Gå til innhold

TEST: Xbox One


Anbefalte innlegg

Men når du ser på Mantle er det jo ikke store forskjellen mellom mantle ytelse og DX11, det er jo stort sett likt. Kan jo håpe da som du sier. Er jo ikke gøy når konsoll holder igjen mye på spillgrafikken, fordi de må utvikle med tanke på at det og skal kunne kjøres på konsoll.

 

Lurer litt på hvordan de får til GDDR5 RAMen til PS4 da, iom at GDDR5 er dårlig egnet til prossesorer. Kan jo være vi kan se en liten økning i PS4 sin prossesorytelse, vet ikke om de har funnet en bra måte å bruke det på eller ikke. De må jo ha funnet en relativt bra måte hvertfall, iom at den yter bedre enn Xbox one.

 

 

Forskjellen mellom Mantle og D3D11 kan være markant der CPU'en er en begrensing, da det er hovedsaklig CPU overhead Mantle hjelper på.
Dem har nok klart å skjule mye av den høye latency'en til GDDR5 med cache designet, men noe ulempe er det nok.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling, ok..... En PC koster ikke mer

https://www.youtube.com/watch?v=46XRjQFHjr4

Denne yter bedre.

 

Selvfølgelig får du ikke ultra med en PC til 3800, men konsoll klarer ikke en gang Full HD så ikke så mye konkurranse der egentlig.

 

Du sier konsoll ikke konkurrerer med PC, hvorfor forsvinner da markedsandeler fra Xbox over til PC da? Folk vil spille spill, da må de ha noe å spille spill på, alt som du kan spille på er konkurranse. Mobil-gaming er jo blitt stort i det siste, det tar nok veldig lite, fordi det er mest i konkurranse med vIta og DS men likevel. Å si at PC ikke er en konkurrent er ganske ignorant. Enda ikke overbevist?

http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/guide

 

OG hvis du mener konsoll er bedre, gi meg noen eksempler, for jeg kan ikke komme på noen måte en konsoll slår en PC. Xbox 360 ved launch var noe annet, men ikke når det gjelder Xbox one.

 

 

Du må jo gjerne ha Windows også, for ikke å snakke om et kabinett. Du kommer nok til nød under 6k, men ikke mye, om du vil matche PS4 på ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke peiling, ok..... En PC koster ikke mer

https://www.youtube.com/watch?v=46XRjQFHjr4

Denne yter bedre.

 

Selvfølgelig får du ikke ultra med en PC til 3800, men konsoll klarer ikke en gang Full HD så ikke så mye konkurranse der egentlig.

 

Du sier konsoll ikke konkurrerer med PC, hvorfor forsvinner da markedsandeler fra Xbox over til PC da? Folk vil spille spill, da må de ha noe å spille spill på, alt som du kan spille på er konkurranse. Mobil-gaming er jo blitt stort i det siste, det tar nok veldig lite, fordi det er mest i konkurranse med vIta og DS men likevel. Å si at PC ikke er en konkurrent er ganske ignorant. Enda ikke overbevist?

http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/wiki/guide

 

OG hvis du mener konsoll er bedre, gi meg noen eksempler, for jeg kan ikke komme på noen måte en konsoll slår en PC. Xbox 360 ved launch var noe annet, men ikke når det gjelder Xbox one.

 

 

Du må jo gjerne ha Windows også, for ikke å snakke om et kabinett. Du kommer nok til nød under 6k, men ikke mye, om du vil matche PS4 på ytelse.

 

CPU AMD Athlon X4 750K 3.4GHz Quad-Core Processor $79.49 @ OutletPC

Motherboard ASRock FM2A55M-VG3+ Micro ATX FM2+ Motherboard $45.38 @ Newegg

Memory Patriot Viper 3 4GB (1 x 4GB) DDR3-1600 Memory $44.99 @ Newegg

Storage Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive $53.98 @ OutletPC

Video Card Gigabyte Radeon R9 270 2GB WINDFORCE Video Card $164.99 @ Micro Center

Case Rosewill RANGER-M MicroATX Mini Tower Case $35.03 @ Amazon

Power Supply EVGA 430W 80+ Certified ATX Power Supply $24.99 @ NCIX US

Total (Prices include shipping, taxes, and discounts when available) $448.85

Generated by PCPartPicker 2014-08-28 13:36 EDT-0400

 

Hvorfor må du ha Windows? Du kan selvfølgelig kjøpe Windows, men du kan og installere Linux. Det er helt gratis. Du vil ikke ha det samme spillbiblioteket, men fortsatt mye bedre enn konsoll. Du kan bruke ekstra penger for å for større spilbibliotek selvfølgelig. Og hvis du da faktisk spiller spill så sparer du mye penger med PC. Folk som er ivrige og kjøper mange spill har jo spart 8000 kr i løpet av 3 år (vi snakker sånn 200 spill ellernoesånnt, selvfølgelig ikke mulig å kjøpe så mange til PS4 eller xbox one engang da men....)

