Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Bose QuietComfort 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, drømmeprodukt! Blir årets gave til fra nissen til big papa sjøl, dette.

 

Argumenter mot oppladbare batterier:
- krever at du har med lader som tar mer plass
- vanlige batterier varer lenger og er billige

- krever mer innebygget elektronikk hvis lading skal skje i selve headsettet

 

Argumenter for oppladbare batterier:
- med en liten USB-lader kunne det fortsatt tatt minimalt med plass.

- mindre søppel i verden

- slipper å tenke på å ta med ekstra batterier

 

Når det gjelder BT så er det et godt poeng, igjen har de nok valgt bort ekstra elektronikk for dette, men en egen BT versjon hadde vært greit for de som vil ha sånt.

Endret av TN;)
Lenke til kommentar

Jeg glemte å slå av mine QC15. Det medførte at batteriene este ut bitte litt, men akkurat nok til at de ble helt umulige å ta ut. Brønnen batteriene sitter i er helstøpt i selve høyttaler huset. Hodesettet ble totalskadet og måtte kastes.

 

Bruker nå Boses oppladbare plugger (QC20i). Veldig god lydkvalitet og enda bedre støydemping.

http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/headphones/noise_cancelling_headphones/quietcomfort_20/index.jsp

Lenke til kommentar

Ah, drømmeprodukt! Blir årets gave til fra nissen til big papa sjøl, dette.

 

Argumenter mot oppladbare batterier:

- krever at du har med lader som tar mer plass

- vanlige batterier varer lenger og er billige

- krever mer innebygget elektronikk hvis lading skal skje i selve headsettet

 

Argumenter for oppladbare batterier:

- med en liten USB-lader kunne det fortsatt tatt minimalt med plass.

- mindre søppel i verden

- slipper å tenke på å ta med ekstra batterier

 

Når det gjelder BT så er det et godt poeng, igjen har de nok valgt bort ekstra elektronikk for dette, men en egen BT versjon hadde vært greit for de som vil ha sånt.

 

Vanlige batterier varer ikke lengre? Ihvertfall ikke per vekt? Har de isåfall høyere massetetthet?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar


Takk for tipset.

Vet du om qc20 er noe bedre der ?

 

 

Bruker nå Boses oppladbare plugger (QC20i). Veldig god lydkvalitet og enda bedre støydemping.
http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/headphones/noise_cancelling_headphones/quietcomfort_20/index.jsp

 

Jeg har også QC20, synes de har bedre lydkvalitet enn QC15.

 

Test og målinger her:

http://www.forbes.com/sites/geoffreymorrison/2013/08/18/bose-quietcomfort-20-review/

http://stereos.about.com/od/StereoHeadphoneReviews/ss/Bose-Qc-20-Measurements.htm

Lenke til kommentar

Vet at mange skryter veldig av den aktive lydisoleringen som Bose tilbyr, men selv etter å ha testet ut et par Bose Quiet Comfort 3 så skjønner jeg ikke helt hva det er snakk om? Mulig Quiet Comfort 3 bare er grisedårlig iforhold til de øvrige modellene (prislappen indikerer jo noe helt annet..) for det jeg opplevde var ikke allverdens.

 

Klart de ikke kan lydisolere på nivå med mine Westone 4R ørepropper med skikkelig foamplugger som Comply Foam og Shure Olives, og hvertfall ikke like godt som mine formstøpte tupper fra Hantek, men når jeg tester blant annet Beats Studio Wireless så isolerer jo de tilsynelatende langt mer av støyen rundt meg enn hva Bose Quiet Comfort 3 makter, er det noe vesentlig jeg har gått glipp av her?

Lenke til kommentar

 

 

Ah, drømmeprodukt! Blir årets gave til fra nissen til big papa sjøl, dette.

 

Argumenter mot oppladbare batterier:

- vanlige batterier varer lenger og er billige

 

Vanlige batterier varer ikke lengre? Ihvertfall ikke per vekt? Har de isåfall høyere massetetthet?

 

AtW

Det finnes riktignok Lithium-ion som er tyngre og mer volumiøse per watt-time enn Alkaliske batterier. Men det er usannsynlig at Bose ville valgt i nedre enden av skalaen om de skulle brukt oppladbare batterier på disse hodesettene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk for tipset.

Vet du om qc20 er noe bedre der ?

 

 

Bruker nå Boses oppladbare plugger (QC20i). Veldig god lydkvalitet og enda bedre støydemping.http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/headphones/noise_cancelling_headphones/quietcomfort_20/index.jsp

 

Jeg har også QC20, synes de har bedre lydkvalitet enn QC15.

 

Test og målinger her:

http://www.forbes.com/sites/geoffreymorrison/2013/08/18/bose-quietcomfort-20-review/

http://stereos.about.com/od/StereoHeadphoneReviews/ss/Bose-Qc-20-Measurements.htm

Takk for svar. QC20 begynner å friste mer, egentlig. Både bedre lydkvalitet og vesentlig bedre demping.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vet at mange skryter veldig av den aktive lydisoleringen som Bose tilbyr, men selv etter å ha testet ut et par Bose Quiet Comfort 3 så skjønner jeg ikke helt hva det er snakk om? Mulig Quiet Comfort 3 bare er grisedårlig iforhold til de øvrige modellene (prislappen indikerer jo noe helt annet..) for det jeg opplevde var ikke allverdens.

