selv 290X blir jo slått av 970 i en del tester

 

Med stock kjøleren (og vifte på auto) blir skjermkortet over 90 grader og vil klokke seg ned. Derfor.

F.eks "Asus 290 DCUII OC" koster ca samme som 970 i testen og begge er overklokket.

 

De har vel ikke med stock 970 i testen heller for å sammenligne...

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Saker til skjermkort som dessverre banka AMD sine "gamle"...! Får håpe for AMDs skyld at de slår tilbake igjen. Men noen som vet noe om når neste AMD-kort kommer?

 

De beste ryktene sier at kortene kommer mars-april på TSMC 28nm, omtrent sammtidig som "900" serien til nvidia kommer i lavt volum på 16nm. Blir spennende det. Regn med utsolgt av alle nvidia 16nm kort frem til tidlig sommer. Om en gjetter i "blinde" tenker jeg tidlig vinter for AMD 16nm. High-end GPU + TSMC 20nm er ikke rykter jeg ville satset på. Om det kommer en annonsering før den tid er vel uvesentlig. Det som teller er når kortene er i maskinen :D

Lenke til kommentar

 

 

Burde hatt med et R9 290 med en skikkelig kjøler. Referanse kjøleren hører ikke hjemme i søppla engang. 290 med stock kjøler er vel knapt å oppdrive lenger.

F.eks et Asus R9 290 DIrectCUII OC.

Hvorfor

Selv 290X blir jo slått av 970 i en del tester

 

Med stock kjøleren (og vifte på auto) blir skjermkortet over 90 grader og vil klokke seg ned. Derfor.

F.eks "Asus 290 DCUII OC" koster ca samme som 970 i testen og begge er overklokket.

 

De har vel ikke med stock 970 i testen heller for å sammenligne...

 

Beste hadde vært og testet referanse fra begge produsenter. Kjøper alltid referanse selv.

Lenke til kommentar

Synes overskriften er ganske missvisende, "Dette «billige» skjermkortet har gjort din gamle toppmodell avleggs".

Såvidt jeg ser er det stortsett nøyaktig like raskt som mitt 780 GHz edition, som kosta under 4000, for et godt halvår siden.

 

Ytelsehoppet fra 680 til 780 var større enn 780 til 980, men 900 serien har mye annet bra som lavere strømforbruk.

 

Hopper nok over denne generasjonen, men det ser lyst ut med tanke på fremtiden for NVidia

Lenke til kommentar

Synes overskriften er ganske missvisende, "Dette «billige» skjermkortet har gjort din gamle toppmodell avleggs".

Såvidt jeg ser er det stortsett nøyaktig like raskt som mitt 780 GHz edition, som kosta under 4000, for et godt halvår siden.

Enig. Ser ikke for meg at de som sitter på et 780 kvitter seg med dette for å kjøpe et nytt kort som yter bortimot det samme.

For de som sitter på et enda eldre kort derimot er det en god nyhet.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...