Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Installerte en Note 7 port på telefonen min i dag. Kjekt å få alle funksjonene fra siste note på min gamle. (Med unntak av hardwarefeatures seff. Kan velge å sette opp iris scanner som lås men det funker dårlig uten iris scanner)

 

Utrolig stabilt, men desværre "åpenlyst" rooted, så bankid og slikt virker ikke.

Snapchat virket heller ikke, fikk ikke logget inn pga xposed framework, men tok en spansk en dær.

Logget inn på snapchat på min gamle mobil og kjørte en backup med titanium, så flyttet jeg backupfilene til noten og tok en restore. Så fikk jeg en snapchat installert som er ferdig innlogget å fungerer flott! :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, 

 

Note 4 med siste oppdatering (oppdateringen kom i dag hos meg)

 

Blåtann!!

 

Når jeg prøver å aktivisere blåtann tenker telefonen en stund, så får jeg opp en dialogboks med "Innstillinger har stoppet."

 

Noen som har opplevd dette. Får ikke fikset det.

 

Telefonen kobler seg opp mot en tidligere paret enhet, men ingen andre og ikke noe nye!

 

Blåtann ikonet vises øverst på skjermen. Prøver jeg å gå inn igjen på blåtann får jeg samme beskjed. "Innstillinger har stoppet"

 

Litt frustrerende.. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Takker for svar, selve lagringen/ backup er ikke noe problem sånn sett, bare mye jobb for ingenting om det ikke funker.'

 

Har også fått bekreftet at det er flere sms'er jeg ikke har fått. Sendt garantert.

 

Fått nytt simkort og endret abonnement fra teleoperatør, men er ikke overbevist enda.......

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

sliter med batterikapasiteten på min note 4,kan skru seg av allerede når det står rundt 60% igjen,men som regel holder den til 38-50% igjen på battreriet,er dette et batteri problem,eller er det noe annet som gjør det?

når jeg skrur den på igjen med med engang,så minker % på batteriet,for hver gang jeg skrur den på,så vil % minke for hver gang,til den står på null

mobilen er snart 2 år gammel.

Lenke til kommentar

sliter med batterikapasiteten på min note 4,kan skru seg av allerede når det står rundt 60% igjen,men som regel holder den til 38-50% igjen på battreriet,er dette et batteri problem,eller er det noe annet som gjør det?

når jeg skrur den på igjen med med engang,så minker % på batteriet,for hver gang jeg skrur den på,så vil % minke for hver gang,til den står på null

mobilen er snart 2 år gammel.

Batteriet varer bare rundt 1 år pga julingen det får med hurtiglading osv. Kjøp nytt.

Koster bare 199kr.

Lenke til kommentar

Nå har i alle fall min Note 4 helt siden oppgradering til Lollipop vært svært lite imponerende angående batteri tid, så jeg har nesten lite tro på at det er kun hurtigladning som svekker denne mobilen her.

 

Jeg bytte nylig batteriet igjen for 3 gang, men jeg tror jeg var litt kjapp med bare et år ettersom det var null forbedring denne gangen.

 

Jeg måtte bytte to ganger faktisk, da jeg kjøpte det første batteriet uten original forpakning fra mytrendphone, men dette var helt horribelt dårlig og hadde en liten bulk i seg. Sendte da dette i retur og kjøpte istedenfor et i original forpakning på samme side og fikk da tilbake samme batteri tid som mitt år gamle batteri.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en kraftig forbedring i standby tid i det siste. Tidligere var jeg vant med at det gikk ca en time for hver prosent som batteriet tappes. Nå ser jeg at det går to timer per prosent. Antar det må være siste oppdatering som har inneholdt noen forbedringer. Kjøpte nytt batteri i år, har hatt telefonen siden den kom for salg. Merket ikke noen stor forbedring med nytt batteri, men jeg bruker sjeldent hurtiglading, kun når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har slitt veldig med batteriet også. Når jeg er hjemme har telefonen kun vært på og ikke i aktiv bruk, og batteriet har kun vart fra jeg står opp(tar den av lading) til kvelden, altså før jeg legger meg. Byttet batteri i juli/august, men jeg merket ingen forbedring.

 

I dag har jeg slettet cache(fra startmenyen, holde inne vol+ og home mens man starter den opp), og selv om det er tidlig, så virker det som om batterikapasiteten har blitt betydelig bedre.

Lenke til kommentar

 

Jeg har slitt veldig med batteriet også. Når jeg er hjemme har telefonen kun vært på og ikke i aktiv bruk, og batteriet har kun vart fra jeg står opp(tar den av lading)

Det vil si at batteriet ditt er 100% oppladet 5-6 timer hvert døgn? Dette tar raskt livet av ett slikt batteri...
Nåja, så raskt skal det ikke ta livet av batteriet da. Før telefonen begynte å slite med batteriet ladet jeg den ikke om natta. Problemet er at nå er dét den en måten som garanterer at den ikke går tomt for strøm i løpet av natta. Er avhengig av å ha den på i forbindelse med jobb. Tror ikke det er batteriet som er problemet når et nytt batteri ikke hjalp.

 

 

(Ser at jeg var trøtt når jeg skrev den andre posten. Jeg har Note 3, ikke 4. Lol.)

Lenke til kommentar

Kjøpte et batteri fra teknikmagasinet for en stund tilbake for 300 kr, hvis ikke mer. Jeg har behov for et nytt og ser det selges en del for rundt 100 lappen med gratis frakt på ebay.com og jeg blir dermed litt usikker med tanke på kopier, kapasitet osv. på disse batteriene.. 

Er det noen som har erfaring med å kjøpte batterier på ebay?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...