Gå til innhold

– Apple-kunder er de mest fornøyde


Anbefalte innlegg

Holdningen til mange (deriblant her inne) er ganske simpel: De er fornøyd for de ikke har prøvd noe bedre. Som nevnt mange ganger tidligere: Androidbrukere er usedvanlig opptatt av Apple, og er overrepresentert i enhver artikkel/tråd/kommentarfelt på Tek nettverket, ITavisen, DinSide og VG/DB.

 

Det virker som det rett og slett ikke er lov å like Apple. Det er en bedriten og barnslig holdning, som er like harry som diskusjonen mellom BMW og Mercedes.

 

Jeg er en meget fornøyd Apple kunde, og eier både det ene og andre med Apple logo. I tillegg har drøssevis med PCer og annen elektronikk fra konkurrerende selskap. Å kalle Apple produkter for dårlige og søppel vitner bare hvor kunnskapsløse noen er. At noen i det hele tatt tørr å trekke religionskortet mot Apple er også svært overraskende, jeg har aldri sett en større motstand mot Apple enn nå. Jeg har eid flere og eier fortsatt en android selv, men noen av oss må vel få lov til å like noe annet?

 

Det triste er at det er snakk om en mobiltelefon. Ikke noen som holder tilbake kuren på kreft.

Endret av Woods
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Et produkt blir ikke automatisk bedre selv om den bruker bedre hardware

Det sa jeg heller ikke

 

Det du og mange ikke helt forstår er at det er ikke alle som liker måten Apple har gjort det bare fordi den funger for deg

Det betyr ikke at den fungerer for alle andre ,- nettop på grunn av forskjellig behov

 

Så er det en god del som er lei av at mange av Apple folket viser seg frem ( se jeg har en ny Iphone )

Andre velger den for teste den og finner ut at den er grei nok , dog som eldre modell

 

Kanskje har mange av Apple dingsene overtatt som gliset mange "fattige" måtte ha for ikke føle seg helt overkjørt av de rike som viser seg i sitt nye glis

eller en form for fattigmanns Rolex,- dog som telefon

Lenke til kommentar

Holdningen til mange (deriblant her inne) er ganske simpel: De er fornøyd for de ikke har prøvd noe bedre. Som nevnt mange ganger tidligere: Androidbrukere er usedvanlig opptatt av Apple, og er overrepresentert i enhver artikkel/tråd/kommentarfelt på Tek nettverket, ITavisen, DinSide og VG/DB.

 

Det virker som det rett og slett ikke er lov å like Apple. Det er en bedriten og barnslig holdning, som er like harry som diskusjonen mellom BMW og Mercedes.

 

Jeg er en meget fornøyd Apple kunde, og eier både det ene og andre med Apple logo. I tillegg har drøssevis med PCer og annen elektronikk fra konkurrerende selskap. Å kalle Apple produkter for dårlige og søppel vitner bare hvor kunnskapsløse noen er. At noen i det hele tatt tørr å trekke religionskortet mot Apple er også svært overraskende, jeg har aldri sett en større motstand mot Apple enn nå. Jeg har eid flere og eier fortsatt en android selv, men noen av oss må vel få lov til å like noe annet?

 

Det triste er at det er snakk om en mobiltelefon. Ikke noen som holder tilbake kuren på kreft.

Du må vite hva man mener med "søppel" .

Det betyr jo bare at man ikke får den til å fungere slik man ønsker.

 

 

Forøvrig så går den en holdning fra mange Apple folk at dingsene funger bare , ute å ta med at det også er den forutsetninger som må til for at det virker.

