Gå til innhold

NetOnNet og leveringstid


  

29 stemmer

  1. 1. Hvor treg levering har du opplevd på lagerførte vare fra NetOnNets lager?



Anbefalte innlegg

Dette er vel mest en frustrasjon over treg levering og ønsker at andre som har opplevd det samme henger seg på.

 

Bestilte en harddisk som var på lager lørdag kveld, og første tegn på at den var på vei var fredag morgen kl. 7.

4 dager ++ for å få en vare avgårde er ganske drøyt spør du meg. Det står på nettsiden at ekspresspakker blir prioritert, men at det skal være så mange tviler jeg sterkt på. Har før betalt for å få pakker tidlig fra NON, men det har kostet mer enn det smaker. Lurer på om mitt kundeforhold er i ferd med å ta en slutt da leveringstiden er i lengste laget.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Bestilte PC-veske på lørdag 4.10, fikk i dag mandag 6.10 beskjed om at "varen er sendt".

Så er det det vanlige om at Netonnet.no skriver at Posten/Bring som regel ikke registrerer pakken før etter 48 timer etter at den er mottat av Posten/Bring. Og jeg fikk sporingsnr som jeg brukte og får denne beskjeden på bring.no:

"Posten/Bring har fått melding fra NetOnNet C/O Postens Godssenter om at det kommer en sending. Sendingen er en del av et vareparti som først kan spores ved ankomst mottakerland."

 

Jeg gidder ikke å ringe 815-nummeret i Norge og ringte da til netonet.se hvor jeg ikke får vite noen ting, men blir satt over til Norge og forbindelsen brytes.

 

Så jeg leser den litt rare meldingen igjen.

Sendingen er en del av et vareparti som først kan spores ved ankomst mottakerland.

 

Jeg lurer på om det er forklaringen på sen levering/treg transport på varer fra Netonnet. De samler opp pakker for en dag eller kanskje to eller mer og sender partiet i en lastebil. I praksis fyller de kanskje to containere, dvs en trailer og så sendes dette til Norge.

Det er kanskje forklaringen på at det er ingen plukkinfo, ingen info før bring.no har overtatt sendingen.

 

Det er jo litt rart, jeg bestilte en Kindle fra amazon.com 30. sept og kan følge den blir plukket og havner på fly Fra USA til Belgia til København til Oslo til meg 2. okt. Alt i løpet av 48 timer. Bestilte om kvelden og fikk den kl 16:10 to døgn senere.

 

Bring overtar kanskje to containere i Sverige og sorterer alt i Norge og sender så pakkene ut individuelt.

 

Jeg betalte vel kr 79 for litt raskere transport og henter selv på Posten, men mange betaler jo ingen ting for transport og da må netonnet gjøre dette på billigste måte.

 

Så dette er ikke for å henge ut netonnet.no, men for meg gikk det opp ett lys.

Jeg har irritert meg litt på at ingen info er tilgjengelig...

 

Hvis dette stemmer, tror jeg også det er ingen grunn for å betale mer for å få pakken tidligere. (Noe som vel en del allerede har bekreftet)

 

Noen som vil avkrefte/bekrefte eller har flere detaljer?

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Jeg ble imponert over rask levering, det hadde jeg ikke trodd. Jeg bestilte på lørdag 4. oktober, mandag 6. oktober 08:15 fikk jeg mail om at pakken var sendt fra Netonnet. Trodde ikke jeg ville høre noe mer på en stund, men allerede tidlig morgen 7. oktober fikk jeg mail om at pakken var mottatt i Oslo. Og allerede samme dag kl 15:13 fikk jeg mail om at pakken var på lokal post-i-butikk.

 

Jeg vet ikke om dette er noe nytt fra Netonnet, eller om jeg kun var heldig. Jeg betalte kr 79 for litt kjappere levering. Pakken var en PC-veske og kostet kr 699.

 

Så min forrige post lar jeg stå og er usikker på om denne leveransen avkrefter hva jeg skrev.

Jeg holdt en gang på å bestille bærbar PC fra Netonnet, men etter en telefon dit hvor jeg fikk en leveringstid på ca 1 uke gikk jeg heller i butikk.

 

"Varsel er sendt mottaker på e-post 07.10.2014 15:13
Sendingen er ankommet Meny xxxxx
Siste hentedato: 21.10.2014

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 07.10.2014 11:12 3169 STOKKE
Under transport til terminal. 07.10.2014 06:47 0024 OSLO
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 07.10.2014 01:05 0024 OSLO"

Lenke til kommentar

Tror nok det er pga du valgte å betale 79kr ekstra. De bruker jo samme fraktmåte med posten på gratis frakt, så forskjellen er at isteden for at de ikke gjør noe med ordren din på 3-4 dager så sender de den ut så fort som mulig om du betaler litt ekstra. Kvalm måte å drive på. Komplett derimot plukker ordren og sender ut så fort de bare kan, uavhengig av om du betaler for frakt eller ikke.

Lenke til kommentar

Tror nok det er pga du valgte å betale 79kr ekstra. De bruker jo samme fraktmåte med posten på gratis frakt, så forskjellen er at isteden for at de ikke gjør noe med ordren din på 3-4 dager så sender de den ut så fort som mulig om du betaler litt ekstra. Kvalm måte å drive på. Komplett derimot plukker ordren og sender ut så fort de bare kan, uavhengig av om du betaler for frakt eller ikke.

 

Men så er jo Komplett noe dyrere da omtrent på alt, prisene ser jo ut til å ha fraktkostnader inkludert før man i det hele tatt kommer til kassa.

Lenke til kommentar

Tror nok det er pga du valgte å betale 79kr ekstra. De bruker jo samme fraktmåte med posten på gratis frakt, så forskjellen er at isteden for at de ikke gjør noe med ordren din på 3-4 dager så sender de den ut så fort som mulig om du betaler litt ekstra. Kvalm måte å drive på. Komplett derimot plukker ordren og sender ut så fort de bare kan, uavhengig av om du betaler for frakt eller ikke.

 

Det kan godt være du har rett i det. Da betyr det jo at det er en reell forskjell når man betaler for frakt, så ikke så galt synes jeg.(Edit: rettet litt her)

Det er det at man ikke vet når pakke kommer og det kan ta 3-7 dager jeg synes er veldig irriterende.

 

Nå regnet jeg egentlig med en uke og ble positivt overrasket.

Det at jeg må vente lenge har gjort at jeg stort sett handler hos Komplett og egentlig kun handlet en gang før hos Netonnet.

 

Nå vet jeg ikke helt, men mulig jeg handler av og til hos Netonnet.

 

Jeg foreslår at flest mulig bidrar her så det er lettere å se hva frakttid er, men antakelig har du rett og også det jeg opprinnelig skrev. (Edit: rette litt her også).

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...