 

Klart de ikke kan lydisolere på nivå med mine Westone 4R ørepropper med skikkelig foamplugger som Comply Foam og Shure Olives, og hvertfall ikke like godt som mine formstøpte tupper fra Hantek, men når jeg tester blant annet Beats Studio Wireless så isolerer jo de tilsynelatende langt mer av støyen rundt meg enn hva Bose Quiet Comfort 3 makter, er det noe vesentlig jeg har gått glipp av her?

 

 

QC3 er on-ear, har aktiv støykansellering. IEMs er in-ear og har passiv støyisolering. Førstnevnte lar deg bruke en type hodetelefoner som vanligvis ikke hindrer mye støy og allikevel fjerne en del bakgrunnsstøy, mens sistnevnte rett og slett sperrer igjen ørene dine. Grunnen til at begge produkter eksisterer er vel så enkelt som at noen, inkludert meg, hater IEMs både hva gjelder komfort og måten de hindrer støy på.

 

Bruker forøvrig spesiallagde velurputer til mine QC3, noe som skjer på bekostning av litt av pleather-putenes passive støyisolering, men det er en tradeoff jeg er villig til å gå med på. Jeg har da et par ekstremt komfortable, portable, trådløse (via mod) on-ear hodetelefoner som mine særdeles kresne ører kan bruke i time etter time, og som på toppen av det sperrer ute nok støy til at jeg kan gå rundt og høre på lydbøker på vettugt volum uten at noe som helst rundt meg forstyrrer meg.

 

Hvis ørene dine tåler IEMs i time på time, så vær glad for det :)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Jeg glemte å slå av mine QC15. Det medførte at batteriene este ut bitte litt, men akkurat nok til at de ble helt umulige å ta ut. Brønnen batteriene sitter i er helstøpt i selve høyttaler huset. Hodesettet ble totalskadet og måtte kastes.

 

Noe lignende skjedde meg, men jeg hadde ikke glemt å slå av settet.

Hadde et type billigbatteri i som jeg vet var noe gammelt, brukte ikke hodesettet på ca 2 mnd før jeg oppdaget hva som hadde skjedd.

 

Batteriet hadde lekket og est litt ut og satt tilsynelatende bom fast. Jeg ble ganske fortvilet da jeg hadde kjøpt settet bare noen få mnd tidligere. Løsningen min var å bruke noe electroclean spray og la det virke litt, og fikk da etterhvert lirket ut batteriet med et tynt skrujern.

 

Men det satt igjen litt guffe fra batteriet som hadde størknet, så jeg forsøkte så godt jeg kunne med å skrape og rengjøre best mulig. Brukte også en del electroclean til dette. Lot de så stå på tørk til dagen etterpå, men det var ikke umiddelbart liv i de så forsøkte å riste å dunke litt på de og til slutt kom lampen på ;-)

 

Etter dette så har de fungert, så moralen er: Ikke bruk billige batterier og la de stå i over tid når du ikke bruker hodesettet!

Lenke til kommentar

2500 kroner for et par headphones...... wtf...

 

Sjekket pris på MBK i Bangkok i går(Stor IT shopping mall) knappe 1000 kr skulle de ha for QC15. Sjekket bare en plass for å høre og forsøkte heller ikke prute. Men det viser att disse kan skaffes vesentlig billigere i Thailand.

 

Skal sjekke igjen senere i høst om de får inn QC25, ligger de omtrent på samme nivå, eller noen få hundrelapper dyrere er det vel bare å kjøpe tenker jeg ;-)

Lenke til kommentar

 

2500 kroner for et par headphones...... wtf...

 

Sjekket pris på MBK i Bangkok i går(Stor IT shopping mall) knappe 1000 kr skulle de ha for QC15. Sjekket bare en plass for å høre og forsøkte heller ikke prute. Men det viser att disse kan skaffes vesentlig billigere i Thailand.

 

Skal sjekke igjen senere i høst om de får inn QC25, ligger de omtrent på samme nivå, eller noen få hundrelapper dyrere er det vel bare å kjøpe tenker jeg ;-)

 

 

Nå skal jeg ikke til Thailand med det første. Klarer skaffe meg norske damer jeg :)

Lenke til kommentar

 

2500 kroner for et par headphones...... wtf...

 

Sjekket pris på MBK i Bangkok i går(Stor IT shopping mall) knappe 1000 kr skulle de ha for QC15. Sjekket bare en plass for å høre og forsøkte heller ikke prute. Men det viser att disse kan skaffes vesentlig billigere i Thailand.

 

Skal sjekke igjen senere i høst om de får inn QC25, ligger de omtrent på samme nivå, eller noen få hundrelapper dyrere er det vel bare å kjøpe tenker jeg ;-)

 

 

Tviler på at du får samme pris på QC25, kjøpte selv mine QC15 for 1300,- i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

2500 kroner for et par headphones...... wtf...

