Gå til innhold

Samsung har lansert Galaxy Note 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det nesten et halvt år siden Galaxy S5, det skjer MYE med prisen på teknologi på 6 mnd.. Spesielt i mobilmarkedet som beveger seg så usannsynlig fort...

 

 

 

Galaxy Note 4.0 er som S5 var til S4, utrolig lite nytt men jevnt over så er de fleste aspekter blitt hakket bedre enn forgjengeren. Veldig positivt at Samsung har gått bort fra plastikkramme til metall, så føles den kanskje verdt 6000 kr når du holder den i hånda. Ellers var det jo fryktelig lite nytt og den har vel faktisk fått mindre skjerm, men er fysisk større og tyngre enn Note 3.0? Det er jo fryktelig upraktisk.

 

 

Note Edge er jo noe for seg selv, er jo identisk med Note 4.0 bare med "Edge" aka kanten på siden med buet skjerm. Sliter veldig med å se nytteverdien her, dette skriker "we do because we can, not because we should". Ser ikke spesielt gjennomtenkt ut, symmetrien på telefonen blir helt skakk og det virket som det ikke var noe praktisk med den siden i det hele tatt? Ei heller ser det ut til å være noen hensiksmessig grunn til at denne kanten skal være buet, kontra det å bare ha en liten separat del av skjermen avskjært. Hvilken nytte har det at den er buet kontra flat når alt kommer til stykke? Det at den buede biten også var mye mørkere med lavere lysstyrke fikk den til å se enda mer malplassert ut.

 

Det blir vel også fryktelig vanskelig å bruke penn på en buet skjerm? Og hvor lett blir det ikke å røre borti ikoner som høyrehendt? Nå må du vel rett og slett konsekvent ikke holde telefonen med en hånd (høyrehånda) for ikke å komme borti det ene og det andre. For venstrehendte så blir det jo nytteløst.

 

 

Alt i alt en utrolig merkelig modell, og hvis Note 4.0 skal koste 6400 kr, hva i allverden vil Note Edge koste da?? Note Edge passer vel da heller ikke inn i VR headsettet.......

Lenke til kommentar

Hvordan har den fått mindre skjerm?

 

Poenget med den kurva skjermen er jo at den er separert fra hovedskjermen. Du kan bla skjermer på sideskjermen uten at det skjer noe på hovedskjermen, du kan starte apps derfra om ønskelig, se eposter, sms osv uten å ta opp telefonen hvis den ligger på pulten for å se om det var viktig osv.

 

Nytte? Tja kanskje for noen. Litt som en smartklokke. For noen er det sikkert bra.

 

Hvordan den er i praktisk bruk med holding osv er vanskelig å si. Selv skal jeg nok ha vanlig flat note, sånne "nye" ting som Edge er generelt sett litt kluss med i starten, så blir det bra neste modell. Blir spennende å se reviews av den når den er ute, dog.

 

Som du sier er det ikke store nyhetene kontra note 3. Oppgraderinger over hele linja, bare. Pennen skal være MYE bedre enn på note3 ift følelse i bruk, skjermen er jo enormt forbedret (androidpit sier de er så nært perfeksjon som kan være)...

 

Hvordan er telefonen større enn note3 og hvordan er skjermen mindre? Det høres veldig feil ut, siden de begge er 5.7".

Her er hva The Verge sier om Edge så langt: http://www.theverge.com/2014/9/3/6097297/samsung-galaxy-note-edge-wraparound-display

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq
Om noen lurer på spesifikasjonene.

2,7 GHz Quad-Core betyr at det sannsynligvis er en Snapdragon 805.




  • 2.7GHz Quad-Core processor or 1.9GHz Octa-Core processor depending on location
  • 3GB RAM
  • 32GB internal storage, microSD card slot
  • 16MP rear camera with "smart OIS" / 3.7MP f1.9 front camera
  • Android 4.4

Lenke til kommentar

Synes ikke at ~6000,- er så ille, hadde regnet med litt mer. Det er jo bare 1000 kr mer enn hva S5 kostet på release, bare at Note 4 er bedre og større

Vil ikke si at den er noe bedre med tanke på at den ble gitt ut for 1/2 år siden så prisnivået er ikke det jeg forventet.

Prisene på telefoner går 1 vei og det er oppover.

Blir spennende å se når de må kutte prisene fordi folk har fått nok

Lenke til kommentar

Helt rått!. Skal definitivt oppgradere fra Note 3 til 4 snarest mulig. Tenk de mulighetene for å putte telefonen i en oculus rift og få kinosal når du sitter på en trang buss?

 

Pennefunksjonene har de ytterligere forbedret og utvidet. Lite gimmicks på Note 4 ja, men enig i at den kanten på Note Edge neppe er no serlig praktisk..

 

 

Ja VR på bussen ser jo ikke rart ut i det hele tatt. Som å gå på bussen med en freakin dykkermaske.

Lenke til kommentar

Gir en lang F i om det ser rart ut. Affekterer meg nøyaktig 0 om random strangers jeg ikke bryr meg om syntes jeg ser rar ut i ett kvarter på en busstur en gang.

 

Meeeeen holder en knapp på at jeg skipper VR for now. I alle fall til jeg blir overbevist om at det er kult nok til at det er verdt det :p .

Lenke til kommentar

Joda, og uten denne tungvinte "sveip og hold" greia som er på S5. På Note 4 er det visstnok bare å plassere tommelen og vips er alt vel. Som på iphone5s.

 

Immortal: kan bli vanskelig å få tak i. Slippes visstnok bare på visse markeder, slik som Galaxy Round.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

det var litt skuffende egentlig :/ hadde håpet på større skjerm, og fremovervendte stereo høyttalere.. jaja.. større batteri trenger den også, men det har de sikkert fiksa!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...