Gå til innhold

Akambrukernes bilder - september 2014


Anbefalte innlegg

 

Litt forskjellig fra Oslo..

 

Flott. Du har en lett gjenkjennelig stil. Likbart :)

 

 

Takk for det, jeg har ikke noe veldig bevisst forhold til stil, men det er hyggelig å høre at det er noe gjenkjennbart og enhetlig over bildene mine. Et par bilder til, tar mye bilder for tiden...

 

DSCF6489.jpg

 

038A0150.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kometbilder er ganske vriene å få til. Bilde er etterbehnadlet i 2 omganger siden kometen beveget seg vesentlig raskere en stjernehimmelen. Pga dette er eksponeringen brutt opp i 29x 120 sekunders eksponeringer, slik at jeg ved etterbehandling kan behandle kometen og stjernehimmelen separat, for så slå de sammen.

 

For å følge stjernehimmelen bruker jeg et motorisert stativ med ekstra finkorrigering ved hjelp av et mindre kamera og teleskop.

 

 

Jeg er imponert! :)

 

Takker. :)

Vet ikke om dette kanskje blir litt off topic, men kan vel til nød regnes som et nytt "bilde" til tråden, selv om jeg aldri har sett gif i denne tråden før, hehe... :D

Her ser du hvor fort kometen beveget seg i løpet av en time. Bilde er croppet tilsvarende som mitt forrige bilde, bare litt annen ramming.

 

animation.gif?dl=1

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Da er det tid for litt bilder fra Tungtvann på Pstereo 2014.

 

Veldig vanskelige å ta bilde av pga bare lys bakfra, og MYE av det. Vi jobbet på samme rom som avisfotografene, og jeg hørte flere som "klaget", og ikke var fornøyd med noe av det de hadde fått til.

 

Når det er sagt, så burde Tungtvann stått på den største scenen. Man skulle overhodet ikke tro at de hadde hatt flere års pause, og de leverte så til de grader. Alle ga dem terningkast 6 eller 5.

 

14970334858_9ce5036ddb.jpgTungtvann (1) @ Pstereo 2014 by TAKleven, on Flickr

 

15156908155_50ccd33e11.jpgTungtvann (2) @ Pstereo 2014 by TAKleven, on Flickr

 

15156908545_df56ccdcea.jpgTungtvann (3) @ Pstereo 2014 by TAKleven, on Flickr

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...