Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - smort1 - 27mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine kontraster mellom by og fjell og fjord på flere av bildene dine, blir litt misunnelig på naturen merker jeg..

 

Hvordan opplever du den 27 mm-eren så langt? Fokus etc? Det er pancaken, ikke sant?

Takker, Jan R.! :)

Det er pancaken ja, og jeg er meget godt fornøyd med den...

 

Interessante linjer og farger i Bilde 11.

Takker, RandiA! :)

 

Er ikke helt sikker, men mulig du kunne vunnet på å kjøre opp kontrastene litt på "Negativ 2" slik som på ener'n. Men den grafiske virkningen gjør det uansett til et flott bilde.

Takker, k.n.b! :)

Mulig noen hakk til med spakene kunne gjort seg, ja...

 

Negativ er en effekt jeg burde prøve ut litt. Du får bra resultater på dine :)

Takker, BjørnÅgeS! :)

Artig å eksprimentere litt, så det kan anbefales å prøve....

 

Negativet fungerte bra, fin fargekombinasjon og redusert grafisk uttrykk. Minner om måten russiske konstruktivister framstilte sin arkitektur på 20-tallet.

Takker, twoeyes! :)

Interessant sammenligning.....

Lenke til kommentar

Et av de bedre hjemmefra og over takene. Meget høstlig ja, og fremdeles det flotte landskapet i bakgrunnen. Venter i grunnen bare på et usiktsbilde fra en av de toppene vi ser der...

Takker, k.n.b! :)

Å bo 245 m.o.h. er tilstrekkelig høyt nok for meg... (høydeskrekk), så de toppene frister ikke akkurat... ;) Men fine å se på er de, jo...

 

Henger meg på k.n.b her. Kunne tenkt meg å se mer av de flotte landskapene uten bebyggelse. Likte negativ 2 også veldig godt. Artig teknikk du har funnet der.

Takker, BarneyGumble! :) Litt mer landskap, skal vel være mulig.... ;)

Lenke til kommentar

Særdeles flott landskap i bilde 12. Fortsatt litt forstyrrende med avkappede bygninger i fronten, men naturen veier opp :)

 

Friske farger i dagens også.

Takker, Andrasfe! :) Ja, det er irriterende at naboenes hus er "i veien"... ;)

 

Litt av en inngang det der! Fint med samme farger på blader og vegg, bra sett :)

Takker, Jan R.! :)

Kunne ikke unngå å legge merke til denne veggen, nei...

 

Stadig nye, flotte bildet som viser det praktfulle landskapet du er omgitt av, men jeg er enda mer fascinert av negativbildene dine, denne teknikken er ukjent for meg, hvordan gjør du det? Fargeprakten i villvinveggen er ikke dårligere enn det hadde vært med roser der.

Takker, JorunT! :)

De negativbildene er "laget" i et gratisprogram som heter FastStoneImageViewer. Et enkelt og greit både behandlings- og lagringsprogram for bilder/videoer (utviklet av nordmenn til og med).... Det har noen "faste" konverteringsvalg, hvor bl.a. "negativ" er ett av disse.....

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Sterk kontrast mellom grønn busk og fargesprakende blader. Døra vokser jo igjen jo.

 

Nå må du gi deg med å friste oss med disse panoramaene, ellers blir jeg nødt til å dra dit for å se selv. ;)

Takker, k.n.b! :)

Kan ikke love at det ikke kommer flere panoramare e.l., men du er uansett velkommen til disse traktene... ;)

PS!

Men en bør kanskje ikke satse på tog/bil gjennom Romsdalen før "Mannen" har rast fra seg... http://www.rbnett.no/nyheter/article10263038.ece :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...