Gå til innhold

TEST: Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må spørre dere, siden dere testet en utgave med Kinect. Regner med dere ikke opplevde slik støy som dette, siden det ikke nevnes? Er det noen forskjell i støy med Kinect koblet til eller ei? :



Jeg har i dag hatt 2 enheter i hus, begge uten Kinect og begge lider av samme problemet. Dette er uholdbart og fullstendig ubrukelig. Konsollen holder kjeft med en gang den er under noe last. Utgaven jeg importerte fra Tyskland i fjor var fullstendig tyst i menyer og under last, foruten om noe klikking i PSU når du stod i stand-by modus. Dette var utgaven med Kinect, da det også var den eneste på det tidspunktet.

 

EDIT: Kan jo referere til denne tråden, og beklager språkbruken :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1427394&page=730

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg må spørre dere, siden dere testet en utgave med Kinect. Regner med dere ikke opplevde slik støy som dette, siden det ikke nevnes? Er det noen forskjell i støy med Kinect koblet til eller ei? :

 

https://www.youtube.com/watch?v=skqwBNGH8VU

 

Jeg har i dag hatt 2 enheter i hus, begge uten Kinect og begge lider av samme problemet. Dette er uholdbart og fullstendig ubrukelig. Konsollen holder kjeft med en gang den er under noe last. Utgaven jeg importerte fra Tyskland i fjor var fullstendig tyst i menyer og under last, foruten om noe klikking i PSU når du stod i stand-by modus. Dette var utgaven med Kinect, da det også var den eneste på det tidspunktet.

 

EDIT: Kan jo referere til denne tråden, og beklager språkbruken :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1427394&page=730

 

Hei.

Vi har ikke opplevd den støyen som du viser til i videoen din.

 

Mvh

Ole H.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller kjøpe en PC og få bedre ytelse, grafikk, spillutvalg(du kan telle xbox spill på en hånd, men du klarer aldri å fullføre alle PC spill hvis du spiller 24/7 resten av livet). Har du ikke mye penger, og velger derfor konsoll, fortsatt bedre å kjøpe PC. Du får en like god PC til samme pris. Du kan bruke Steam bg picture på flat skjermen i stua, og koble til xbox kontroller hvis du vil. Så kan du nyte en utrolig bakoverkompabilitet, enormt innhold, utrolig lave spillspriser med instant download fra utrolige servere, fritt valg av input.....ja, jeg ser bare ingen grunn til å gå for konsoll egentlig, når du får en bedre opplevelse til samme pris på PC (blir billigere dess mer spill du kjøper). I tillegg har du muligheten til å bruke mer penger og oppleve Ultra, 60 fps og full HD om ikke mer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvordan kan dere gi minus på at den ikke er bakoverkompitabel? Har dere ikke i det hele tatt fulgt med i løpet av de siste to årene? Jeg synes det er utrolig merkelig å trekke konsollen på dette punktet, av alle punkter.

 

Utrolig merkelig? Konsoll konkurrerer med verdens beste spillplatform, PC. Når MS lanserer ny windows, er bakoverkompabilitet et spørsmål? NEI, det er en SELVFØLGE. Den burde jo og heller fått slakt for mengden spill ved launch, når du tenker på hvor mange tusen PC spill som fins og for hver PC som blir kjøøpt, øker antallet spill ved lansering for PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller kjøpe en PC og få bedre ytelse, grafikk, spillutvalg(du kan telle xbox spill på en hånd, men du klarer aldri å fullføre alle PC spill hvis du spiller 24/7 resten av livet).

 

Ifølge en artikkel som ble publisert her på Gamer i går har du 66 spill å velge mellom på Xbox One ved lansering.

Du har kanskje litt unormale hender du, ja?

Endret av iGlenn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Den blanke, sorte plastoverflaten er ganske utsatt når det kommer til støv, fettflekker og riper. Konsollen er med andre ord helt strøken den dagen du pakker den opp, men vil mest sannsynlig være plaget av ulike ytre påvirkninger etter det."

 

Hørt om å vaske og tørke støv innimellom?

Å påpeke blanke overflater som noe negativt vitner bare om latskap.

Vask potetgullfettet av henda og tørk boxen med microfiberklut. Riper?! Hvorfor det? Hva gjør dere med boxen?

 

Nei for all del.. en matt finish er mye bedre.. så vi kan klasse hemningsløst på boksen med potetgullfett og gammal runk, risse den med skarpe gjenstander uten at det syns så godt..

 

Give me a fucking brake..

 

"Vi er hw.no. vi har dritt på henda men klager istedet på blanke overflater."

