Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

On/off-topic: Jeg får storstipend i januar. Jeg har ikke oppgradert siden 2010, og selv da var det bare til ny CPU på 755-sokkelen. Skjermkortet er forholdsvis nytt, og klarer litt til.

 

Men januar... Haswell slippes i Q1-første halvdel av Q2... en gang. Skal jeg vente opptil 5 måneder på å oppgradere? Haswell kan være en stor oppgradering fra Ivy Bridge, og sokkelen til Ivy og alt forsvinner, så Ivy er ikke fremoverrettet fra og med januar egentlig. Spesielt også mtp. at DDR4 kommer med Haswell sies det.

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar

post-42975-0-95485200-1348847664_thumb.png

 

Slik har jeg det i hovedmaskinen som brukes til dill, dall og Bf3 :)

 

Hvordan er OC 680 på BF3? Har vært veldig mye snakk på forumet i det siste om hva BF3 krever av skjermkort.

 

EDIT: La ikke merke til at det var SLI 680 :p Ja, da kan du vel kjøre det som finnes av spill. Nice OC :)

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

On/off-topic: Jeg får storstipend i januar. Jeg har ikke oppgradert siden 2010, og selv da var det bare til ny CPU på 755-sokkelen. Skjermkortet er forholdsvis nytt, og klarer litt til.

 

Men januar... Haswell slippes i Q1-første halvdel av Q2... en gang. Skal jeg vente opptil 5 måneder på å oppgradere? Haswell kan være en stor oppgradering fra Ivy Bridge, og sokkelen til Ivy og alt forsvinner, så Ivy er ikke fremoverrettet fra og med januar egentlig. Spesielt også mtp. at DDR4 kommer med Haswell sies det.

 

Noen tanker?

 

Det spørs egentlig bare hvor lenge du orker å vente eller hvor mye du vil angre når Haswell kommer hvis du kjøper Ivy/Sandy nå. Hvis du bare må ha en oppgradering nå så anbefaler jeg deg å kjøpe en Ivy-prosessor, eller Sandy hvis du sikter for en latterlig høy overklokk.

 

Hvis du orker å vente så tror jeg ikke du vil angre etter å ha kjøpt en Haswell-prosessor med tanke på at Haswell-prosessorene kommer til å bruke en ny "prosessorarkitektur" og vil ha en mye høyere ytelsesforskjell enn Sandy-Ivy siden det bare var forskjellig fabrikasjonsprosess (32nm til 22nm).

 

btw: neste gang poster du i rett del av forumet, som i dette tilfellet ville vært "hjelp til kjøp og salg av PC" =)

Endret av PingPangbv
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Blir oppgradering til i5-3570k snart på meg. Sandy Bridge er jo kjent for å kunne overklokke latterlig høyt ja men Ivy Bridge sine CPU'er er enda raskere og tar lett igjen på en litt lavere klokk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Haha, værste jeg har værtfall sett.

Arni, har fått CPU'en stabil på 4,0 GHz, har ikke hengt seg eller fått BSOD siden jeg sletta RealTemp.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dere bruker så mye volt på så "lav" klokk på IVY :confused:

 

Kjører med 1,25V her på 2 rigger på 4,6GHz og 4,7GHz 24/7 og de er ikke "finstillt" kun satt vcore, Vram og MP og det er på 2 forskjellige HK, Maximus V Gene og GB UD5.

 

91031845.jpg

 

49071081.jpg

 

Mulig at custom vannkjøling har noe med saken å gjøre da :p

 

Får legge ved SB-E(3960X LGA 2011) også som trenger noe mer vcore pga flere kjerner.

 

r4eq.jpg

Endret av MeaCanis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...