Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og en kompis har startet et lite enkeltmannsforetak hvor vi driver med bil elektronikk. Og vi trenger en side som kan representere oss!

 

Jeg har litt erfaring fra tidligere men ikke mer enn at det blir gjort med et dårlig CMS.

 

Vi har dessverre brukt hele budsjettet til verktøy og materialer, så dette blir ikke betalt arbeid. Fullt forstålig om det ikke er noen som vil gjøre det gratis, vi hadde nok ikke gjort det selv.

 

Hvis noen vil ta det på seg, ta kontakt på e-post [email protected], eller sleng en kommentar under.

Du kan gjerne sette navnet ditt nederst på siden ;)

 

For oss spiller det ingen rolle hvordan det lages, du kan skrive det helt fra bunnen av, eller du kan bruke et CMS. Men vi ønsker og ha lett tilgang til og kunne legge til tjenester og informasjon om produkter.

 

Det vi ønsker er:

  • Et enkelt og oversiktlig utseende.
  • Kunder kan legge inn et skjema med jobben de skulle ha gjort.
  • Prisoversikt

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har dessverre brukt hele budsjettet til verktøy og materialer, så dette blir ikke betalt arbeid. Fullt forstålig om det ikke er noen som vil gjøre det gratis, vi hadde nok ikke gjort det selv.

 

 

 

Ja vell, brukt alle pengene på verktøy og materialer. Får ta opp et lån og betal en utvikler eller to da.

For mye risiko, ja vell, kanskje droppe ideen deres da?

 

Faktum er at utviklere også skal ha en grei hverdag, samt ha pålegg på brødskiva. Og tro at noen vil gjøre dette gratis er ikke virkelighetsnært.

 

 

---

edit: burde kanskje bytte emnetittel til: "lyst til å jobbe gratis for meg?"

Also, vært mange slike tråder i det siste...

Endret av sjurtf
Lenke til kommentar

 

Vi har dessverre brukt hele budsjettet til verktøy og materialer, så dette blir ikke betalt arbeid. Fullt forstålig om det ikke er noen som vil gjøre det gratis, vi hadde nok ikke gjort det selv.

 

 

 

Ja vell, brukt alle pengene på verktøy og materialer. Får ta opp et lån og betal en utvikler eller to da.

For mye risiko, ja vell, kanskje droppe ideen deres da?

 

Faktum er at utviklere også skal ha en grei hverdag, samt ha pålegg på brødskiva. Og tro at noen vil gjøre dette gratis er ikke virkelighetsnært.

 

 

---

edit: burde kanskje bytte emnetittel til: "lyst til å jobbe gratis for meg?"

Also, vært mange slike tråder i det siste...

 

Trenger jo ikke å rage eller da. Sa vi hadde full forståelse hvis noen ikke gjorde det. Vi hadde ikke forventet så mange frivillige. Lov og prøve, før man tyr til andre løsninger ;)

Lenke til kommentar

 

Vi har dessverre brukt hele budsjettet til verktøy og materialer, så dette blir ikke betalt arbeid. Fullt forstålig om det ikke er noen som vil gjøre det gratis, vi hadde nok ikke gjort det selv.

 

 

 

Ja vell, brukt alle pengene på verktøy og materialer. Får ta opp et lån og betal en utvikler eller to da.

For mye risiko, ja vell, kanskje droppe ideen deres da?

 

Faktum er at utviklere også skal ha en grei hverdag, samt ha pålegg på brødskiva. Og tro at noen vil gjøre dette gratis er ikke virkelighetsnært.

 

 

---

edit: burde kanskje bytte emnetittel til: "lyst til å jobbe gratis for meg?"

Also, vært mange slike tråder i det siste...

 

Fullt forståelig, og jeg ser poenget ditt. Men ts sikter vel mere til folk som ønsker å bidra og som kanskje ønsker et prosjekt å holde på med for å øve seg på webdesign og ikke nødvendighvis et firma eller profesjonelle som ønsker å donere sine tjenester.

Lenke til kommentar

Som sagt, så lenge det finnes folk som doge, som verdsetter sitt arbeid til 0kr. Så er det alltid håp.

Dessverre så kan det også enda opp med bla01r får langt meir arbeid med ein nettside enn uten.

 

Business handle om å byggje tillit og å tene pengar, ikkje vennskap og gratisarbeid. Det å tru at å jobbe gratis for andre vil hjelpe deg seinare(f.eks til CV bygging), vil bare ende opp med at du blir enda kraftigare utnytta. Og det verste av alt, er at du ikkje vil sjå det sjølv.

 

bla01r ser etter folk han kan utnytte for eigen gevinst. Dessverre så ser han ikkje skikkeleg på det heller, og kan ende opp i langt meir trøbbel som ruinerer bedrifta hans. Han tenker blant anna ikkje på at dette nettsiden vil innehalde feil, nokon kritiske, andre mindre kritiske(alle systemar har dette, er derfor man har uttrykk som lean development). Det må uansett følgjast opp før det går utover kundetilfredsheita. Men så får han ikkje tak i riktig kompetanse til riktig tid når han heller ikkje er villig til å leggja pengar på bordet.

Og å bytte ein programmerar kostar VELDIG mykje i tid og pengar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe å bli sur for, sånn jeg ser det så ser han etter noen amatører som vil øve seg og opparbeide en portfolio, ikke proffe utviklere, og betalingen er å sette en tydelig link til seg selv nederst på siden (god reklame).

