Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - BarneyGumble - 100 mm f/2.0


Anbefalte innlegg

Fine bilder, både spiral, trapp og hånd - god variasjon på motivene.

 

Takker! Moro at du kommenterer det med variasjon for jeg har prøvd å ha det litt i bakhodet, men det er nok også en konsekvens av litt for lite tid så jeg har måttet ta til takke med det som dukker opp.

Endret av BarneyGumble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det!

 

Dagens ble nok et lunsjmotiv. Hadde ikke allverdens med tid til å finne gode motiver så letingen ble vel så mye etter fine bakgrunner. Denne bakgrunnen syntes jeg ble litt halvkaotisk, men likte fargene. Ser at det er med en gren der som ser ut som en mislykket kloning, men den er der i virkeligheten. Den burde nok vært ryddet bort i PS, men jeg lot den være der.

 

13. Løvet

post-153786-0-05434200-1413835007_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er ganske så enig med din egen analyse, fine farger, synes bakgrunnen ble litt interessant også, med lyspunktene der. Du oppgir ikke exif, så ikke så lett å vurdere, men tror kanskje det hadde vært enda flottere om hele bladet var i fokus. Og ja, den ene kvisten ser litt merkelig ut ;)

 

Jepp, er egentlig enig med deg angående blendervalg. Jeg tror jeg var på blender 4, som ble valgt fordi bakgrunnen da så ut til å være passe ute av fokus (den ble for rotete om jeg blendet ned mer). I ettertid ville jeg kanskje heller åpnet blenderen litt og gjort det tydeligere at bare deler av bladet var i fokus. Lett å være etterpåklok når man sitter bak en 27" skjerm :hm:

 

Takk for utfyllende tilbakemelding forresten :)

Lenke til kommentar

Takk for flere fine kommentarer! Henger litt etter med å kikke på trådene til dere andre, men kommer snart sterkere tilbake.

 

Ny runde i lugubre strøk i dag. Følte først og fremst at 100 mm ikke passet inn med motivene jeg fant i tillegg til at jeg fortsatt er dårlig til å finne motivene på sånne plasser.

 

14. Utsikten

post-153786-0-96318800-1414010776_thumb.jpg

 

 

 

post-153786-0-68404900-1414010815_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding begge to :) Er vel den dagen jeg har vært minst fornøyd med hittil så da er det jo fint å vite at noen allikevel gidder å kikke.

 

Enig i at det burde vært mer luft, men det hang så mye skrot nedover veggen at hvis jeg skulle hatt med mer i høyden ville det blitt mye rot. Har allerede klonet bort noen taustumper og ledninger som hang ned.

 

 

Morsom effekt med gardinene som viste en slags symmetri i de to fagene av vinduene nærmest hverandre (uff, klønete sagt, men håper det blir forstått).

 

Denne skjønte jeg ikke helt dessverre. Kan det være at du tror bildet er tatt fra utsiden med gardiner inne? Det er tatt innenfra og ut og mønstrene i vinduet er et bygg på andre siden av veien. Eller misforstod jeg deg :hmm:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding begge to :) Er vel den dagen jeg har vært minst fornøyd med hittil så da er det jo fint å vite at noen allikevel gidder å kikke.

 

Enig i at det burde vært mer luft, men det hang så mye skrot nedover veggen at hvis jeg skulle hatt med mer i høyden ville det blitt mye rot. Har allerede klonet bort noen taustumper og ledninger som hang ned.

 

 

Morsom effekt med gardinene som viste en slags symmetri i de to fagene av vinduene nærmest hverandre (uff, klønete sagt, men håper det blir forstått).

 

Denne skjønte jeg ikke helt dessverre. Kan det være at du tror bildet er tatt fra utsiden med gardiner inne? Det er tatt innenfra og ut og mønstrene i vinduet er et bygg på andre siden av veien. Eller misforstod jeg deg :hmm:

Det var nok jeg som ikke skjønte at det var tatt innenfra, uansett likte jeg bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...