Gå til innhold

Hva er #gamergate #quinnspiracy? Hva er alt tullballet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GamerGate omtalt på Colbert Report! Morsomt at det begynner å få stadig mer mainstream fokus.

 

 

Selve segmentet foregikk akkurat som forventet, så det er ikke så mye å si om selve innholdet. Vi vet hvilket budskap Sarkeesian har, og ingen forventet vel at hun måtte forsvare påstandene sine på et slikt program.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ikke så mye i tråden her siste måned men der ute på internett går #gamergate fortsatt videre med stor styrke med fortsatt over 2000 twitter meldinger per dag, ville bare oppdatere dere om en god nyhet.

 

FTC ser nå på endel av kritikken mot mediene og har allerede gjort en beslutning som vil påvirke media, det har nå kommet krav om at alle linker som leder til sider som selger produktet omtalt skal tydelig merkes.

 

http://techraptor.net/content/ftc-forces-gawker-make-disclosures-affiliate-links

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvordan tror du egentlig at omtaler fungerer?

"Dette grafikkortet er tilsynelatende bra, men det har bilde av en lettkledd kvinne på boksen, det liker jeg ikke.

-Ikke anbefalt"

 

Tja, jeg vet ikke helt.

 

 

Når alt kommer til alt, sitter forbrukerne med makten, og kan vel si at GG bunner ut i en oppsamling av forbrukere som ønsker endring / opplysning.

 

 

Haha, nei, det er ganske tydelig at du ikke vet, siden du insisterer på å late som at det ikke er noen forskjell på å omtale kulturprodukter og mekaniske komponenter. Selvsagt, hvis det at du ser spill bare som en samling teknologiske faktorer er representativt for resten av dere, så kan jo det forklare hvorfor dere føler dere så truet av spillkritikk.

 

Hvis du vil uttrykke deg som forbruker så er det vel bare å slutte å lese nettstedene du synes er korrupte? Start ditt eget? Eventuelt begynne å lese noen av de opportunistiske amatørsidene som har skodd seg på å delta i og støtte Gamergate, som TechRaptor eller NicheGamer. Eller den (forhåpentligvis) selvparodiske Gamergate-siden Goodgamer. Ingen av dem kan skrive, forstår tekst utover overflatenivået, eller ville kjent igjen etikk om man slo dem i hodet med det, men de støtter gamergate og hater "SJWs" - og det er jo det viktigste.

 

Merk at det er en måned siden jeg postet i tråden sist, og at den øredøvende stillheten siden da illustrerer noe flere har poengtert siden: Gamergates eneste funksjon nå er å forsvare sin egen eksistens.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det må være lov å kunne kommentere på kritikk. Og nei, jeg sier ikke at spill og kulturopplevelser er to sider av samme sak. Men hva er feil med å si at et grafikkort ikke er anbefalt om en føler det representerer en verdi en ikke er enig i?

 

Jeg kan si at Kotaku er noe særlig imponerende til å skrive. Men det er nå en mening.

 

Kan ikke si at et norskt forum er stedet jeg har noe interesse av å følge med på det. På nivå med VGD når det gjelder saken liksom.

 

Og om meninga med gamergate er å jage kvinner ut av industrien, hvor "ofrene" er en mediakritiker som motsier seg selv hele tiden og leser opp manuset til en hvit mann, en indiutvikler ingen har hørt om, som har laget et rimelig seksualisert spill - noe som er ironisk, og en som har laget et gratisspill basert på egne erfaringer i et drag-n-drop-ting. Og resultatet er et par slemme tweets fra anonyme brukere. Må jeg si det har skuffa :wee: .

Lenke til kommentar
Merk at det er en måned siden jeg postet i tråden sist, og at den øredøvende stillheten siden da illustrerer noe flere har poengtert siden: Gamergates eneste funksjon nå er å forsvare sin egen eksistens.

 

 

Herregud, for et totalt kjøtthue du faktisk fremstår som, Zealuu. Jeg klarer ikke å bli genuint irritert, en gang - jeg har bare begynt å bli flau.

 

Det er litt som når man ser noen drite seg ut på Idol - man får bare lyst til å se bort, fordi empati-delen av reptilhjernen slår inn for fullt.

Endret av St1gar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Merk at det er en måned siden jeg postet i tråden sist, og at den øredøvende stillheten siden da illustrerer noe flere har poengtert siden: Gamergates eneste funksjon nå er å forsvare sin egen eksistens.

 

 

 

Nå diskuteres vel gamergate mer aktivt litt andre steder enn akkurat denne tråden på gamer.no, som først og fremst har fungert som opplysning for de som ikke ante hva det gikk ut på. Det er også indikert ved trådtittel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer av og til på om dere får betalt for å stille dere opp på linje og understreke poenget mitt.

