Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - smort1 - 27mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser symbolikken i bildet, som RBK supporter er jeg ikke sikker på om jeg liker det helt :)

Molde har overbevist i år :thumbup: Fin sammenheng mellom bilde og tittel.

TAkker, BjørnÅgeS! :)

Og akkurat nå i kveld var Gullet i serien i boks! Mer i vente, men om det blir nok et gull gjenstår å se.... ;)

 

He, he. God tittel når man får med seg de to essensielle detaljene i bildet.

TAkker, k.n.b! :)

 

Er litt i samme båt vi da, forskjellen er at jeg kjører X-E1 og gammel optikk, Tokina 28 mm/2.8.

 

Kan foreløpig se ut som den nye og spesialtilpassede Fujinonen fanger mer detaljer, men det er kanskje ikke annet å vente...

 

Stiligst i mine øyne hittil er vannpyttbildet.

Takker, Jan R. ! :)

Ja, båten holder seg godt flytende for oss begge! Artig at du prøver ut det gamle...!

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på de positive tilbakemeldingene til vannpyttbildet. Det er særs godt komponert, det er friskt, og kontrastene er flotte. De to andre bildene syns jeg dog er litt daffe, både når det gjelder komposisjon og utnyttelse av tilgjengelig lys. Ser jo at det var begrenset med lys, men tror det er en del å hente i å eksponere de ferdige bildene med litt mer "trøkk" :)

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på de positive tilbakemeldingene til vannpyttbildet. Det er særs godt komponert, det er friskt, og kontrastene er flotte. De to andre bildene syns jeg dog er litt daffe, både når det gjelder komposisjon og utnyttelse av tilgjengelig lys. Ser jo at det var begrenset med lys, men tror det er en del å hente i å eksponere de ferdige bildene med litt mer "trøkk" :)

Takker, Andreasfe! :)

Det blir nok en del "WISIWYG" fra meg, siden jeg prøver å formidle akkurat "what I see" der og da, og behandler bildene minimalt(om i det hele tatt) i etterkant.., men noe er vel alltids å hente på både komp o.a. i opptaksøyeblikket.... Legges på minnet!

Kjekt med tilbakemeldinger er det, okkesom! ;)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

In my street!

(Nå ikveld med støtte på verandarekkverket(246 m.o.h.), og oktoberværet står ikke tilbake for september og forsåvidt hele sommeren, med 16°C as we speak, og det var faktisk rundt 19°C hele natt til igår).....

 

Bilde 4 - 6. oktober

15274182708_2f6bf982ad_h.jpgX-T1 27mm 06.10 009a by smort57, on Flickr

Fujifilm X-T1 og Fujinon XF 27mm F2.8
27.0 mm - ƒ/2.8 - 1/6 - ISO 400

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Flott og stemningsfullt gatebilde av typisk norsk eneboligarkitektur, nydelig lys, er usikker på om jeg kunne ønske meg litt mere detaljer i skyggepartiene her eller om det bidrar til en forenkling at de er såpass mørke. Uansett fine toner utover mot fjellene. Synd at ikke flere vinduer er opplyst :-)

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Fint gatebilde, syns croppen fungerer godt og lyset med fjellende i bakgrunnen skaper flott stemning i bildet!

Takker, Miss Gil! :)

 

Nr 2 var stillig og kreativt! Trodde også først det var tatt gjennom ei bilrute!

Siste var et flott høstbilde! Flott komponert med fine farger!

Takker, Rmatt! :)

 

Flott og stemningsfullt gatebilde av typisk norsk eneboligarkitektur, nydelig lys, er usikker på om jeg kunne ønske meg litt mere detaljer i skyggepartiene her eller om det bidrar til en forenkling at de er såpass mørke. Uansett fine toner utover mot fjellene. Synd at ikke flere vinduer er opplyst :-)

Takker, twoeyes! :) Folk er sparsomme med lyskildene, iallefall så tidlig på høsten.... ;)

 

Det ser ut som om 27mm-en passer deg fint - foreløpig favoritt er den omvendte vannpytten.

Takker, tomsi42! :) Ja, 27mm`en funker bra synes jeg.. Tar jo dessuten liten plass denne komboen, så den går godt i lomma på ytterjakka utover høsten (dog, jeg går fortsatt uten ytterjakke, holder med T-shirt, ennå iallefall)... ;)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Originalen i spoiler var stram og flott, men den negative versjonen var spenstig, det mest spennende jeg har sett på lenge.

Takker, JorunT! :) Kjekt å prøve noen nye "vinklinger"....

 

Bra effekt av negativ. Dette ble stilig.Fine linjer.

Takker, BjørnÅgeS! :)

Jeg også falt spesielt for linjene...

Det der ble jo mye tøffere som negativ. En visuell bombe med sterkt grafisk preg.

 

Takker, k.n.b! Kjekt at du likte denne versjonen...

Fin stemning, 6.oktober.

Takker, RandiA! :) Ja, fine stemninger , nå om dagen...

 

Negativen var knall. Så ut som det kom rett fra tegnebrettet og ikke fra et fotografi. Skulle det være noe så kunne jeg tenkt meg litt luft helt i toppen.

Takker, BarneyGumble! :) Kjekt at det falt i smak. Mulig det kommer en litt annen versjon senere i festen, og da mer "luftig".... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...