 

Så ja, det vil koste 500 kr mer med kabinett, du får derimot raskere PC, og tilgang til alt det ekstra PC har. For 800 kr ekstra kan du låse opp et enormt spillbibliotek med utrolig lave priser. aldri mer gå i butikk å kjøpe, du kan laste ned spill på 20 GB raskere enn det går å gå i butikken.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

CPU AMD Athlon X4 750K 3.4GHz Quad-Core Processor $79.49 @ OutletPC

 

 

Motherboard ASRock FM2A55M-VG3+ Micro ATX FM2+ Motherboard $45.38 @ Newegg

Memory Patriot Viper 3 4GB (1 x 4GB) DDR3-1600 Memory $44.99 @ Newegg

Storage Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive $53.98 @ OutletPC

Video Card Gigabyte Radeon R9 270 2GB WINDFORCE Video Card $164.99 @ Micro Center

Case Rosewill RANGER-M MicroATX Mini Tower Case $35.03 @ Amazon

Power Supply EVGA 430W 80+ Certified ATX Power Supply $24.99 @ NCIX US

Total (Prices include shipping, taxes, and discounts when available) $448.85

Generated by PCPartPicker 2014-08-28 13:36 EDT-0400

 

Hvorfor må du ha Windows? Du kan selvfølgelig kjøpe Windows, men du kan og installere Linux. Det er helt gratis. Du vil ikke ha det samme spillbiblioteket, men fortsatt mye bedre enn konsoll. Du kan bruke ekstra penger for å for større spilbibliotek selvfølgelig. Og hvis du da faktisk spiller spill så sparer du mye penger med PC. Folk som er ivrige og kjøper mange spill har jo spart 8000 kr i løpet av 3 år (vi snakker sånn 200 spill ellernoesånnt, selvfølgelig ikke mulig å kjøpe så mange til PS4 eller xbox one engang da men....)

 

Så ja, det vil koste 500 kr mer med kabinett, du får derimot raskere PC, og tilgang til alt det ekstra PC har. For 800 kr ekstra kan du låse opp et enormt spillbibliotek med utrolig lave priser. aldri mer gå i butikk å kjøpe, du kan laste ned spill på 20 GB raskere enn det går å gå i butikken.

 

 

Du må ha Windows om dingsen skal kunne sammenlignes med konsollene. For all del, jeg bruker Ubuntu selv, og selv om spillutvalget har blitt bedre, er det fortsatt store mangler.

 

Forøvrig, du kunne ikke bruke norske butikker til det der? Tviler på at det er direkte kostnadseffektivt å handle fra USA. Her har du en konkret utfordring: Sett sammen en PC med deler fra norsk butikk, inkludert Windows, som yter bedre eller like bra som PS4. Jeg kunne gjort det selv, men jeg klarer ikke nå prisnivået du mener er oppnåelig. Mulig det er noe jeg overser.

 

Edit: Og skal du handle fra ørten forskjellige butikker, husk å legge til frakt fra hver enkelt etter den første!

Endret av Okapi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mottok min på fredag, og har brukt helgen til å bli kjent med den. Uten Kinect da jeg sitter for nærme sensoren til at det vil fungere.

 

Har så langt bare spilt Forza 5 da det kun er én ikke-kinect demo tilgjengelig, og Zoo Tycoon fristet ikke. Forza har vært hovedgrunnen til at jeg kjøpte både 360 og One, og jeg var derfor nokså spent på 5'ern. Grafikken er pen, og jeg tror jeg kommer til å bli vant med bilhåndteringen etterhvert. Kjører allerede Nordschleife på godt under 9 minutter med en C-klasse kompressormatet Mach 1, noe som virket uoppnelig på fredags kvelden da alt gikk på kryss og tvers, tross hundrevis av timer i Forza 4. Om det er tilvenning av den nye kontrolleren eller kun endringer i spillet vet jeg ikke.. sikkert en kombinasjon.