 

 

God Helg

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg må spørre dere, siden dere testet en utgave med Kinect. Regner med dere ikke opplevde slik støy som dette, siden det ikke nevnes? Er det noen forskjell i støy med Kinect koblet til eller ei? :

 

https://www.youtube.com/watch?v=skqwBNGH8VU

 

Jeg har i dag hatt 2 enheter i hus, begge uten Kinect og begge lider av samme problemet. Dette er uholdbart og fullstendig ubrukelig. Konsollen holder kjeft med en gang den er under noe last. Utgaven jeg importerte fra Tyskland i fjor var fullstendig tyst i menyer og under last, foruten om noe klikking i PSU når du stod i stand-by modus. Dette var utgaven med Kinect, da det også var den eneste på det tidspunktet.

 

EDIT: Kan jo referere til denne tråden, og beklager språkbruken :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1427394&page=730

 

Den lyden er ikke normalt. Hadde dette på en enhet fra UK kjøpt i norsk butikk. Fikk returert den og kjøpt en ny en. Den nye enheten er helt stille. Dette var rundt april/mai el.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg må spørre dere, siden dere testet en utgave med Kinect. Regner med dere ikke opplevde slik støy som dette, siden det ikke nevnes? Er det noen forskjell i støy med Kinect koblet til eller ei? :

 

https://www.youtube.com/watch?v=skqwBNGH8VU

 

Jeg har i dag hatt 2 enheter i hus, begge uten Kinect og begge lider av samme problemet. Dette er uholdbart og fullstendig ubrukelig. Konsollen holder kjeft med en gang den er under noe last. Utgaven jeg importerte fra Tyskland i fjor var fullstendig tyst i menyer og under last, foruten om noe klikking i PSU når du stod i stand-by modus. Dette var utgaven med Kinect, da det også var den eneste på det tidspunktet.

 

EDIT: Kan jo referere til denne tråden, og beklager språkbruken :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1427394&page=730

 

Opplever det samme. håper det kan fikses.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan dere gi minus på at den ikke er bakoverkompitabel? Har dere ikke i det hele tatt fulgt med i løpet av de siste to årene? Jeg synes det er utrolig merkelig å trekke konsollen på dette punktet, av alle punkter.

Utrolig merkelig? Konsoll konkurrerer med verdens beste spillplatform, PC. Når MS lanserer ny windows, er bakoverkompabilitet et spørsmål? NEI, det er en SELVFØLGE. Den burde jo og heller fått slakt for mengden spill ved launch, når du tenker på hvor mange tusen PC spill som fins og for hver PC som blir kjøøpt, øker antallet spill ved lansering for PC.

 

 

Tull. Xbox One prøver ikke å konkurrere mot PC. De konkurrerer mot andre konsoller på markedet, da en konsoll har et skreddersydd OS for spilling En PC koster fort 3 ganger så mye som en Xbox One før man snakker om at man skal nyte spill i toppkvalitet, men det er ikke poenget. Du har tydeligvis ikke peiling hva du egentlig snakker om..

 

Xbox 360 og Xbox One er bygd på to forskjellige arkitekturer. Xbox 360 er bygd på PowerPC (om jeg husker rett), men Xbox One er bygd på x86 arkitekturen som bruker i moderne PCer. Det er ikke bare bare å gjøre et spill kompatibelt med Xbox One. Man må ofte gjøre mye arbeid, og det er ikke alltid verdi i det. En løsning er noe slik Sony har gjort med PS Now, men da streames spillet og burde heller ikke kalles bakoverkompatibelt.

 

Men du får heller lese deg opp mer om temaet, for du har tydeligvis ikke peiling på hva du engang sier nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

first of, jeg har PC fra før, så ikke gidd å fortell meg hvor mye bedre det er :p

 

jeg bestilte faktisk en slik i går fra expert uten kinect, og spill fra gamezone. ble snøtt 3400kr ene og alene for å spille Forza. har sett reviews og gameplays av det og er egentlig ikke imponert. men jeg har spilt og har alle Forza spilla, det vil jeg fortsette med. så kun for å ha spilt det, så gikk jeg altså til innkjøp av en veldig middelmodig spillkonsoll... noen andre Forza fans her? ^^

Lenke til kommentar

Synd at det er støy fra XO som ikkje skal være der. Hadde ikkje trudd at det skulle bli eit problem.

 

Einaste grunnen eg ser for å kjøpe XO nå må være di eksklusive spilla som kommer samt at nokre multi-spill er ca på høgde med PS4. Billigaste pris utan kinect til 2890 var i så måte greit.

 

Men blir nok PS4 først.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere gi minus på at den ikke er bakoverkompitabel? Har dere ikke i det hele tatt fulgt med i løpet av de siste to årene? Jeg synes det er utrolig merkelig å trekke konsollen på dette punktet, av alle punkter.

 

Hvis man har fulgt med i de siste femten eller så årene ser man jo at bakoverkompatibilitet har blitt en greie man forventer. Det har jo vært tilstede på PS2, PS3 (i varierende grad), Vita, Wii, Wii U, Gameboy Advance, DS, 3DS og Xbox 360 (også litt varierende). Når PS4 og Xbox One lanseres uten, er det helt på sin plass at de får grisesmekk på lanken for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...