Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg har bare møtt RASSHØL mannfolk, og har mistet troen.. kan noen opplyse meg?


Anbefalte innlegg

Ja, det er dere vel.. hva gjør deg til et "skikkelig mannfolk" og hva gjør dama di til "skikkelig dame"?

Jeg er ikke psyko, og jeg viser ikke utvendig at jeg tenker som jeg gjør. Jeg kan bitche unødvendig for småting, men det tror jeg de fleste jenter gjør. Dere er jo ganske treige til å få gjort ting :p Det tror jeg er gjennomgående.

 

Jeg kan være en kjempebra kjæreste jeg, hvis jeg får respekt og kjærlighet! At jeg har tiltrekt meg idioter er ikke min skyld. For de har ikke virket sånn, før vi har vært sammen en stund. De later som de er drømmemenn, helt til de har "fanga meg"- så slipper de beistet løs. Og jeg tror det er FÅ mannfolk som vet hvordan det er å være i et forhold, fra jenta sin side.

 

Du kan jo vurdere å bli lesbisk en periode, så tror jeg nok du går tilbake til menn. Da ser du litt hva menn har å slite med :)

 

Det er to om en tango. Sagt i all vennskapelighet.

 

Det meste kjører seg til om begge er villig til å jobbe med forholdet og kan gi og ta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...) Han har ikke vist tegn til noe av det jeg tror om mannfolk enda.. ok, kanskje litt- men ikke noe drittsekk trakter enda. Men det at jeg tror at han er sånn innerst inne, og bare unngår å vise det- ødelegger mye for meg og han. Jeg tror jeg er forferdelig mye mer grinete enn nødvendig på alt og ingenting fordi jeg er så redd for at han er sånn. Tar sorgene på forskudd med andre ord. (...)

 

 

Problemet med å tro dette er at du risikerer å havne i samme uløkka fordi måten du oppfører deg på og forventningene dine kan smitte over på ham og få ham til å oppføre seg som et rasshøl fordi det er det du tydeligvis forventer at han skal være. Så, på sett og vis bidrar du til å skape disse rasshølene. Dessuten, som flere andre har nevnt så er fellesnevneren her deg, og hvis du konsekvent tiltrekker deg rasshøl så er det kanskje på tide å ta en titt på sin egen smak og oppførsel.

 

(...)

Jeg er ikke psyko, og jeg viser ikke utvendig at jeg tenker som jeg gjør. Jeg kan bitche unødvendig for småting, men det tror jeg de fleste jenter gjør. Dere er jo ganske treige til å få gjort ting :p Det tror jeg er gjennomgående.

 

Jeg kan være en kjempebra kjæreste jeg, hvis jeg får respekt og kjærlighet! At jeg har tiltrekt meg idioter er ikke min skyld. For de har ikke virket sånn, før vi har vært sammen en stund. De later som de er drømmemenn, helt til de har "fanga meg"- så slipper de beistet løs. Og jeg tror det er FÅ mannfolk som vet hvordan det er å være i et forhold, fra jenta sin side.

Utheving gjort av meg.

 

Så du påstår først i en setning at du ikke viser hva du tenker, for så i neste setning å nærmest bekrefte at du faktisk gjør det, før du kommer med en nødredning i form av "det tror jeg de fleste jenter gjør."

 

Som de sier på fremmedlandsk; And here's the kicker - Alle, og jeg gjentar, alle, viser utvendig hva de tenker. I varierende grad, ja, men kroppsspråk, stemmebruk og ordvalg vil i de aller fleste tilfeller avsløre hva vi tenker, med mindre man er sosiopat og/eller lystløgner. Det gjelder oss alle, men de færreste av oss er i stand til å se det med mindre vi er bevisste på det.

 

Når det gjelder avsnitt to, se svaret jeg skrev på det første sitatet.

 

Mine $0.02

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil tro TS er pen. Pene damer har en tendens til å ende opp med drittsekker... :hmm:

Finn deg en "stygg en" som ingen andre vil ha, for da får du en som gjør hvasomhelst for deg for han er livredd du skal slå opp, og du slipper andre damer flørter med han... :whistle:

 

Jeg har prøvd det også skjønner du! Jeg blei sammen med en litt sånn "nerde" type. Ikke noe spesielt sexy, men kjempesnill og grei. Så jeg falt for han. Han var typen som ikke det var noe å utsette på. Alle likte han, alle synes han var snill, og synes jeg var såå heldig som ble sammen med han.

 

Skikkelig uskyldig type.

 

7 mnd inn i forholdet fant jeg ut at han hadde lyvd om ganske mye. Han ble en sånn som sitter på pcn 24/7.. sexliv, kosekvelder og sosialliv bare forsvant ut av vinduet. Så utviklet han forhold med flere jenter over nett, og snakket med dem i steden..Han taklet ikke virkeligheten, måtte leve inne på pcn. Så det måtte jeg gi opp.