 

Synes dog at Forza 5 virker ulidelig tregt. Jeg er usikker på om dette kun er utrolig dårlig design av brukergrensesnitt, eller om dette virkelig er nødvendig fordi One faktisk bruker enormt lang tid på å laste ting i bakgrunnen. Bare det å bytte fra meny til meny i spillet tar... flere... svært... frustrerende... sekunder.., og når alt man ser er en veldig pen roterende bil blir man litt irritert av å ikke kunne trykke på noe for å komme videre. Det samme før og etter løp, her går det også utallige sekunder fra man har trykt til det skjer noe annet enn de kjedelige mellomklippene. Håper vel egentlig at dette er Turn 10 som har bommet, og ikke noe One kommer til å slite med fremover. Tenker med gru på PS3 og blurayfilmer.

 

Håndkontrolleren var helt grei. Vibratorene i knappene fungerer bra nok. Er derimot usikker på om jeg liker måten disse knappene blir presset inn i kontrolleren på da de eksponerer en skarp og stygg støpekant. Her er 360-kontrolleren bedre. YXBA-knappene kunne forsåvidt også vært belyst. Det at batteriluken er omdesignet er vel og bra, men her kunne de spart brukerene sine for 300 kroner på Play&Charge kits og heller bygget batteriene inn som på Playstation.

 

Har også brukt brukt Netflix en del, noe One fungerer mye bedre til en de fleste andre boksene jeg har vært borti. Menysystemet forøvrig fremstår allikevel som rotete og uoversiktlig. Jeg blir sikkert vant til det, men det er strengt tatt unødvendig når de kunne ha utviklet et mye mer intuitivt system. Både 360 og PS3 slår meg som langt bedre eksempler her.

 

Har pratet med boksen en hel helg, på alle de språk og toneleier jeg er i stand til, og jeg er nå helt sikker på at den er døv. På tross av gjentatte beskjeder om alle de flotte stemmestyrte funksjonene den er utstyrt med. Ikke en gang gjennom hodesettet ville den høre på meg. Dersom stemmekommandoer kun fungerer gjennom Kinect burde dette vært gjenspeilt i brukergrensesnittet når det ikke er noen kinect tilkoblet.

 

Og det at konsollen skrur seg på igjen når jeg plugger inn kontrolleren for lading etter endt økt kan de gjerne også gjøre noe med.

 

Nå skal jeg finne ut hvor vidt jeg hiver meg med på Destiny ved lansering eller ikke - er fremdeles rimelig skuffet over hvor dårlig Sims 4 var, og er skeptisk til å kjøpe spill ved lansering igjen - så får jeg se hvordan One er over litt tid. Forza Horizon 2 kommer i alle fall snart, så blir det Tomb Raider og Quantum Break etterhvert.

 

Er vel sånn passe fornøyd med konsollen totalt sett. Blir vel omtrent like fornøyd med PS4 som må kjøpes inn til No Man's Sky, Uncharted 4(+) og Order 1886. Og utenom de eksklusive titlene blir begge stående å støve ned ettersom resten av spillene nytes på en langt bedre PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

CPU AMD Athlon X4 750K 3.4GHz Quad-Core Processor $79.49 @ OutletPC

 

 

Motherboard ASRock FM2A55M-VG3+ Micro ATX FM2+ Motherboard $45.38 @ Newegg

Memory Patriot Viper 3 4GB (1 x 4GB) DDR3-1600 Memory $44.99 @ Newegg

Storage Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive $53.98 @ OutletPC

Video Card Gigabyte Radeon R9 270 2GB WINDFORCE Video Card $164.99 @ Micro Center

Case Rosewill RANGER-M MicroATX Mini Tower Case $35.03 @ Amazon

Power Supply EVGA 430W 80+ Certified ATX Power Supply $24.99 @ NCIX US

Total (Prices include shipping, taxes, and discounts when available) $448.85

Generated by PCPartPicker 2014-08-28 13:36 EDT-0400

 

Hvorfor må du ha Windows? Du kan selvfølgelig kjøpe Windows, men du kan og installere Linux. Det er helt gratis. Du vil ikke ha det samme spillbiblioteket, men fortsatt mye bedre enn konsoll. Du kan bruke ekstra penger for å for større spilbibliotek selvfølgelig. Og hvis du da faktisk spiller spill så sparer du mye penger med PC. Folk som er ivrige og kjøper mange spill har jo spart 8000 kr i løpet av 3 år (vi snakker sånn 200 spill ellernoesånnt, selvfølgelig ikke mulig å kjøpe så mange til PS4 eller xbox one engang da men....)