 

mange liker heller ikke å risikere å vær låst til Apple dingser hvis de skal koble sammen enheter , eller være nød til skaffe seg dyre overganger for å koble den sammen med ikke Apple dingser

Lenke til kommentar

 

 

Et produkt blir ikke automatisk bedre selv om den bruker bedre hardware

Det sa jeg heller ikke

 

Det du og mange ikke helt forstår er at det er ikke alle som liker måten Apple har gjort det bare fordi den funger for deg

Det betyr ikke at den fungerer for alle andre ,- nettop på grunn av forskjellig behov

 

Så er det en god del som er lei av at mange av Apple folket viser seg frem ( se jeg har en ny Iphone )

Andre velger den for teste den og finner ut at den er grei nok , dog som eldre modell

 

Kanskje har mange av Apple dingsene overtatt som gliset mange "fattige" måtte ha for ikke føle seg helt overkjørt av de rike som viser seg i sitt nye glis

eller en form for fattigmanns Rolex,- dog som telefon

 

 

Nei, du har helt rett - jeg forstår ikke. Det er nok skrivemåten din jeg ikke forstår, så du må gjerne forklare litt nærmere hva du egentlig mener. Hvis du ikke liker måten Apple har gjort ting på, er det noe som plager mentalt? Jeg er ikke særlig fan av hvordan diverse selskap opererer, vet du hva jeg gjør? Jeg holder meg unna.

 

En annen ting du må forstå er at mange av oss velger iPhone for den er bra for oss. Nye iPhone 6 har i tillegg gjort det bra i benchmarks, noe jeg egentlig bryr meg lite om. Du må forstå at jeg har full rett til å kjøpe en iPhone, uten at du skal gå rundt og trekke sykelige konklusjoner at jeg er på jakt etter statussymbol osv... Det blir rett og slett for dumt.

 

Til og med mine 5 år i EL-butikk var jeg ikke borti denne gjengen du nettopp beskrev.

 

 

Holdningen til mange (deriblant her inne) er ganske simpel: De er fornøyd for de ikke har prøvd noe bedre. Som nevnt mange ganger tidligere: Androidbrukere er usedvanlig opptatt av Apple, og er overrepresentert i enhver artikkel/tråd/kommentarfelt på Tek nettverket, ITavisen, DinSide og VG/DB.

 

Det virker som det rett og slett ikke er lov å like Apple. Det er en bedriten og barnslig holdning, som er like harry som diskusjonen mellom BMW og Mercedes.

 

Jeg er en meget fornøyd Apple kunde, og eier både det ene og andre med Apple logo. I tillegg har drøssevis med PCer og annen elektronikk fra konkurrerende selskap. Å kalle Apple produkter for dårlige og søppel vitner bare hvor kunnskapsløse noen er. At noen i det hele tatt tørr å trekke religionskortet mot Apple er også svært overraskende, jeg har aldri sett en større motstand mot Apple enn nå. Jeg har eid flere og eier fortsatt en android selv, men noen av oss må vel få lov til å like noe annet?

 

Det triste er at det er snakk om en mobiltelefon. Ikke noen som holder tilbake kuren på kreft.

Du må vite hva man mener med "søppel" .

Det betyr jo bare at man ikke får den til å fungere slik man ønsker.

 

 

Forøvrig så går den en holdning fra mange Apple folk at dingsene funger bare , ute å ta med at det også er den forutsetninger som må til for at det virker.

 

mange liker heller ikke å risikere å vær låst til Apple dingser hvis de skal koble sammen enheter , eller være nød til skaffe seg dyre overganger for å koble den sammen med ikke Apple dingser

 

 

Definisjonen av søppel er "når noe ikke fungerer slik man ønsker"? Hva folk ønsker å legge i det ordet, for være opp til dem. Poenget er at det er overflod av slike kommentarer, som har i all hensikt å rakke ned på en større brukergruppe - pga en mobiltelefon. Jeg mener dette er en usedvanlig dårlig holdning, og kan ikke begripe hvorfor en såpass stor gjeng hele tatt gidder å bruke energi på å rakke ned på noe de ikke har lyst å kjøpe.

 

Hvis folk ikke liker å være låst til Apple, kjøp noe annet?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg skal forsøke å forklare

 

man har de som leser tester om bl.a. Iphjone og drar sin egen konklusjon ut fra det man leser

noen av dem vil prøve telefonen , andre ønsker ikke det

av de som prøver så blir noen fornøyde mens andre ikke blir det

 

Så høre man fra media hvordan enkelte kunder blir behandlete av Apple under forskjellige situasjoner

er det negativt så reparer man og synes det er merkelig ( og antagelig også inntredende ) at så mange likevel blir dratt mot Apple

 

Når man så har at stor merkevare der mange kunder for en noe steil holdning mot seg er det uendelig at ikke flere protester mot selskapet.

