Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er resultatbildet til RansoM her:

Bildet

 

sånn, da er det her... =)

Genialt, takk :-)

 

Prøv å sette Priority til Realtime og Diagnostic Startup i msconfig (hvis du ikke har gjort det allerede). Er du heldig kommer du såvidt ned til 37s, er nok ikke mye om å gjøre.

Om du har NF7; har du på CPU interface?

Har ikke prøvd det nei. Skal se om det kan hjelpe. Har NF7 ja, tror CPU interface er slått av.

Lenke til kommentar
Da er resultatbildet til RansoM her:

Bildet

 

sånn, da er det her... =)

Genialt, takk :-)

 

Prøv å sette Priority til Realtime og Diagnostic Startup i msconfig (hvis du ikke har gjort det allerede). Er du heldig kommer du såvidt ned til 37s, er nok ikke mye om å gjøre.

Om du har NF7; har du på CPU interface?

Har ikke prøvd det nei. Skal se om det kan hjelpe. Har NF7 ja, tror CPU interface er slått av.

Man får ofte klokket litt lenger med cpu-int disable, men dette dreper ytelsen. Spesielt i minne inntensive operasjoner er dette en kjempe brems.

 

I 3dmark feks så scorer jeg ca. likt med 240 FSB cpu-int disable og 227 FSB cpu-int enable.

 

CPU Interface er et must MAO ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk 54 sekunder på 1 mill desimaler i Super Pi.

 

Det jeg enda ikke har sjekket, og det er mulig jeg er langt på viddene nå, er om det har noe for seg å skru _av_ HT før du sjekker slike ting og kjører benchmarks. Siden cpu-cycles begrenses til 50% med HT påslått burde det jo bli en del bedre hvis denne er avslått. Eller?

 

Det kan jo også være grunnen til at P4 scorer svakere. Hvis mange kjører med HT påslått uten å tenke over det..

 

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 54 sekunder på 1 mill desimaler i Super Pi.

 

Det jeg enda ikke har sjekket, og det er mulig jeg er langt på viddene nå, er om det har noe for seg å skru _av_ HT før du sjekker slike ting og kjører benchmarks. Siden cpu-cycles begrenses til 50% med HT påslått burde det jo bli en del bedre hvis denne er avslått. Eller?

 

Det kan jo også være grunnen til at P4 scorer svakere. Hvis mange kjører med HT påslått uten å tenke over det..

 

Just my 2 cents.

:wow: det var lavt! får 53sek med min på 2.98Ghz.. sikkert noe du har fukka... hva kjører du rammen på?

Lenke til kommentar
Ser at noen viser denne siden og viser til res av denne, der får jeg 33 sek men når jeg trykker OK får jeg 35 sek og det er den jeg har forholdt meg til.

Men er det siste på siden så har jeg altså 33 sek.

Det er den før du trykker ok som gjelder, på den andre er det veldig lett å fake.

33 sekunder er veldig bra, legg ut screenshot da. :)

Lenke til kommentar
Ser at noen viser denne siden og viser til res av denne, der får jeg 33 sek men når jeg trykker OK får jeg 35 sek og det er den jeg har forholdt meg til.

Men er det siste på siden så har jeg altså 33 sek.

Jeg får 37s på begge sider. Vist du åpner Super PI på nytt vil den beste scoren stå der. Det gjør det hvertfall for meg. Men har aldri sett at det står en dårligere score der.

Hva har du 3.2 oppe i nå?

Lenke til kommentar
Ser at noen viser denne siden og viser til res av denne, der får jeg 33 sek men når jeg trykker OK får jeg 35 sek og det er den jeg har forholdt meg til.

Men er det siste på siden så har jeg altså 33 sek.

Jeg får 37s på begge sider. Vist du åpner Super PI på nytt vil den beste scoren stå der. Det gjør det hvertfall for meg. Men har aldri sett at det står en dårligere score der.

Hva har du 3.2 oppe i nå?

han har den vel oppe på 4 ghz nå..? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...