 

Latterlig at dere har tid til å svare her hvis dere har problemer med å få smør på brødskiva. "Jeg kaster ikke bort tiden min gratis", jo det gjorde dere nettopp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Du blir ikke flinkere av å male et hus, men du blir flinkere av å gjøre noe du ikke har gjort før.

 

Dessuten, er det ikke bedre at vi lager noe nyttig for noen istedet for noe helt ubrukelig for oss selv? Handler om å skape verdier, prosjektet skal uansett gjennomføres som øvingsopplegg.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Åjoda, all erfaring gjør at en blir bedre på det. Selv de som maler hus, legger stein i oppkjørsel, bygger trapper, lager websider, fikser biler osv osv.

 

Enig, kanskje litt dårlig forklart. Poenget mitt var at dette er skolearbeid som uansett må gjøres, så hvorfor ikke skape en verdi ut av det i samme slengen?

Lenke til kommentar

Opplæring er noe bedrifter investerer i sine tilsette idag, du får faktisk betalt for å lære, gå på kurs osv

Lærlingar får også lønn.

 

Kan du nok til å lage ein heimeside, og vil jobbe med det. Så skal du vite at det er nok av oppdragsgivarar der ute som er villig til å betale deg. Ein nyutdanna webutviklar idag kan lett ta 500kr timen, eg tar sjølv mellom 900 og 1200kr timen, så då kan du som student ta iallefall 200kr timen.

 

Å vise at du er villig til å jobbe gratis, ender bare med at du fortsetter å jobbe "gratis" i framtida også. Og det vil bare gå utover deg sjølv. I verste fall blir du utslitt/utbrent og sjukemeldt. Å si "nei" er faktisk ein god personleg eigenskap, det same er å ta vare på deg sjølv.

 

Spør deg sjølv, som bilseljar. Vil du gi vekk nokre bilar gratis for å få erfaring?

 

For all del, om synes det er greit å jobbe gratis så må du bare gjere det. Men for å gi deg eit tips, eg har langt meir spanande prosjekter å tilby deg som kan gi deg milevis betre CV enn bla01r. Lyst å få eit innblikk i finansbransjen? Lære deg å programmere hendelser i aksjetrading? Tekniske analyser? Masse Javascript og data visualisering. Opplæring blir gitt, og du får til og med fakturert meg kvar time for bare ei krone.

Lenke til kommentar

Vi trenger ikke en nettside bygget av de verdens beste utviklere. Bedriften er ikke stor i det hele tatt.

Vi har ikke brukt for mer enn en liten side for å ha litt kontakt-info og priser.

 

Skulle det en gang vise seg at vi trenger en topputvikler, har vi mest sannsynlig blitt en større bedrift.

 

Dette var for noen som f.eks @doge som et prosjekt sammen, eller bare noen som vil øve seg, og kunne stolt si at de bygget opp en side for en bedrift, og ha sitt eget særpreg på slutten av siden.

 

Vi utnytter ingen, ingen som tvinger noen til og gjøre det her, så all den diskusjonen som har foregått over er bare unødvendig. Hvis dere lever av utvikling vil jeg foreslå at dere fortsetter med det, en å klage over alt her.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Bedriften jeg jobber for tar 10.000 for en nettside, hvorfor skulle noen gidde å gjøre det gratis for deg? Last ned wordpress og lag noe i det, istedenfor å tro at noen vil gi deg slike tjenester gratis.

Lenke til kommentar

 


Vi utnytter ingen, ingen som tvinger noen til og gjøre det her, så all den diskusjonen som har foregått over er bare unødvendig. Hvis dere lever av utvikling vil jeg foreslå at dere fortsetter med det, en å klage over alt her.

 

Tro det eller ei, men det der er utnytting.

 

Tenk om eg ringte til ein god kompis kvar dag det regna for å spør om han ville køyre 30 min ekstra bare for å køyre meg dei 10 minutta det tar for meg å gå heim.

Då er eg ein jævlig dårlig kompis som utnytter hans tillit.

Lenke til kommentar

 

Vi utnytter ingen, ingen som tvinger noen til og gjøre det her, så all den diskusjonen som har foregått over er bare unødvendig. Hvis dere lever av utvikling vil jeg foreslå at dere fortsetter med det, en å klage over alt her.

 

Tro det eller ei, men det der er utnytting.

 

Tenk om eg ringte til ein god kompis kvar dag det regna for å spør om han ville køyre 30 min ekstra bare for å køyre meg dei 10 minutta det tar for meg å gå heim.

Då er eg ein jævlig dårlig kompis som utnytter hans tillit.

 

Jeg spør bare om noen vil gjøre det, jeg tvinger jo ingen! Det er jo opp til dem selv om de har lyst til og gjøre det eller ikke! Hvis du spør noen om de kan gi deg 10.000 kroner så er det jo ingen som gjør det, ved mindre de virkelig har lyst..

Endret av bla01r
Lenke til kommentar

Jeg spør bare om noen vil gjøre det, jeg tvinger jo ingen! Det er jo opp til dem selv om de har lyst til og gjøre det eller ikke! Hvis du spør noen om de kan gi deg 10.000 kroner så er det jo ingen som gjør det, ved mindre de virkelig har lyst..

 

Eventuellt kan dere jo betale noen i form av gratis elektronikkjobb på bilen til personen som hjelper dere. Det koster jo ikke dere så mye. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...