 

Dette er ting som påvirker folk

 

Da blir det som man kjøper produktet til tross for at dett er både medføre mye penger og en noen tvilsom kundebehandling

i tillegg til a produktet kan oppfattes som å ha lit mange begrensninger.

 

f.eks så kan man som oftest ikke koble Apple produkter sammen men andre produkter uten dyre overgangs koblinger

og så har jo måte programmene / appene fungerer på stor betydning her ( både på negitv og positiv måte )

Lenke til kommentar

Androidbrukere er usedvanlig opptatt av Apple, og er overrepresentert i enhver artikkel/tråd/kommentarfelt på Tek nettverket, ITavisen, DinSide og VG/DB.

 

Android har over 80% markedsandel. Brukerne er allikevel ikke representert med mer enn ca 50% av innleggene... Den andre snaue 50-prosenten består av Apple-brukere. Apple har rundt 11,5% markedsandel...

 

Det virker som det rett og slett ikke er lov å like Apple. Det er en bedriten og barnslig holdning, som er like harry som diskusjonen mellom BMW og Mercedes.

 

Du synes Apple fansen oppfører seg eksemplarisk til sammenlikning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har neppe "kombinert" tallene fra Samsung, Lenovo og Asus, men akkurat som i idrett, så kommer de med samme poengsum på "delt" i dette tilfellet andreplass. Altså er disse like gode, eller som i dette tilfellet har scoret like bra i en spørreundersøkelse.

I tillegg er slike undersøkelser som dette ganske dårlige på å vise fakta, på grunn av merkeloyalitet. En gjennomsnittlig Apple bruker er mye mere loyal enn en gjennomsnittlig "alle andre" bruker. Og de veldig loyale folkene som gjennomfører slike spørreundersøkelser har en lei tendens til å pynte på svarene sine, med den hensikt å sørge for at "deres merke" skal "vinne".

Lenke til kommentar

 

Androidbrukere er usedvanlig opptatt av Apple, og er overrepresentert i enhver artikkel/tråd/kommentarfelt på Tek nettverket, ITavisen, DinSide og VG/DB.

 

Android har over 80% markedsandel. Brukerne er allikevel ikke representert med mer enn ca 50% av innleggene... Den andre snaue 50-prosenten består av Apple-brukere. Apple har rundt 11,5% markedsandel...

 

Dette.

 

Problemet er nok heller ikke bare brukerne, men hvordan media konstant drives som et PR-maskineri for Apple. Det fungerer åpenbart, og skaper sterke meninger fra alle sider.

Lenke til kommentar

 

Det er jo tross alt en amerikansk undersøkelse, så jeg synes spørsmålet har stor gyldighet. Når drar dere fram en koreansk undersøkelse på det samme?

Du tenker på denne:

http://appleinsider.com/articles/14/05/09/apples-iphone-destroys-samsung-in-south-korean-customer-satisfaction-rankings

 

 

Ja, riktig ja, så CPU en i 5S yter vesentlig bedre enn CPU-en i S5.... right...

 

Dette blir jo som å spørre en Audi blodfan om det er noe særlig feil på Audi...

Lenke til kommentar

 

Har man Android vil det ofte være: "Jeg har bildene mine på Dropbox, Google Drive eller liknende, jeg har appene mine i Google Play, og selv om launcherne er litt ulike er det ikke så voldsomt mye som skiller en Android-telefon fra en annen mht bruk. Dermed kan det godt hende jeg bytter dersom en annen produsent kommer med en skikkelig lekker telefon"

Du er like bundet til Android om du kjøper apper på Play Store som du er på iOS og WP. Backup av bilder som du nevnte har man i lange tider kunnet gjøre med iOS til dropbox allerede.

