Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - BarneyGumble - 100 mm f/2.0


Anbefalte innlegg

Bruker: BarneyGumble


Deltagernivå: Pingle


Utstyr: Sony A7/A7s med Zeiss 100 mm f/2.0 Makro Planar



Jobb og familie tar mesteparten av tiden min for øyeblikket og jeg får en stor utfordring med å rekke og levere nok bilder selv om jeg bare er "Pingle". Eneste dagslyset jeg ser er stort sett til og fra jobb og barnehage så motivene begrenser seg nok til disse strekningene, men jeg skal prøve å unngå enkle løsninger som bilde av kaffekoppen eller tastaturet :hm: Tross valg av objektiv blir det lite makro, men er smal DOF fetisjist så bildene kan nok bære preg av det :)


Endret av BarneyGumble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har dukket opp et par utfordringer for meg med denne festen. For det første er det mørkere enn jeg trodde når jeg reiser på jobb i oktober og jeg må nok ty til åpen blender en del gjennom festen. Dagens bilde kunne hatt godt av litt nedblending, men sånn ble det nå..

 

Det største problemet er imidlertid at jeg har fått tak i et adapter til objektivet som gir kraftig flare hvis jeg bare nærmer meg en lyskilde. Jeg må nesten peke kameraet i bakken for å unngå flare. Det blir en utfordring og jeg håper nytt adapter kommer raskt på plass.

 

Mitt første, tatt på vei til jobb i dag:

 

1. Stien

post-153786-0-00541700-1412185443_thumb.jpg

Endret av BarneyGumble
Lenke til kommentar

Fine linjer, dybde og stemning i de to første. Synes liten skarhetdybde gjør seg bra i det første bildet. Tåken i nummer to løfter dette ytterligere.

 

Brukte Makro-Planaren i festen i fjor og høstmørket skapte utfordringer. Den eneste oktoberfesten hvor jeg stort sett brukte stativ, det betaler seg.

Endret av twoeyes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...