Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra denne tråden: http://forum.xda-developers.com/note-4/general/note4-amoled-screen-quality-t2906365

 

Tråden gjelder kort og godt variasjoner i display på Note 4; hvorvidt det er et varierende spekter ift kvalitet på skjermene. Trådstarter skrev brev til DisplayMate, jeg kopierer hans epost samt svaret fra DisplayMate her i en spoilerwrap:

 

 

Here is the mail I wrote them:

Von: TML1504
Gesendet: Sonntag, 02. November 2014 22:25
An: '[email protected]'
Betreff: Samsung Note4 Display Quality (XDA)
Wichtigkeit: Hoch

Dear ladies and gentlemen,

I’m writing to you because you compare and evaluate display devices and rate their screens.
I know your evaluations since years, and I like your scientific approach.

Let me give you a short description of myself:
I’m a consumer electronics freak with a plethora of devices, mostly from Samsung (I do not like
Apples overestimated marketing crap) and I’m especially a freak when it comes to displays. I
owned several AMOLED devices so far (Galaxy S1, S2, S3, Note1-4, Tab7-7, Tab-S(both)) and with
ALL of them I have to exchange them 2-8 (!) times to get one with a decent screen. Trust me, the
devices you get are cherry-picked from Samsung, or if you bought them randomly you must have
been VERY lucky!
I’ve a MSc in engineering and I hold product development lectures at university, so I know what
I’m talking about tech und manufacturing. Believe me, Samsung has big issues when it comes to
display quality. Their luck is that most people do not compare identical devices, therefore most
people would think their screen is ok and not bother.

So, what is the problem:
As you can see here on XDA developers:

http://forum.xda-developers.com/note...creen-t2926527
http://forum.xda-developers.com/note...creen-t2909552
There are some threads in regard to this problem, as well as pictures.

I for myself created one huge thread for Note4:http://forum.xda-developers.com/note...ality-t2906365
And for Note3 as well: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2463786

If you search you would find a lot of other threads in regard to Samsung’s AMOLED screens.

In short: The displays of otherwise identical units differ A LOT in terms of display quality. If you
buy 10 Note4 devices you will get perhaps 1-2 with a perfect screen, all other devices would
suffer from bad viewing angles (HUGE discoloration when tilting), uneven brightness distribution
(yellow corners, especially right side of the screen and lower half), or very different white tone
when straight viewing on. I did this since note2 this way: Purchase a few devices, select the one
with the best screen and return the others.

I think this has mainly two manufacturing reasons:
1) The panels are cut out of a wafer. Screens from the center of the wafer are perfect, screens
from the side regions suffer from uneven color and/or brightness distribution depending from
where of the wafer they have been cut
2) Uneven or otherwise not proper coating of the screen. A too thick layer perhaps could cause color
problems.

Nevertheless, what bothers me a little bit is that you do not mention any of this in your reviews, and
people think they have a perfect screen. It would be nice if you response to this issues and at least tell
us what your opinion about the reason for such huge quality issues is.

I will post this mail also on XDA, if you want to you can reply directly there.

Thank you for your otherwise brilliant work!

Best regards,
Markus


Update 11.11.2014: Reply from displaymate

Von: DisplayMate Support <[email protected]>
Gesendet: Montag, 10. November 2014 16:25
An: Markus
Betreff: Re: Samsung Note4 Display Quality (XDA)

Thanks for your Email. Feel free to post this.

We get many Emails like yours with every display review article that we publish, with readers sending in comments and sometimes screen shots of their display, or even multiple displays side-by-side to accentuate the differences.

For our public article series we publish the results that we obtain. There is no question that there are always some defective units, substandard calibrations, variations between production lots and within production lots, variations in display performance, variations between displays from multiple suppliers and manufactured in different factories. We have no way to evaluate the scale, frequency, and validity of these issues based on reader Emails so we don't discuss them. All products, from displays to cars, have quality control and variation issues - consumers know this. We simply tell people that if the display is unsatisfactory then return it for exchange or refund.

For LCDs, a well known issue is the variation in the White LEDs used in the backlight - their color, brightness, and power efficiency all vary significantly. Manufacturers pay varying premiums to have the White LEDs pre-sorted into similar performance classes for their products.

We get many more Emails from unhappy iPhone and iPad customers than any other manufacturer. One possible source is that Apple uses many different suppliers for their displays. However, over a one year product cycle we may test a dozen iPhone and iPad units that are sent to us from multiple sources (including Apple competitors), and over many years we have never found any significant variations in display performance in our lab tests. I don't doubt that there are always some quality control and performance variations, but we have never seen any in the large number of Apple products that we have tested.