 

Så ja, det vil koste 500 kr mer med kabinett, du får derimot raskere PC, og tilgang til alt det ekstra PC har. For 800 kr ekstra kan du låse opp et enormt spillbibliotek med utrolig lave priser. aldri mer gå i butikk å kjøpe, du kan laste ned spill på 20 GB raskere enn det går å gå i butikken.

 

 

Du må ha Windows om dingsen skal kunne sammenlignes med konsollene. For all del, jeg bruker Ubuntu selv, og selv om spillutvalget har blitt bedre, er det fortsatt store mangler.

 

Forøvrig, du kunne ikke bruke norske butikker til det der? Tviler på at det er direkte kostnadseffektivt å handle fra USA. Her har du en konkret utfordring: Sett sammen en PC med deler fra norsk butikk, inkludert Windows, som yter bedre eller like bra som PS4. Jeg kunne gjort det selv, men jeg klarer ikke nå prisnivået du mener er oppnåelig. Mulig det er noe jeg overser.

 

Edit: Og skal du handle fra ørten forskjellige butikker, husk å legge til frakt fra hver enkelt etter den første!

 

https://prisguiden.no/liste/149448/shops

 

Du får alt fra Proshop for 3846kr, 3389 kr for PS4. 500 kr og du får en raskere maskin. Så ja kanskje 200 kr dyrere når du tenker på at den yter bedre? Er det godkjent...?

 

http://i.imgur.com/7Vzn74o.png Ser at de bygde en PC til 5500 kr da, så ikke akkurat samme pris, men en god del raskere da. De gikk for en del dyrere deler. Men likeel, når selv produsenten for PS4 sin hardware også sier at PC er en bedre deal og du kan få like god for samme penge.... Hvis noen er ekspertene her og kan dømme, må det jo være dem.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Nesten godkjent, du må fortsatt ha Windows, spesielt siden Linux og AMD er rene sorgen. Denne vil klare f.eks. Assassin's Creed IV like bra som PS4, altså?

 

Griseskrekkelig kabinett da, men det er jo en start. :p

Og hvis du kjøper Xbox one vil jo konsoll bli billigere. Så PC klarer jo ikke helt å komme ned i samme prisnivå, når du må ha med Windows, fordi windows koster ~800 kr. Poenget er likevel at det ikke er som last gen. PS4 selges jo ikke med tap, og den starter som en low end maskin. Ps3 hadde jo mye høyere relativ ytelse enn ps4 har nå, og de tapte mye på den.

Lenke til kommentar

 

Nesten godkjent, du må fortsatt ha Windows, spesielt siden Linux og AMD er rene sorgen. Denne vil klare f.eks. Assassin's Creed IV like bra som PS4, altså?

 

Griseskrekkelig kabinett da, men det er jo en start. :p

Og hvis du kjøper Xbox one vil jo konsoll bli billigere. Så PC klarer jo ikke helt å komme ned i samme prisnivå, når du må ha med Windows, fordi windows koster ~800 kr. Poenget er likevel at det ikke er som last gen. PS4 selges jo ikke med tap, og den starter som en low end maskin. Ps3 hadde jo mye høyere relativ ytelse enn ps4 har nå, og de tapte mye på den.

 

man kan laste ned windows på bukta. PC er overlegen med tanke på performance til penger. Alle som sier noe annet er noen knotehuer. Selv digger jeg konsoll, men en pc er da for f*en meg mye sterkere -______

Lenke til kommentar

man kan laste ned windows på bukta. PC er overlegen med tanke på performance til penger. Alle som sier noe annet er noen knotehuer. Selv digger jeg konsoll, men en pc er da for f*en meg mye sterkere -______

 

 

 

Du kan også knabbe en PS4. Hva som er mulig å tilegne seg ulovlig er ganske uvesentlig.

 

PC er overlegen så snart du kommer over et visst prisnivå. Dersom TKongen har rett, ligger dette skjæringspunktet på rundt 5k. Skal du bruke mindre enn dette vil konsollen yte bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

man kan laste ned windows på bukta. PC er overlegen med tanke på performance til penger. Alle som sier noe annet er noen knotehuer. Selv digger jeg konsoll, men en pc er da for f*en meg mye sterkere -______

 

 

 

Du kan også knabbe en PS4. Hva som er mulig å tilegne seg ulovlig er ganske uvesentlig.

 

PC er overlegen så snart du kommer over et visst prisnivå. Dersom TKongen har rett, ligger dette skjæringspunktet på rundt 5k. Skal du bruke mindre enn dette vil konsollen yte bedre.

 

det kan diskuteres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...