 

Sjekket pris på MBK i Bangkok i går(Stor IT shopping mall) knappe 1000 kr skulle de ha for QC15. Sjekket bare en plass for å høre og forsøkte heller ikke prute. Men det viser att disse kan skaffes vesentlig billigere i Thailand.

 

Skal sjekke igjen senere i høst om de får inn QC25, ligger de omtrent på samme nivå, eller noen få hundrelapper dyrere er det vel bare å kjøpe tenker jeg ;-)

 

 

Tviler på at du får samme pris på QC25, kjøpte selv mine QC15 for 1300,- i Norge.

 

 

Du var heldig med prisen, det har vært rundt 2000 kr for dette settet en god stund nå. https://prisguiden.no/produkt/bose-quietcomfort-15-155942/prishistorikk

 

Men som sagt skal jeg sjekke når de har vært på markedet en stund. De koster vel rundt 300 dollar i USA nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

 

2500 kroner for et par headphones...... wtf...

 

Sjekket pris på MBK i Bangkok i går(Stor IT shopping mall) knappe 1000 kr skulle de ha for QC15. Sjekket bare en plass for å høre og forsøkte heller ikke prute. Men det viser att disse kan skaffes vesentlig billigere i Thailand.

 

Skal sjekke igjen senere i høst om de får inn QC25, ligger de omtrent på samme nivå, eller noen få hundrelapper dyrere er det vel bare å kjøpe tenker jeg ;-)

 

 

Tviler på at du får samme pris på QC25, kjøpte selv mine QC15 for 1300,- i Norge.

 

 

Du var heldig med prisen, det har vært rundt 2000 kr for dette settet en god stund nå. https://prisguiden.no/produkt/bose-quietcomfort-15-155942/prishistorikk

 

Men som sagt skal jeg sjekke når de har vært på markedet en stund. De koster vel rundt 300 dollar i USA nå.

 

 

Du ser på feil versjon:

https://prisguiden.no/produkt/bose-quietcomfort-15i-200559/prishistorikk

i-utgaven er identisk med unntak av at ledningen har kontrollknapper for iOS

Lenke til kommentar

Ah, drømmeprodukt! Blir årets gave til fra nissen til big papa sjøl, dette.

 

Argumenter mot oppladbare batterier:

- krever at du har med lader som tar mer plass

- vanlige batterier varer lenger og er billige

- krever mer innebygget elektronikk hvis lading skal skje i selve headsettet

 

Argumenter for oppladbare batterier:

- med en liten USB-lader kunne det fortsatt tatt minimalt med plass.

- mindre søppel i verden

- slipper å tenke på å ta med ekstra batterier

 

Når det gjelder BT så er det et godt poeng, igjen har de nok valgt bort ekstra elektronikk for dette, men en egen BT versjon hadde vært greit for de som vil ha sånt.

 

"- krever at du har med lader som tar mer plass"

Mer plass med hva? Hvis du skal bruke den som øreklokker for musikk e.l. har du alrede med deg noe, for eksempel en iPod eller tablet, PC etc. Da må du enten ha lader med deg fra før av, eller ha med deg USB kabel for å lade klokkene. Et ikke-problem.

"- vanlige batterier varer lenger"

Nei.

"og er billige"

Nei. På lang sikt, hvor mye penger vil du bruke på batterier? Ca 1000 fulle utladninger er gjennomsnittet på fleste batterier idag. Selv hvis hver AAA celle skal koste 1 krone må du punge ut 1000 NOK.

"- krever mer innebygget elektronikk hvis lading skal skje i selve headsettet".

Å nei! Vår tekniske progress tillater ikke dette! Blir nok en utilgivelig økning i vekt og størrelse!

Fra spøk til alvor: jeg hadde den forrige QC i ca 3 år og litt mer. Kjøpte den før QC var kjent, eller hadde den store rekken med fanboys som elsket denne. Fra begynnelsen var jeg temmelog fornøyd selv, med både byggekvalitet og spesielt den 3,5mm jacken som reddet headettet utallelige ganger fra å ha kabelen bli revet ut enten av klokkene eller iPoden.

Skrev til slutt til Bose at alt var bra, bortsett fra mangelen av blåtann. Dette var ca ett år siden.

 

Men så kjøpte jeg meg Beats Studio, med blåtann, med innebygd batteri og visning for batterinivå, fjernstyring (3 knapper) og aller viktigst bluetooth. Nå nyter jeg trådløs lyd, ingen helvetes kabler. Kan koble til kabel om jeg vil, men dette blir meningsløst. Mye mer fornøyd med den enn QC, mens fanboys her koker over av "hvor bra" en re-lansert og "oppdatert" QC er. Seriøst, noen her i tråden bør slutte med eplekult-lignende argumenter. Tiden går fremover og Bose som mange andre bare lever av navnet sitt, uten å lage noe like overraskende bra som QC var i sin tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...