Gå til innhold

Akambrukernes bilder - september 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaså Kenneth, det tok deg ikke lang tid å bytte til D810 nei. Merker du noen nevneverdig forskjell? Særdeles lekkert det siste der da. Ser du har benyttet f/13, noe som neppe har særlig betydning på dette bildet. Men antar diff.uskarphet begynner å gjøre seg gjeldende da eller hur?

Så at du hadde et nattbilde fra Skagadalen/Ringsdalen på Flickr også, det var virkelig knall.

Lenke til kommentar

Jaså Kenneth, det tok deg ikke lang tid å bytte til D810 nei. Merker du noen nevneverdig forskjell? Særdeles lekkert det siste der da. Ser du har benyttet f/13, noe som neppe har særlig betydning på dette bildet. Men antar diff.uskarphet begynner å gjøre seg gjeldende da eller hur?

Så at du hadde et nattbilde fra Skagadalen/Ringsdalen på Flickr også, det var virkelig knall.

Fikk en god deal på innbytte av en godt brukt D800, så da ble det fest! Vinn vinn situasjon for meg. D810 er et helt annet beist enn D800. Det er som natt og dag egentlig. Nå har jeg bare lekt en dag med det, men det som jeg merket umiddelbart var hvor raskt og presis autofokusen er ( AF på D800 var ikke spesielt rask eller presis) Kameraet er kjapp på generell respons også. Ingen lagg eller ventetid, som på D800. Bildekvaliteten er vel mye av det samme. Diffraksjon er ikke særlig plagsomt. Det er plenty detaljer å leke med, selv på relativt små blendere. Jeg skal forresten opp å telte på Sognefjellet i neste uke for å prøve meg på noen flere nattshots. Hvis været tillater det. :)

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

nd3-6644.560x700.jpg

 

Eksperimenterer litt med portrettfoto. Tar gjerne imot tilbakemeldinger i bildekritikken.

 

Kan vel ta litt tilbakemeldinger her også vel? Ser veldig bra ut synes jeg - bra bruk av lys. Hvis jeg skal sette fingeren på noe så skal man vel ikke kneppe nederste knappen i dressjakka. Lar du den være åpen så blir nok også posituren mer naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kveldsstemning fra Gardermoen Raceway - mekking og full fart til langt på natt for å bli klar til Powerdrift i morgen ;)

 

Håndholdt - Nikon D90 - Sigma 35mm - f1.4 - 1/6 sek

(satser på at neste versjon av objektivet kommer med stabilisator...)

 

post-226353-0-28342700-1411161510.jpg

Stabilisator? nei,..håper det er tullball du kommer med her. På dette bildet skulle du heller brukt monopoden som du ofte bruker på bilder med kjapp lukkertid,stabilisering og vidvinkel/normal-brennvidder. Rett utstyr til rett tid, og det trenger ikke nødvendigvis være stabilisator. Fol kmå slutte å være så opptatt av det der IS/VR/OS/VC-greiene..

 

Men jeg ble litt undrende til denne posten, er der for å vise bildet, eller reklamere for Powerdrift? er det det siste, så begynner jeg å se behovet for en tråd for å utlyse om motorsport og tilsvarende arrangementer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...