Prøve en uten pc og med samme interesser som du selv har...
Lenke til kommentar

Jeg har lenge påstått at norske kvinner for det meste ikke er noe å spare på lengre, og dine punkter viser mye av dette mener jeg

 

Jeg tror at

-ingen menn koser seg når de hører på dama snakke.

Menn liker å prate med(ikke bare høre på)dama, de liker ikke å bli maset på, klaget på og har ikke lyst til å late som de er intressert i hva kleder du ønsker å snakke om.

 

-alle menn prøver å snike seg unna å gjøre husarbeid og utnytter dama si ved å la henne gjøre alt.

Hvis dama gjør alt husarbeide er det vandligvis fordi hun har tid til det. Hvis du ikke klipper grasset, måker snøen eller skifter dekk på bilen. Hvorfor skal han vaske opp, støvsuge eller tørke støv?

 

-de er late

Hvis de er latere enn kvinner hvorfor har de mer muskelmasse?

 

-de er ego, tenker alltid på seg selv først.

Dette gjelder begge kjønn.

 

-er mer opptatt av å tilfredsstille seg selv, enn dama.

Samme punkt som over men her har vandligvis menn fordelen at de er enklere å tilfredstille. (dette gjelder både sex og andre ting)

 

-angrer på at de har fått barn (de som har fått det), føler at det var dama sitt valg og synes det er drit kjipt.

Dette føler jeg er feil, menn som ikke ønsker barn vil seff angre hvis de får ett. Men i motsetning til kvinner har ikke mannen noen mulighet til å terminere farskapet etter at ulykken har skjedd. Inntil menn får mulighet til å avbryte sine plikter som far er det dere kvinners ansvar å ikke få barn med menn som ikke ønsker å bli fedre. Ingen mann vil svare uærlig på om de ønsker å bli far.

 

-flørter med andre damer, f.eks på jobben

Få menn flørter seriøst på arbeidsplassen sin, først og fremst fordi det er noe av det farligste man kan gjøre. At noen kvinner er syklig sjalu på en hver annen kvinne som må prioriteres høyere på grunn av profesjonelle forhold er dog langt mer vandlig.

 

-at de snakker dritt om dama til kompiser

Snakker de til deg om dama til kompisen? Eller er dette noe du overhører når de snakker sammen?

 

Dette punktet høres veldig lite mannelig ut for meg med mindre det er prat mellom menn, det å f.eks. si "Skal du hjem til dragen?"(dragen da er dama eller kona) er på ingen måte å snakke nedlatende om henne.

 

Sånn har ALLE kjærestene mine vært, og jeg har følelsen av at det er sånn alle er.. JA jeg er skadet. Og jeg trenger hjelp fra menn til å forstå at dere ikke er sånn! Eller?

Jeg har vanskelig for å tro at alle menn er som du beskriver, men det er også fult mulig at dine forventninger er problemet eller at du har begrenset utvalget av menn til for lite område.

 

Siden jeg selv har kommet til konklusjonen norske kvinner flest ikke er noe å samle på skal jeg ikke ignorere muligheten for å komme fram til samme konklusjon angående menn, jeg har ikke noe data angående hvordan det er å leve sammen med en mann, men ut i fra listen du kom med synes jeg ikke det var godt begrunnet.

Endret av Civilix
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror at

-ingen menn koser seg når de hører på dama snakke.

-alle menn prøver å snike seg unna å gjøre husarbeid og utnytter dama si ved å la henne gjøre alt.

-de er late

-de er ego, tenker alltid på seg selv først.

-er mer opptatt av å tilfredsstille seg selv, enn dama.

-angrer på at de har fått barn (de som har fått det), føler at det var dama sitt valg og synes det er drit kjipt.

-flørter med andre damer, f.eks på jobben

-at de snakker dritt om dama til kompiser

 

 

Sånn har ALLE kjærestene mine vært, og jeg har følelsen av at det er sånn alle er.. JA jeg er skadet. Og jeg trenger hjelp fra menn til å forstå at dere ikke er sånn! Eller?

 

Kjenner meg igjen.. har møtt slike jeg og.... Men håper fortsatt på at det er noe som oppfører seg bedre ;)

Lenke til kommentar

kjære TS, når du er på butikken. Du ser menn rundt om kring. Du går bort til han som har tattoveringer opp og ned armene, har singlet og går i GASP bukse og så hopper du til sengs med ham, han viser seg å være en drittsekk og du sutrer og klager over at du bare knuller drittsekker.