 

La oss ta en liten vurdering av situasjonen:

 

Du mener at gamergate her er redusert til å forsvare sin egen eksistens. På hvilket grunnlag? Det er naturligvis mer aktivitet i en tråd så lenge man har spørsmål eller kritikk å svare på. At du kaller det et forsvar, og ikke opplysning, er jo bare din egen subjektive vurdering.

 

I denne tråden, med tittelen "Hva er #Gamergate #Quinnspiracy? Hva er alt tullballet" har man diskutert nettopp dette opptil flere ganger. Informasjonen som postes er stort sett tatt fra andre steder, og stort sett for å opplyse de som ennå insisterer på at saken er svart/hvit. Det betyr overhode ikke at temaet er lagt dødt, eller redusert til forsvar, men at man andre steder har kommet noe lenger enn flåsete utspill som "Ingen av dem kan skrive, forstår tekst utover overflatenivået, eller ville kjent igjen etikk om man slo dem i hodet med det, men de støtter gamergate og hater "SJWs" - og det er jo det viktigste.", og at det derfor er mer interessant å følge med og delta i disse diskusjonene.

 

Mye har skjedd også foregående måned, spesielt rundt Anita Sarkeesian. Hun har fått bli stående med utspill basert på halvsannheter, selektiv info og i flere tilfeller løgner, uten at mediene har våget å stille seg kritiske til henne. Tvert imot kjører man på med en samordnet ukritisk offerhistorie. "Hun ønsker jo tross alt bare større mangfold i bransjen, hvor ille kan det være liksom?", vel hvorfor baserer hun i så fall argumentasjonen sin på løgnaktigheter og presenterer ganske søkte personlige teorier som om det var fakta? Likevel har det spredd seg til store mediehus, og om noe er det vel et tegn på at Gamergate er en del av en større debatt rundt generell presse-etikk.

 

#Gamergate er først og fremst en tag, altså et tema for en offentlig diskusjon som hvem som helst kan ta del i, men som også etterhvert har utviklet seg til en slags bevegelse i form av støtteaksjoner og organiserte motsvar til det man mener er feilaktige framstillinger og skitten etikk. Det er likevel ikke en eksklusiv klubb med frimurer ritualer og registrerte personalia. Hvem som helst kan påta seg å snakke for/om gamergate, naturligvis med varierende resultater, akkurat som andre temaer rundt kultur og samfunn.

 

 

Hvis du vil uttrykke deg som forbruker så er det vel bare å slutte å lese nettstedene du synes er korrupte? Start ditt eget?

Det samme bør vel i så fall også gjelde spillutvikling og andre produksjoner man ikke liker, men håper du er klar over at mange ikke er enige i det, og det på begge sider av diskusjonen: https://twitter.com/femfreq/status/534518557791358979

 

Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt, egentlig?

 

Det står jo svart på hvitt her:

 

 

Gamergates eneste funksjon nå er å forsvare sin egen eksistens.

 

 

Lurer av og til på om dere får betalt for å stille dere opp på linje og understreke poenget mitt.

La oss ta en liten vurdering av situasjonen:

 

Du mener at gamergate her er redusert til å forsvare sin egen eksistens. På hvilket grunnlag? Det er naturligvis mer aktivitet i en tråd så lenge man har spørsmål eller kritikk å svare på. At du kaller det et forsvar, og ikke opplysning, er jo bare din egen subjektive vurdering.

 

 

 

 

Grunnlaget er selvsagt at så snart jeg lar dere være i fred, så sitter dere ikke akkurat her og diskuterer etikk hardt. Da er det en oppdatering i måneden hvor hele greien har blitt redusert at dere etteraper talking points fra A Voice for Men og Breitbart. Hadde dere ikke gjort såpass mye skade allerede, så hadde jeg bare syntes synd på dere.

 

Det høres forresten ut som at du er en ganske dårlig Gamergater - har ingen fortalt deg at det ikke handler om Anita Sarkeesian?

 

Forskjellen på spillutvikling og å skrive om spill burde være ganske åpenbar. Alle som har tilgang til internett og kan sette sammen setninger kan når som helst begynne å skrive og publisere. For å lage spill må man ha et ganske bestemt knippe ferdigheter. Derfor ville det være mye lettere for dere å starte deres eget spillnettsted med en redaksjonell policy som ivaretar deres konservative syn på kvinner og reaksjonære syn på spillmediet, enn å lage den typen spill dere savner. Selv om det ikke akkurat er noen prekær mangel på dudebroshooters.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...