 

Har man Windows vil det stort sett være det samme mht lagrede filer og apper om man holder seg til Windows, men i tillegg er det enklere for folk å forholde seg til de samme skytjenestene på Android om man har en Windows-telefon.

Jasså? Hvordan er det enklere å forholde seg til? Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde Windows Phone, men å si at det er enklere på Windows Phone blir litt rart i mine øyne når WP ikke har støtte for hverken Google Disk eller Dropbox(så vidt jeg kan se på dropbox og googles sider). iOS derimot har nå ikke bare støtte for appene, men også innebygget for å bruke andre skytjenester enn iCloud med iOS 8.

 

 

Det er feil, man er ikke like bundet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo tross alt en amerikansk undersøkelse, så jeg synes spørsmålet har stor gyldighet. Når drar dere fram en koreansk undersøkelse på det samme?

Du tenker på denne:

http://appleinsider.com/articles/14/05/09/apples-iphone-destroys-samsung-in-south-korean-customer-satisfaction-rankings

Ja, riktig ja, så CPU en i 5S yter vesentlig bedre enn CPU-en i S5.... right...

 

Dette blir jo som å spørre en Audi blodfan om det er noe særlig feil på Audi...

Dette var en masseundersøkelse på kundetilfredshet. Det var IKKE en benchmark-test. Og den viser at sørkoreanere er mye mer tilfreds med Apples iPhone 5S enn med Samsungs Galaxy S5.

Nå er det slik at det er vanlig å sammenligne konkurrerende produkter som ligger nært hverandre i lanseringsdato. iPhone 5S var lansert 20 sept 2013, mens Galaxy S5 var lansert 11 april 2014. Det betyr at iPhone 5S er 7 måneder eldre. Det kanskje riktigere hadde vært å sammenligne Galaxy S5 med iPhone 6 som ble lansert denne måneden, dvs 5 måneder etter Galaxy S5, siden disse er nærmest hverandre i lanseringsdato. Noen vil kanskje påstå at 5 eller 7 måneder ikke utgjør store forskjellen. Uansett, så er ditt problem at iPhone6 for tiden får mye bedre rangering i tester i ulike nettaviser enn iPhone 5S gjorde. Ser du noen god grunn til at sørkoreanerne ikke skulle foretrekke splitternye iPhone6 enda mer foran Galaxy S5 enn de allerede faktisk foretrekker relativt gamle iPhone 5S foran Galaxy S5?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå tenker jeg jo at flesteparten som kjøper feks Mac laptop ikke er spesielt interessert i pc fra bunn og grunn, og derimot ikke har noen grunn til å være misfornøyd med kjøpet. Dette er bare mine tanker da.

Spot on.

 

Helt feil.

Statistikk viser at 7 av 8 Mac-eiere allerede eier MINST en Windows-PC, og derfor har et mye bedre sammenligningsgrunnlag enn de som IKKE eier en Mac har. I tillegg er Mac-eiere mer interessert i teknologi, skal man dømme utfra det faktum at de EIER dobbelt så mye teknologi enn Windows-eierne.

http://www.neowin.net/news/85-of-mac-owners-have-windows-too

 

Og det illustrerer problemet her inne; først er det noen som kommer med ufundert SYNSING uten rot i virkeligheten, og så så setter hylekoret av fanbois inn med uforbeholden støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Uansett, så er ditt problem at iPhone6 for tiden får mye bedre rangering i tester i ulike nettaviser enn iPhone 5S gjorde.

 

Hvordan er det mitt problem?

 

MVH en som ikke kan huske sist et nytt produkt ikke ble foretrukket over forgjengeren.

Det er ditt FORKLARINGSPROBLEM at et nytt produkt som Galaxy S5 ikke foretrekkes foran et 7 måneder eldre produkt som iPhone 5S.

Takk forresten for at du understreker poenget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Uansett, så er ditt problem at iPhone6 for tiden får mye bedre rangering i tester i ulike nettaviser enn iPhone 5S gjorde.

 

Hvordan er det mitt problem?