 

Hva med å gå bort til han som går i joggesko, allværsjakke og hjemmestrikka topplue som ikke helt vet om han skal velge fiskekaker eller kjøttkaker til middag, da tror jeg du får en litt annen oppfatning, men det er ikke aktuelt er det vel kjære? ;)



Anonymous poster hash: 88fbb...b76
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

kjære TS, når du er på butikken. Du ser menn rundt om kring. Du går bort til han som har tattoveringer opp og ned armene, har singlet og går i GASP bukse og så hopper du til sengs med ham, han viser seg å være en drittsekk og du sutrer og klager over at du bare knuller drittsekker.

 

Hva med å gå bort til han som går i joggesko, allværsjakke og hjemmestrikka topplue som ikke helt vet om han skal velge fiskekaker eller kjøttkaker til middag, da tror jeg du får en litt annen oppfatning, men det er ikke aktuelt er det vel kjære? ;)

 

Anonymous poster hash: 88fbb...b76

 

Det er utrolig mange som kan fortelle hvor forelsket de er helt til de får sex noen ganger. Og så bare gir de faen og ignorerer. Det er veldig vondt. Og derfor er det lurt å holde igjen, men samtidig ha øynene åpen for de som faktisk virker snille ut. Er nok av frekke badboys, og de er frempå ganske fort i starten.

Lenke til kommentar

 

 

kjære TS, når du er på butikken. Du ser menn rundt om kring. Du går bort til han som har tattoveringer opp og ned armene, har singlet og går i GASP bukse og så hopper du til sengs med ham, han viser seg å være en drittsekk og du sutrer og klager over at du bare knuller drittsekker.

 

Hva med å gå bort til han som går i joggesko, allværsjakke og hjemmestrikka topplue som ikke helt vet om han skal velge fiskekaker eller kjøttkaker til middag, da tror jeg du får en litt annen oppfatning, men det er ikke aktuelt er det vel kjære? ;)

 

Anonymous poster hash: 88fbb...b76

 

Det er utrolig mange som kan fortelle hvor forelsket de er helt til de får sex noen ganger. Og så bare gir de faen og ignorerer. Det er veldig vondt. Og derfor er det lurt å holde igjen, men samtidig ha øynene åpen for de som faktisk virker snille ut. Er nok av frekke badboys, og de er frempå ganske fort i starten.

 

Det går ikke an å beskytte seg mot folk som bare er ute etter sex, er dem gode skuespillere så går det ikke. Hvis du tror du kan beskytte deg mot det så blir du det jeg kaller "ei gal kjerring". Hver gang jeg møter ei som er "brent" så vaier det røde flagg med en gang.

 

"bare ute etter sex du sikkert... hehehe"

"hvorfor har du ikke svart på meldingen jeg sendte deg i går kveld?"

"luring du jeg vet det hehehe"

 

Alt jeg sa var "hei"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære TS,

 

For å forstå at dette ikke gjelder for samtlige menn, så kreves det kun ett unntak. Jeg velger å bruke meg selv, og så får du selv velge om du mener jeg lyver.

 

Jeg tror at

-ingen menn koser seg når de hører på dama snakke.

Dette er falskt. Jeg syns til tider at det er kjempespennende å høre på damer når de snakker... forutsatt at de snakker om noe som er interessant. Uansett kjønn, hvis noen snakker om noe kjedelig, så er det kjedelig å høre på.

 

-alle menn prøver å snike seg unna å gjøre husarbeid og utnytter dama si ved å la henne gjøre alt.

For all del, jeg kan snike meg unna ting til tider, men jeg lar aldri noen andre gjør alt av arbeidet.

 

-de er late

Vel, ja.

 

-de er ego, tenker alltid på seg selv først.

Man kan argumentere for at all form for altruisme egentlig er egoistisk.

 

-er mer opptatt av å tilfredsstille seg selv, enn dama.

Sure. Men det er også tilfredsstillende for meg at damer blir tilfredsstilt.

 

-angrer på at de har fått barn (de som har fått det), føler at det var dama sitt valg og synes det er drit kjipt.

Okay, akkurat dette har jeg ingen erfaring med. Men jeg kan skjønne at det er veldig kjipt at man egentlig ikke har noen makt til å påvirke det dersom dama blir gravid.

 

-flørter med andre damer, f.eks på jobben

Kanskje litt :)

 

-at de snakker dritt om dama til kompiser

Nei. Det har jeg aldri gjort, og jeg kommer ikke på noen venner som har gjort det heller. Noen tilfeller har det vært av at man har kommentert problemer, med da kun med et ønske om å få råd (jeg er riktignok forbløffet over at enkelte folk spør meg om råd i slike situasjoner, men nok om det).