We don't get many Emails regarding Samsung OLED displays. Most seem to be the result of the sender leaving it in one of the default Vivid modes instead of the accurate (Cinema, Movie or Basic) mode that we use in our tests. Samsung is a single source manufacturer so that is not an issue. We also test many Samsung OLED devices (including many supplied by Samsung competitors) and have never seen any significant display performance variations within a given model. Again, I don't doubt that there are always some quality control and performance variations, but we have never seen any in the large number of Samsung OLED products that we have tested.

In any case, for our public article series we publish the display results that we obtain in our lab.

While it is difficult to get an objective statistical measure of the frequency and size of display performance variations, I highly encourage you to publicize this issue, perhaps via a youtube channel that can act as a central clearing house for this display issue.

Raymond Soneira
President of DisplayMate Technologies Corporation


Tel: 603-672-8500 Web: http://www.displaymate.com

 

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hei på dere! Har noen spørsmål jeg håpte dere kunne svare på.

1. Hvordan kan jeg se "notefications" når jeg har låst skjerm? Ikke bare det lyset oppe i hjørne.

2. Bruker dere TouchWiz eller annen launcher?

3. Om dere bruker annen launcher, hvilken og kan denne avinsstalleres og tilbake til TouchWiz uten problemer?

4. Om dere bruker annen launcher forsvinner noen av programmene/apps som ligger på telefonen?

5. Hangouts, jeg kan bruke denne med andre som bruker den, men ikke sende vanlig sms til de som ikke bruker hangouts. Får bare opp at jeg kan sende de en invitasjon til å bruke det. Noen løsning på dette, eller må jeg bruker Samsung Meldinger?

6. På min note 4 er glasset litt lenger ned enn kanten nede i venstre hjørne, noen fler som har dette? Irriterer meg litt.

7. Noen apps til Note 4 dere anbefaler?

8. Jeg gledet meg VELDIG til kamera på denne telefonen, men jeg syns fargene er litt rar. Som om det er for mye gult, noen tips til hvordan fikse dette, eller er det bare sånn på alle? Blått blir litt grønn aktig, ansikt (på de med lys hud) blir gulaktig...

9. Kan man arrangere appene inne på programmer i den rekkefølgen man vil ? Får bare til Sorter etter - Tilpasset / Alfabetisk.

10. Når jeg har tatt et bilde havner det i Galleri, men det havner også i Bilder(som jeg tror er google sin) selv om jeg har skrudd av autolagring / automatisk synkronisering.

Lenke til kommentar

Dra ned notificationpane på lockscreen.

Bruker Nova launcher, kan bytte mellom de to om ønskelig, lett å avinstallere.

Nei, ingenting forsvinner.

Bruker hangouts som sms app jeg. Vet ikke hvorfor du ikke gjør det. Virker som om du forsøker sende hangoutmelding og ikke sms (som imessage).

Apps ja... Må komme tilbake til deg der.

Kameraet... Juster White balance.

På tilpasset kan du drag/drop ting dit du vil, lage folders osv.

De er begge gallerier, det er ikke duplikat, de bare viser samme filen. Som å åpne en film i wmp eller vlc på PCn.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp disse her

 

http://www.ebay.com/itm/201198760415?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Gleder med å teste med note 4 oppløsningen :D

 

OMG så fantastisk! :D

 

 

OT: jeg bestilte også en veske og en beskyttelsesfilm sammen med mobilen :)
Men så synes jeg det hadde vært flott med Panzer glass istedenfor en vanlig beskyttelsesfilm, men det finnes ikke noen panzer til note 4 ennå...

 

Lenke til kommentar

Jeg har sett en del av de filmene, men problemet er jo å huske alt når jeg trenger det og ikke måtte gå inn på youtube hver gang :p

 

Prøver ut litt Nova også, den er ok, men ting som jeg likte med TouchWiz funker ikke på Nova, telefonen virker nesten litt tregere med Nova.

Jeg lastet også ned Mont Blanc tingene, men nå får jeg ikke Snote tilbake til vanlig, bare i MB stil.. løsning?

 

 

 

Jeg liker virkelig denne telefonen! Det å ha S pennen er morro og nyttig, den er stor og fin, jeg liker dekselet på baksiden, eneste er vel at jeg ikke har så store hender så sliter litt av og til, men det kommer seg sikkert når jeg husker at jeg kan minimere hele skjermen. Og at glasset er litt under kanten på den ene siden, noe som da gjør at den ikke kjennes like "glætt" over hele.

Swiftkey har jeg IKKE vent meg til!

Jenta mi på 2,5år syns det er kjempe morro å tegne på/med den og har laget mange fine tegninger til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...