 

MVH en som ikke kan huske sist et nytt produkt ikke ble foretrukket over forgjengeren.

Det er ditt FORKLARINGSPROBLEM at et nytt produkt som Galaxy S5 ikke foretrekkes foran et 7 måneder eldre produkt som iPhone 5S.

Takk forresten for at du understreker poenget mitt.

 

 

Ok, så jeg er herved forpliktet til å forklare deg hvorfor dette skjer?

 

...du er med andre ord også enig i at det ikke helt henger på greip...

Lenke til kommentar
Statistikk viser at 7 av 8 Mac-eiere allerede eier MINST en Windows-PC, og derfor har et mye bedre sammenligningsgrunnlag enn de som IKKE eier en Mac har. I tillegg er Mac-eiere mer interessert i teknologi, skal man dømme utfra det faktum at de EIER dobbelt så mye teknologi enn Windows-eierne.

http://www.neowin.net/news/85-of-mac-owners-have-windows-too

Så hvis du eier en Mac og en PC så regnes du som en "Mac-eier som eier MINST en Windows PC" ?

Hvorfor er du ikke en "Windows PC-eier som også eier MINST en Mac"?

 

Den NeoWin-artikkelen sammenligner epler og bananer;

 

Hvis vi sier at 300 millioner amerikanske hjem har en eller flere personlige datamaskiner (PC eller Mac), så eier 12% av disse en Mac (eller flere), altså 36 millioner hjem. Det tilsvarende tallet for Windows-PC'er er ikke oppgitt i artikkelen, men det er ikke urimelig å benytte tallet 85% for andelen hjem som eier en PC (eller flere), altså 300*0,85= 255 millioner hjem.

 

85% av de som eier Mac - altså 36*0,85 = 30,6 millioner hjem - eier også en PC (eller flere).

29% av de som eier PC - altså 255*0,29 = 73,95 millioner hjem - eier også en Mac.

 

Det samme gjelder når man sammenligner inntekt og antall laptop'er.

 

Kort sagt, en stor prosentandel av noe "lite" er (ikke sjelden) mindre enn en liten prosentdel av noe "stort".

Lenke til kommentar

 

 

Nå tenker jeg jo at flesteparten som kjøper feks Mac laptop ikke er spesielt interessert i pc fra bunn og grunn, og derimot ikke har noen grunn til å være misfornøyd med kjøpet. Dette er bare mine tanker da.

Spot on.

 

Helt feil.

Statistikk viser at 7 av 8 Mac-eiere allerede eier MINST en Windows-PC, og derfor har et mye bedre sammenligningsgrunnlag enn de som IKKE eier en Mac har. I tillegg er Mac-eiere mer interessert i teknologi, skal man dømme utfra det faktum at de EIER dobbelt så mye teknologi enn Windows-eierne.

http://www.neowin.net/news/85-of-mac-owners-have-windows-too

 

Og det illustrerer problemet her inne; først er det noen som kommer med ufundert SYNSING uten rot i virkeligheten, og så så setter hylekoret av fanbois inn med uforbeholden støtte.

 

 

Nå roter du deg skikkelig inn i det her. Denne statistikken viser IKKE at 7 av 8 mac-eiere kjøper seg en windows-PC samtidig som de kjøper seg en mac. De har med andre ord en gammel Windows-PC og en ny Mac.

 

Videre er det jo slik at mac typisk er langt dyrere enn sine konkurrenter. Hva forventer du at utfallet skal bli dersom man har en 3 år gammel PC til 5k, og kjøper seg en mac til 15k?

 

...og en som ikke har særlig bruk for en kraftig PC, men som allikevel legger 15-25k på bordet for en fancy maskin kan kjennetegnes ved... Ja, riktig, litt lite kontroll på eget forbruk ja. Og da er det vel ikke spesielt sannsynlig at vedkommende også impulskjøper noen mobiler, nettbrett osv heller?

 

Og det illustrerer problemet her inne; først er det noen som kommer med ufundert SYNSING uten rot i virkeligheten, og så så setter hylekoret av fanbois inn med uforbeholden støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...