 

Sånn har ALLE kjærestene mine vært, og jeg har følelsen av at det er sånn alle er.. JA jeg er skadet. Og jeg trenger hjelp fra menn til å forstå at dere ikke er sånn! Eller?

Høres ut som om du har grusomt dårlig smak.

Lenke til kommentar

Sier du egentlig:

-ingen menn koser seg når de hører MEG snakke.

-alle menn prøver å snike seg unna å gjøre husarbeid og utnytter MEG ved å la MEG gjøre alt fordi jeg ikke stiller noen krav selv

-de er late fordi jeg oppfordrer dem til latskap

-de er ego, tenker alltid på seg selv først fordi jeg setter mannfolka på en pidestall.

-er mer opptatt av å tilfredsstille seg selv, enn MEG.

-angrer på at de har fått barn (de som har fått det), føler at det var MITT valg og synes det er drit kjipt at jeg kuttet ut prevensjonen i hemmelighet.

-flørter med andre damer, f.eks på jobben, ingen flørter jo med meg.

-at de snakker dritt om MEG til kompiser

Alvorlig talt: Hvem er felles nevner her? En gang er ingen gang, to ganger er en gang for mye, tre ganger er en holdning.

Mange menn er langt fra din portofolie. Finnes det noen venninner uten ulvegenser og Petterøes som du kan spørre til råds neste gang du møter en mann. Åpenbart har du behov for innspill til hva som er en kvalitativt bra mann og hva som er kvantitativ drit.

Alt godt til deg og lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at

1-ingen menn koser seg når de hører på dama snakke.

2-alle menn prøver å snike seg unna å gjøre husarbeid og utnytter dama si ved å la henne gjøre alt.

3-de er late

4-de er ego, tenker alltid på seg selv først.

5-er mer opptatt av å tilfredsstille seg selv, enn dama.

6-angrer på at de har fått barn (de som har fått det), føler at det var dama sitt valg og synes det er drit kjipt.

7-flørter med andre damer, f.eks på jobben

8-at de snakker dritt om dama til kompiser

 

 

Sånn har ALLE kjærestene mine vært, og jeg har følelsen av at det er sånn alle er.. JA jeg er skadet. Og jeg trenger hjelp fra menn til å forstå at dere ikke er sånn! Eller?

 

 

 

1 : Joda, det er mange hyggelige samtaler man kan ha med dama , men ulike interesser gjør at det kan oppfattes som kjedelig innimellom og da kan man lett miste interessen for det hun sier. Viktig å ha gode samtaleemner osv. Ikke alt jeg sier er av interesse for henne heller så jeg godtar også at jeg må lytte på ting som kan være kjedelige innimellom.

 

2 : Huh? Her er husarbeidet ujevnt fordelt, det er faktisk jeg som tar en stor del av lasset. 60 / 40 % antar jeg.

 

3 : Om jeg hadde vært lat hadde jeg ikke tatt husarbeidet eller prøvd å tilfredstille henne til sengs :p

 

4 : Sukk , ikke alle er ego. Men ja, innimellom BØR man tenke på seg selv, noe som gjelder både kvinner og menn.

 

5 : Noen menn har sikkert problemet med at de kommer fort , andre har ikke peiling på sex etc , om kvinnen ikke er fornøyd med det hun har valgt bør hun vise mannen hvordan hun ønsker det...

 

6 : Snodige mannfolk du har vært sammen. Her ønsket vi oss barn lenge, plutselig fikk vi vite at vi skulle få tvillinger og vi ble overlykkelige...

 

7 : Joda, jeg flørter med andre damer , men på ingen måte betyr det at jeg kommer til å hoppe til sengs med dem. Å gi noen positive kommentarer på utseende eller humøret smitter ofte tilbake og det å føle seg verdsatt / ettertraktet gjør jo også at man fungerer bedre hjemme med kona / partneren sin.

Men når det er sagt vil ikke alle menn gjøre det samme som meg , noen flørter ikke , andre vil flørte for å få seg et ligg og andre gidder ikke å bruke tid på sånt.

 

8 : Kan ikke huske jeg har pratet dritt om dama mi til kompiser, isåfall hadde forholdet vært på vei til å avsluttes. Jeg mener det heller ikke er greit å gjøre noe sånt... Men der er vi vel ulike , noen menn er sikkert akkurat som noen kvinner og prater dritt om partneren sin for å få oppmerksomhet selv.

 

Uansett bør du kanskje slappe litt av og prøve å se litt på deg selv for å se om det kan være noen ting du selv kan gjøre først for å ikke gå i de samme fellene som før. Det er jo tydelig at de mennene du har vært med ikke har levd opp til forventingene dine og det kan jo også være at du må balansere dette mot hva du selv kan levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...