Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på Baseband version og build number ser jeg N910FXXU1ANJ4.

Jeg forventet å finne "NEE" en plass der. Er det jeg som er offer for søndagslogikk eller har jeg noe snodig FW?

Samme her, du må trykke inn noen magiske tall som jeg ikke husker i hode, for og se NEE, en kode man "ringer til" med noe Hashtag yolo # å *.

 

Vi er Safe, ikke noe mer TEN versjoner.

Lenke til kommentar

Har du en papegøye eller en lyrefugl, tilfeldigvis?

 

Nei det høres ganske rart ut, troooor ikke jeg har merket noe slikt selv.

 

edit: merker at 64gb minnekort langt i fra blir nok til mitt bruk. Må nok ha et 128gb i tillegg... Driver og legger over litt lydbøker, og... tja... den ene bokserien alene tar vel 25gig... Så skal jeg jo ha litt filmer og plass til bilder og vidoer fra kameraet, en haug ebøker og tegneserier...

 

Skal ha meg en USB-connector og, for minnepinner.

 

At folk overlever med 16gb internminne uten mulighet for minnekort virker absurd.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Har du en papegøye eller en lyrefugl, tilfeldigvis?

 

Nei det høres ganske rart ut, troooor ikke jeg har merket noe slikt selv.

 

edit: merker at 64gb minnekort langt i fra blir nok til mitt bruk. Må nok ha et 128gb i tillegg... Driver og legger over litt lydbøker, og... tja... den ene bokserien alene tar vel 25gig... Så skal jeg jo ha litt filmer og plass til bilder og vidoer fra kameraet, en haug ebøker og tegneserier...

 

Skal ha meg en USB-connector og, for minnepinner.

 

At folk overlever med 16gb internminne uten mulighet for minnekort virker absurd.

 

Det kommer nok helt an på hva en benytter mobilen til (eller som), trenger mobilen for å ringe, sms/mms, mail og ta bilder, så er jeg i boks......

 

Dropbox tar vare på bildene mine, og jeg benytter rett under 2GB i tillegg til mobilens eget OS med oppdateringer (systemminne) som tar ca 4,2GB.

 

Da er det igjen 9,45GB av totalt 16GB internminne, og har da i tillegg et minnekort på 16GB som det er 14,74GB ledig plass på......

 

Trenger ikke plass til spill, lydbøker, filmer, musikk etc., og da er plutselig 16GB mer enn nok

 

Jeg er nok definitivt ikke en målestokk for dette, men det finnes noen få av oss som kun trenger en mobil til å ringe med i hovedsak........ ;)

 

 

Skal også legge til at mye annet ligger på et nettbrett av fysiske str. messige hensyn, med tanke hva som er praktisk å ha i lomma i forhold til mitt yrke :)

Lenke til kommentar

Spent på om jeg vil bruke pennen like mye om to måneder som nå. Tror jeg har hatt pennen i hånd 25% av tiden jeg har brukt mobilen de siste dagene. Sånn ca. Blitt en del skriving og smart select osv ift ønskeliste, men bare til browsing osv har den vist seg svært hjelpsom, så jeg slipper mobilversjoner av nettsider og slikt.

 

Much love til S Note, digger den appen.

 

Klatten: du sier fra her om du finner ut noe, antar jeg. Vi er spente vi og ;) . Eller... Jeg er i alle fall det.

 

Merkelig nok har mye av ønskelisten min blitt ting som har med mobilen å gjøre... ekstra batterier, kabler, osv... Hmz...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Joda, ser jo den. Hvis du ikke filmer mye, hører på lydbøker, osv. Jeg bare ser ikke for meg at jeg selv kunne klart det :p .

 

Musikk skjønner jeg at man beholder på telefonen, men hvor mange lydbøker trenger du på én gang? Når du først har hørt en bok kan den vel fjernes? Er kjent med ønsket om å ha tilgang på ymse når som helst og hvor som helst, men akkurat lydbøker må det vel gå an å overføre etter hvert som man trenger det? De tar jo ikke så ekstremt mye plass heller (de 25GB du nevner antar jeg er mange bøker, så hundrevis av timer til sammen).

 

Men jeg er vel i prinsippet enig med deg i at man aldri kan få nok plass (jeg har noen TB med filmer som det hadde vært moro å hatt direkte på telefonen).

Lenke til kommentar

Inko: tja skal jeg begynne på en serie bøker er det greit å peise alt på med en gang, så slipper jeg huske på å bytte over hver gang jeg nærmer meg slutten på neste bok litt samme som om jeg skulle legge inn Twin Peaks eller en annen serie, tar alt og ikke en og en episode =p .

Klart, når jeg har hørt de kan de fjernes igjen, men da går det muligens inn andre bøker.

De 25g er vel 13/14 bøker. Mange timer, helt klart, og ville funket fint å tatt en og en og.

 

Er bare godt å slippe.

 

Akasha:

 

http://www.talkandroid.com/guides/beginner/how-to-remove-google-photos-or-picasa-web-albums-from-your-gallery/

 

http://forums.androidcentral.com/sprint-galaxy-s-iii/192636-how-do-you-remove-picasa-albums-phone.html

Lenke til kommentar

Slai... Jeg hadde allerede gjort der der, men ser nå at jeg ikke hadde fjernet krysset for Google + bilder. Hadde bare fjernet for picsa album... Satan for noe møkk... :/

 

Jeg har ikke slått av de kryssene under sync, men jeg har deaktivert autolagring i Google+ (første punktet under settings). Telefonen laster ikke opp bilder automatisk...! Jeg velger selv når jeg skal laste opp bilder, slik at jeg får lagt de i kategoriserte mapper. Har dermed tilgang til hele mitt arkiv fra google+/picasa (15890 bilder gratis!) fra telefonen, uten at bildene er lagret lokalt. Veldig praktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...